ثروت مالک صرافی بایننس چقدر است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

خبرگزاری بلومبرگ تخمین زده که سرمایه خالص مدیر عامل بایننس چانگپنگ ژائو (Changpeng Zhao) در حال حاضر حوالی 96 میلیارد دلار است و این یعنی ژائو ثروتمندترین فرد فعال در صنعت کریپتو است.

بنابر شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت او در حال حاضر بیشتر از تاجر معروف هندی موکش آمبانی (Mukesh Ambani) با ثروت 92.9 میلیارد دلاری است. CZ در این رتبه بندی فاصله بسیار کمی هم با مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری Berkshire Hathaway، وارن بافت معروف و مدیر عامل شرکت Meta یعنی مارک زاکربرگ دارد.

البته ممکن است ثروت CZ بیشتر از این مقدار هم باشد، زیرا هنوز هیچکس از مقدار ارز دیجیتال در اختیار او باخبر نیست. این نابغه کریپتویی که در نوجوانی در رستوران‌های مک دونالد کار می‌کرده، همواره نسبت اعلام میزان دارایی‌های خود طفره رفته ولی اعلام کرده که قصد دارد تمام سرمایه خود را به خیریه اعطا کند!

طبق گزارش اخیر خبرگزاری وال استریت ژورنال، سرمایه کریپتویی در اختیار ژائو اگر به صورت عمومی اعلام شود، می‌تواند به بیش از 300 میلیارد دلار هم برسد. در سال 2021، درآمد صرافی بایننس 20 میلیارد دلار اعلام شده که از درآمد صرافی آمریکایی Coinbase به مراتب بالاتر است.

البته صرافی بایننس نسبت به محاسبات خبرگزاری بلومبرگ واکنش نشان داده و اعلام کرده است که دنیای کریپتو به حدی پرنوسان است که نمی‌توان چنین تخمین‌های قطعی و ثابتی زد.

صرافی بایننس در اوایل سال گذشته، به خاطر متغیر بودن قیمت دارایی‌ها در این پلتفرم مورد انتقاد قرار گرفت و پس از آن هم با مسائل و مشکلات قانونی و مقرراتی روبرو شد.

مدیر عامل صرافی مشتقات FTX، سم بنکمن-فرید و مدیر عامل Coinbase برایان آرمسترانگ هم به ترتیب 15.4 و 8.53 میلیارد دلار سرمایه دارند.

این در حالی است که ایلان ماسک معروف، هنوز ثروتمندترین فرد کره زمین با سرمایه تخمینی 263 میلیارد دلار است. موسس آمازون، جف بزوس و تاجر مد فرانسوی، برنارد آرنولت هم با سرمایه 188 و 171 میلیارد دلاری جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

هرچی از لیکویید شدن اضافه امده چپونده تو جیب خودش
من چند ماهه میگم که این دامپ/پامپ مصنوعی هست و ۷۰% زیر سر خود باینانس و اخبار امریکا تاثیری تا این حد نداره
کلا اندیکاتور مثل یه نورافکن میگه که خود صرافی در حال معاملات مصنوعی هست