نکاتی در مورد ترید ارز دیجیتال – آشنایی با روش‌های ترید ارز دیجیتال

این راهنما مختص افراد تازه کار است و قصد دارد هر چیزی را که در این زمینه نیاز دارید، بیان کند

زمان مطالعه: 16 دقیقه

مقدمه

اگر این مقاله را می‌خوانید، احتمالا تصمیم گرفته‌اید که به عنوان یک تریدر در حوزه رمزارز فعالیت خود را آغاز کنید و به این فکر می‌کنید که چطور می‌خواهید پول‌های خود را در این حوزه خرج کنید. شکی نیست که رمزارز یک بازار مهیج برای سرمایه گذاران است، اما متاسفانه موفقیت در این حوزه به این سادگی رخ نمی‌دهد. ترید ارز دیجیتال می‌تواند یک کسب‌ و کار خطرناک باشد. بله، درست است؛ بعضی از مردم پول زیادی را از این راه بدست آورده‌اند، اما با این حال برخی دیگر پول زیادی را از دست داده‌اند. در این مطلب به کسانی که علاقمند به یادگیری ترید ارز دیجیتال هستند، کمک می‌کنیم که فعالیت خود را در این زمینه شروع کنند. این راهنما مختص افراد تازه کار است و قصد دارد هر چیزی را که در این زمینه نیاز دارید، بیان کند.

این روزها هر کس که به طور مختصر علاقمند به یادگیری در خصوص رمزارزها باشد، به نوعی در فرآیند ترید ارز دیجیتال شرکت کرده است. با توجه به علاقه روز‌افزون عامه مردم به رمزارزها، افراد بیشتری می‌خواهند وارد بازار شوند و رمزارزهای بیشتری به دست آورند. بنابراین، برای کمک به ورود این افراد به این بازار مهیج، ما این مطلب را با عنوان راهنمای ترید ارز دیجیتال ایجاد کرده‌ایم.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع

در این راهنما، قصد داریم در تمامی ‌مراحل همراه شما باشیم تا شما را به یک تریدر رمزارز تبدیل کنیم. بخش‌‎های مختلف این مطلب به شرح زیر هستند:

  • تبدیل ارز فیات به رمزارز
  • ترید ارز دیجیتال

در ابتدا قصد داریم تاریخچه ترید ارز دیجیتال را بررسی کنیم. سپس به شما کمک خواهیم کرد تا تفاوت بین ترید کوتاه‌مدت و بلندمدت و مزایا و معایب آن‌ها را درک کنید. بعد از آن، نکات مهمی که باید قبل از شروع ترید، به آن‌ها توجه کنید را به شما می‌گوییم. در انتها به شما نشان خواهیم داد که چگونه ترید کنید.

cryptocurrency-trading-history

واقعیت جالب: در دسامبر 2017 برای اولین بار، در یک روز بیش از 50 میلیارد دلار رمزارز ترید شد.

ترید ارز دیجیتال

همانطور که می‌دانید، بیت کوین اولین بار در سال 2009 منتشر شد. تا چند سال بعد، رمزارزهای بیشتر و بیشتری ایجاد شد که مردم شروع به ترید آن‌ها کردند. این کار واقعا ساده است. شما یک یا چند رمزارز را خریداری یا با رمزارز دیگری ترید می‌کنید و در ادامه باید امیدوار باشید که ارزش رمزارز شما افزایش پیدا کند، این مفهوم همانند بورس در دنیای واقعی است.

زمانی که مردم اقدام به ترید می‌کنند، باید از تبادل رمزارز استفاده کنند و تبادل باعث اتصال خریداران و فروشندگان می‌شود. برای مثال، اگر شما بیت کوین دارید و می‌خواهید آن را برای مبادله با اتریوم بفروشید، یک صرافی به شما کمک می‌کند که یک فروشنده اتریوم پیدا کنید.

شرکت‌های کارگزاری بورس برای انجام این کار هزینه‌ای از شما دریافت می‌کنند که به طور معمول در حدود 0.1% برای هر تبادل است. ترید ارز دیجیتال در حال حاضر یک گزینه کسب درآمد واقعا محبوب است، با میلیاردها دلار ارزش که هر روز خریداری و فروخته می‌شوند. افراد خوش شانس این کار را انجام داده‌اند و افراد زیادی وجود دارند که در حال حاضر به عنوان یک شغل تمام ‌وقت در حال خرید و فروش رمزارز هستند. اما در مقابل بیشتر افراد با دانش کم وارد این بازار می‌‌شوند و با ضرر از آن خارج می‌‌شوند. پس بکوشید تا جز دسته اول باشید.

تریدرهای با تجربه از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند تا به آن‌ها در انتخاب کوین‌های مناسب در زمان مناسب کمک کنند. این ابزار می‌تواند شامل نرم‌ افزارهایی باشند که به سرمایه گذاران و یا کسانی که روند قیمت‌گذاری قبلی را تحلیل می‌کنند، کمک کنند.

تا زمانی که شما چیزی برای از دست دادن ندارید و به زندگی روزمره شما آسیبی نمی‌رسد، ضرری ندارد که این کار را امتحان کنید. در ادامه مزایا و معایب ترید کوتاه‌مدت را توضیح می‌دهیم.

ترید کوتاه ‌مدت

ترید کوتاه‌مدت روشی است که شما یک رمزارز را خریداری می‌کنید، اما تنها برای مدت کوتاهی برنامه ‌ریزی می‌کنید که آن را نگه دارید. این برنامه ریزی می‌تواند از چند دقیقه، چند ساعت، روزها، هفته‌ها و یا حتی چند ماه باشد. ممکن است رمزارز خاصی را بخرید، چون فکر می‌کنید قیمت آن در کوتاه‌مدت افزایش پیدا می‌کند. در این صورت اگر پیش‌بینی می‌کنید که قیمت دوباره کاهش خواهد یافت، آن را در بالاترین سود به شکل فوری به فروش برسانید. بیایید نگاهی به برخی از مزایای ترید کوتاه‌مدت بیندازیم.

مزایای ترید کوتاه مدت

مزیت اصلی ترید ارز دیجیتال به شکل کوتاه‌مدت این است که یک فرصت واقعا خوب برای کسب سود با درصد بالا ارائه می‌دهد. بر خلاف بازار ارزهای فیات، که در آن قیمت‌ها معمولا بیش از 1 درصد در هر روز حرکت نمی‌کنند، قیمت رمزارز می‌تواند یک شبه دو برابر شود.

cryptocurrency-trading-short term

اکنون که رمزارزها به شدت محبوب شده‌اند، بیش از 1500 رمزارز مختلف برای ترید وجود دارد که به معنای یک مفهوم است “فرصت‌های بیشتر برای کسب سود بیشتر”.

معایب ترید کوتاه مدت

بازارهای نوظهور بسیار متغیر هستند و قیمت‌ها می‌توانند خیلی سریع تغییر کنند. به این معنی که اگر شما می‌خواهید که ترید ارز دیجیتال کوتاه‌مدت را انجام دهید، باید زمان زیادی صرف تحلیل بازار کنید. مهم است که کنترل احساسات خود را در دست داشته باشید. تنها چیزی که در ترید کوتاه‌مدت یاد می‌گیرید، این است که شما همیشه برنده نیستید. زمانی که قیمت‌ها به طور متفاوت با تصور شما حرکت می‌کنند، می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد. بنابراین پیش‌بینی حد ضرر و جبران آن بخش بزرگی از ترید ارز دیجیتال است. هیچ کسی تا به حال از 100 درصد معاملاتش برنده بیرون نیامده است.

اصطلاح “کوتاه‌مدت” به کسب دستاوردهای کوچک در ریسک‌های کوچک اشاره دارد، بنابراین شما باید توانایی تجزیه و تحلیل خوبی داشته باشید. این به این معنی است که شما باید قادر به خواندن نمودارها و تشخیص صعود یا نزول آن‌ها باشید و اگر مبتدی هستید، باید کمی زمان بگذارید تا یاد بگیرید.

یک عیب دیگر معاملات کوتاه‌مدت این است که برای اینکه بازده خوبی داشته باشید، باید یک سرمایه‌گذاری بزرگ انجام دهید. این چیزی است که اغلب مبتدیان ممکن است با آن راحت نباشند.

ترید بلندمدت

آیا تا به حال کلمه “هادلینگ” یا “نگه داشتن” را در دنیای رمزارز شنیده‌اید؟ اگر نه، فرض می‌کنیم که شما کاملا در زمینه رمزارز تازه وارد هستید. این کلمه، کلمه‌ای نیست که در فرهنگ لغت آن را پیدا کنید، اما قطعا آن را در فروم‌های یک رمزارز یا و گروه‌های چت پیدا خواهید کرد. واژه Hodl یک واژه عامیانه برای نگه داشتن یک رمزارز به صورت دراز مدت به جای فروش زود هنگام آن است. معمولا، مبادله رمزارز به شکل بلندمدت به معنای نگه داشتن کوینی برای یک سال یا بیشتر است.

ایده اصلی برای این کار این است که اگر چه همیشه نوسانات وجود خواهند داشت، اما قیمت یک رمزارز معتبر مقدار زیادی در بلندمدت افزایش خواهد داشت. یک نمونه عالی از این امر، سرمایه گذاران خوش‌شانسی بودند که بیت کوین را در سال 2011 و زمانی که فقط 0.35 دلار بود، خریداری کردند.

تا اواخر سال 2017 قیمت بیت کوین به 20,000 دلار رسیده بود. این مقدار بیش از 57 هزار برابر سرمایه‌گذاری اولیه بوده است.

مزایای ترید بلندمدت

یکی از مزایای اصلی ترید طولانی‌مدت این است که آسان است و به مقدار کمی زمان نیاز دارد. نیاز ندارید که نمودارهای معاملاتی پیچیده را درک کنید، چون فقط به دنبال نگه داشتن ارز برای بلندمدت هستید.

cryptocurrency-trading-short term advantages

بر خلاف ترید کوتاه‌مدت، شما فقط باید قیمت رمزارزها را چک کنید که می‌توانید این کار را در زمان فراغت خود انجام دهید. مزیت خوب دیگر ترید ارز دیجیتال بلند مدت این است که شما به پول زیادی برای شروع کار نیاز ندارید. شما می‌توانید مقدار کمی را هر زمان که پول اضافی دارید، رمزارز بخرید و بگذارید که در یک دوره طولانی مدت رشد کند. این کار به شما این امکان را می‌دهد که از تنش‌های موجود در بازار اجتناب کنید.

معایب ترید بلندمدت

یکی از نکات منفی ترید بلندمدت این است که شما ممکن است، فرصت‌های خوب برای سودآوری را از دست بدهید. گاهی اوقات قیمت کوین‌ها به سرعت افزایش پیدا می‌کند و پس از آن سقوط می‌‌کند. افرادی که به صورت کوتاه‌مدت اقدام به ترید کردن می‌کنند، می‌توانند سود سریعی به دست آورند.

یک عیب دیگر این است که چون شما زمان را برای تحلیل بازار صرف نمی‌کنید (به اندازه یک تریدر کوتاه‌مدت)، ممکن است از برخی اخبار بد مطلع نباشید. اگر خبر بدی مانند تغییر قوانین منتشر شوند که بر قیمت رمزارز شما تاثیر بگذارد، قیمت ممکن است کاهش یابد و دیگر هرگز افزایش نیابد. بنابراین، مطمئن شوید که اخبار رمزارز را همیشه دنبال می‌کنید تا از رخ دادن این نوع اتفاقات جلوگیری کنید. حال که برخی از مزایا و معایب ترید کوتاه‌مدت و بلندمدت را می‌دانید، بیایید نگاهی به برخی از نکاتی بی‌اندازیم که باید قبل از شروع، به آن‌ها توجه داشته باشید.

باید مراقب چه چیزهایی باشیم

مهم‌ترین نکته‌ای که باید قبل از شروع ترید به یاد داشته باشید این است که این احتمال وجود دارد که شما کل سرمایه خود را از دست بدهید.

بازارهای رمزارز بسیار متغیر هستند. اگرچه برخی مردم از این راه پول زیادی بدست آورده‌اند، اما بسیاری از مردم هم پول خود را از دست داده‌اند. شما نباید مبلغی که توان جبران آن را ندارید را صرف ترید ارز دیجیتال کنید. نحوه برخورد با این مسأله، موفقیت شما را به عنوان یک تریدر مشخص خواهد کرد.

هرگز سعی نکنید با سرمایه‌گذاری در مقادیر بزرگ‌تر، ضرر خود را جبران کنید. این کار سرمایه‌گذاری احساسی است و اغلب باعث می‌شود که پول زیادی از دست بدهید.

FUD

کلمه FUD واژه محبوبی است که در هر دو دنیای ارزهای واقعی و دنیای ارز‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لغت بر پایه عدم اطمینان و عدم داشتن اطلاعات کافی است. FUD زمانی به کار برده می‌شود که افراد یا سازمان‌ها تلاش کنند تا مردم را وادار به سرمایه‌گذاری در یک رمزارز کنند یا با گفتن این که آن‌ها تمام پول خود را از دست خواهند داد (یا چیزی مشابه) آن‌ها را فریب دهند. معمولا چیزهایی مثل “این یک حقه است” یا “آن ارز بزودی سقوط می‌کند”. شما همیشه باید قبل از اینکه به هر نتیجه‌ای برسید، تحقیقات خود را انجام دهید. از گوگل برای فهمیدن این که آیا اطلاعاتی که می‌شنوید صحیح است یا نه، استفاده کنید.

cryptocurrency-trading-FUD

ترغیب

نکته نهایی که باید قبل از شروع ترید در نظر بگیرید این است که شما هرگز نباید تحت‌تاثیر نظرات دیگران قرار بگیرید. به یاد داشته باشید، شما تنها فردی نیستید که می‌خواهد از ترید ارز دیجیتال سود ببرد.

از صحت فیلم‌هایی که در یوتیوب می‌بینید، مطمئن شوید و سعی کنید که به آن‌ها توجه کنید. برخی افراد اغلب برای افزایش ارزش رمزارز خود اقدام به ساخت فیلم به نظر آموزشی می‌کنند. این کار می‌تواند قیمت را در کوتاه‌مدت افزایش دهد که ممکن است در دراز مدت کاهش یابد. پس، همیشه تحقیقات خودتان را انجام دهید.

تبدیل ارز فیات به رمزارزی با قابلیت ترید

شما مقداری پول دارید که می‌خواهید آن را سرمایه گذاری کنید. چگونه می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ پرتال‌هایی که دنیای ما را به جهان رمزارزها متصل می‌کنند، صرافی نامیده می‌شوند. صرافی‌های داخلی و بین‌المللی بسیاری برای این کار وجود دارند؛ با این حال، قبل از اینکه سرمایه گذاری در یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، موارد مهمی وجود دارد که باید در مورد آن‌ها جستجو کنید. بیایید نام این کار را تهیه “چک لیست ترید ارز دیجیتال” بگذاریم.

  • اعتبار: قبل از هر کاری، ابتدا مطمئن شوید که ترید ارز دیجیتال در منطقه شما قابل انجام است. به عنوان مثال کوین بیس، یکی از بزرگترین صرافی‌ها است که در ایران، هند و اندونزی و کشورهای تحت تحریم ایالات متحده آمریکا خدمات خود را ارائه نمی‌‌کند.

بنابراین قبل از انجام هر کاری لطفا این موضوع را بررسی کنید. البته وجود تحریم به معنی این نیست که ترید در این صرافی از ایران غیرممکن است. فقط به معنی سخت شدن و پر ریسک شدن این کار است.

  • شهرت: نکته بعدی که شما باید بررسی کنید شهرت یک صرافی است. آیا مردم از خدمات آن راضی هستند؟ آیا اخیرا هک شده است؟ چقدر امن است؟ آیا مردم از آن شکایت کرده‌اند؟ توییتر و ردیت منابع خوبی برای بررسی این موضوع هستند.
  • نرخ ارز: نکته بعد نرخ ارز است. صرافی‌‌های مختلف نرخ ارز خود را دارند که ممکن است متفاوت باشد. تحقیقات خود را در این مورد انجام دهید و 3 یا 4 صرافی را انتخاب و روی نرخ ارز آن‌ها تحقیق کنید.
  • امنیت: حتما صرافی‌هایی را انتخاب کنید که نیاز به نوعی تایید هویت دارند. اگرچه ممکن است این کار زمان ببرد، اما آن‌ها به راحتی 100 برابر ایمن‌تر و مطمئن‌تر از انجام مبادلات ناشناس هستند. بحث در مورد پول شما است؛ پس شما باید این قدم اضافی را برای حفظ امنیت آن بردارید.

شما می‌توانید تحقیقات خود را انجام داده و صرافی مدنظر خود را انتخاب کنید،

خواندن نمودار قیمت

ساده‌ترین و در عین حال، مهم‌ترین بخش ترید ارز دیجیتال، یادگیری نمودارها و خطوط هستند که شما در همه تبادلات می‌بینید. اغلب اوقات، مردم حتی زحمت خواندن نمودارها را به خود نمی‌دهند و سریع رمزارزها را خرید و فروش می‌کنند. بنابراین، در این بخش، ما می‌خواهیم از یک نمودار معروف استفاده کنیم.

نمودارهای شمعی ژاپنی

نمودار شمعی ژاپنی بهترین آمار را در ترید ارز دیجیتال به شما می‌دهد. اگر شما حتی از یک وب سایت هم بازدید کرده باشید، این احتمال وجود دارد که این شکل را قبلا دیده باشید.

Daily BTC / USDT Candle Statistics

نمودار بالا، آمار شمعی روزانه BTC/USDT (قیمت بیت کوین بر تتر) در جدول است. اولین چیزی که متوجه خواهید شد شمع‌‌های قرمز و سبز است که یکی پس از دیگری قرار گرفته‌اند. هر شمع حرکت قیمت ارز مورد نظر را در طول یک بازه زمانی مشخص نشان می‌دهد.

 BTC / USDT Candle Statistics

هر شمع یک بدنه و دو سایه دارد که به بیرون آن می‌چسبند. بدنه تفاوت بین قیمت باز و بسته شدن را به شما نشان می‌دهد. سایه‌ها به شما نشان می‌دهد که قیمت‌های باز و بسته شدن به ترتیب چقدر بالا یا پایین شده است. در شمع سبز سایه بالایی قیمت بالا است، در حالی که سایه پایینی به قیمت پایین اشاره دارد و برعکس این موضوع برای شمع‌‌های قرمز است.

زیبایی این شمع‌‌ها این است که دقیقا به شما نشان می‌دهد که بازار در آن زمان چه ارزشی داشته است و به شما کمک می‌کند الگوهای مختلفی را شناسایی کنید و در پیش بینی نحوه عملکرد بازار مفید هستند.

شاخص مقاومت نسبی و کاربرد آن در ترید ارز دیجیتال

شاخص قدرت نسبی یا RSI قدرت و سرعت حرکت قیمت بازار را با مقایسه قیمت فعلی یک رمزارز با عملکرد گذشته خود می‌سنجد. این کار با مقایسه میزان سود اخیر با ضررهای اخیر کار می‌کند تا مشخص شود آیا رمزارز بیش از حد خریداری شده است یا بیش از حد فروخته شده است.

فرمول RSI به شرح زیر است:

RSI = 100 – (100 / (1-RS))

در معادله فوق، RS نسبت بین میانگین روزهایی است که کوین با میانگین روزهای دیگر بالا و یا با میانگین روزهای دیگر پایین آمده باشد. اکنون، خوشبختانه نیازی نیست که در محاسبه چیزی زحمت بکشید، زیرا صرافی این کار را برای شما انجام می‌دهد.

بیایید نگاهی به شکل ظاهری نمودار RSI بیندازیم. نمودار BTC/USDT را از بایننس بررسی خواهیم کرد.

BTC / USDT chart

ما RSI را از منوی Indicators یا همان شاخص که به اندیکاتور هم معروف است، انتخاب می‌کنیم. وقتی این کار را کردید، نمودار آبی در زیر نمودار شمعی ظاهر می‌شود.

BTC / USDT chart indicator

به خاطر داشته باشید که ما در حال بررسی RSI‌های روزانه هستیم.

هنگام بررسی نمودار RSI چند نکته وجود دارد که باید آنها را به خاطر بسپاریم.

  • RSI از 0 تا 100 متغیر است.
  • وقتی RSI برای یک کوین خاص به 70 یا حتی بیشتر از 70 می‌رسد، به عنوان overbought یعنی خرید بیش از حد تلقی می‌شود که نشان می‌دهد ارزش رمزارز مورد نظر رو به افزایش است‌، بنابراین ممکن است در ساعات و یا دقایقی بعد روند نزولی را طی کند.
  • از طرف دیگر، اگر مقدار RSI به 30 برسد، رمزارز كاهش یافته و احتمالا بزودی ارزش آن بالا می‌رود.

اگرچه RSI یک شاخص بسیار مفید است، حقیقت این است که از سیگنال خرید و فروش کاذب مصون نیست. به همین دلیل RSI باید ابزاری باشد که در کنار سایر شاخص‌ها از آن استفاده کنید تا قیمت آینده یک کوین را پیش‌بینی کنید.

بیایید به نمودار RSI نگاه کنیم:

BTC / USDT chart RSI

در تاریخ 14 نوامبر، BTC/USDT زیر 30 فروخته شده است و RSI‌های این کوین‌ها وارد منطقه زیرین شدند. با این حال، از آنجا که بازار رو به نزول بوده است؛ RSI در پایان ماه نوامبر صعود کرد، قبل از اینکه بالاخره در حدود 17 دسامبر بالا برود، در حوالی محور 30 کمی مکث داشته است.

در کنار RSI، شما باید به میانگین‌‌های متحرک و باندهای بولینگر نیز توجه کنید.

کجا رمزارز را ترید کنیم

حال که شما می‌دانید چگونه باید با حساب‌ها کار کنید، بیایید ببینیم که در کجا می‌توانید ترید ارز دیجیتال را انجام دهید:

  • کوین بیس: کوین بیس یکی از معروف‌ترین صرافی‌ها در جهان است. کوین بیس بسیار کاربر پسند بوده و برای افراد تازه کار بسیار مفید است و به شما اجازه می‌دهد که رمزارز خود را با استفاده از دلار خریداری کنید.
  • بایننس: این شرکت با هدایت Chanpeng Zhao “CZ” در کشور مالت مستقر است و کار صرافی رمزنگاری شده را با 200 جفت ارز انجام می‌دهد. همانطور که در این مطلب توضیح داده شد، بایننس شاید محبوب‌ترین سایت صرافی در جهان است.
  • بیترکس: این شرکت در آمریکا تأسیس شده است و از سال 2013 در حال فعالیت در این زمینه است. از خصوصیات این شرکت می‌توان به سطح امنیت آن‌ اشاره کرد. بیترکس شرکت بسیار خوبی است و پلتفرم خوبی برای ترید کردن رمزارز با رمزارز دارد.
  • بیت فاینکس: بیت فاینکس یک شرکت در هنگ کنگ است و در سال 2012 تاسیس شده است. این شرکت قابلیت ترید کردن انواع مختلف رمزارز را دارد. همچنین این سایت پیشنهاد ترید کردن با دلار، یورو و پوند را نیز به شما می‌دهد.
  • بیتمکس: اگر شما یک تریدر با تجربه هستید، بیتمکس می‌تواند مکان مناسبی برای شما باشد. این سایت برای افراد حرفه‌ای است و توسعه دهندگان و اقتصاددانان در این مکان فعالیت بسیاری دارند. این سایت یکی از شلوغ‌ترین صرافی‌های جهان است.
  • بلاک گیک: اگر به دنبال صرافی هستید که کار کردن با آن آسان باشد و شما را اذیت نکند، بلاک گیگ صرافی مناسب شماست. شما می‌توانید بیت کوین، بیت کوین کش، اتر و لایت کوین را با کارت اعتباری خود از این صرافی خریداری کنید.

از کوین مارکت کپ غافل نشوید

سایت Coinmarketcap.com ابزاری بسیار کاربردی برای افرادی است که می‌خواهند از سلامت رمزارزی که با آن ترید می‌کنند، مطمئن شوند. رتبه تمام رمزارزهایی که تا به حال وجود داشته در این سایت موجود است و ارزش‌ها و اطلاعات آن‌ها را به خوبی نشان می‌دهد.

Coinmarketcap.com trade site

نمودار موجود در ستون سمت راست، معیار خوبی از نحوه عملکرد رمزارز در طی زمان مشخص است.

جمع‌بندی

امیدواریم که این راهنما، مطلبی مناسب برای شروع سفر شما در حوزه ترید ارز دیجیتال بوده باشد و از طریق آن بتوانید ارزش عظیمی از سرمایه گذاری در دنیای رمزارزها کسب کنید.

اگر این مقاله را از ابتدا تا انتها خوانده‌اید، حالا باید درک خوبی از ترید ارز دیجیتال و تفاوت بین ترید کوتاه‌مدت و بلندمدت پیدا کرده باشید. اکنون می‌دانید که چگونه خرید رمزارز را انجام دهید و چگونه می‌توانید بین ارزهای مختلف ترید انجام دهید. به یاد داشته باشید، همیشه باید قبل از هر گونه سرمایه گذاری با یک مشاور حرفه‌ای صحبت کنید و همیشه تحقیقات کاملی را درباره صرافی و کوین مورد نظرتان انجام دهید. پس به دنیای ترید ارز دیجیتال خوش آمدید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments