افزایش قیمت ریپل به بیش از ۱ دلار برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ میلادی!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۶ آوریل، قیمت ارز دیجیتال ریپل (XRP) برای اولین بار از مارس سال ۲۰۱۸ میلادی از ۱ دلار فراتر رفت و ارزش بازار آن نیز به بیش از ۴۷ میلیارد دلار رسید.

در زمان انتشار این خبر، ریپل با قیمت ۱٫۰۲۴۵ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱٫۲ درصد و طی هفته گذشته، بیش از ۷۸ درصد رشد دارد.

نمودار کندل ۱ ماهه قیمت ریپل (XRP) در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

عملکرد چشمگیر ریپل در روزهای گذشته، باعث شد که این ارز دیجیتال بتواند رتبه چهارم فهرست ارزهای دیجیتال برتر جهان از لحاظ ارزش بازار را دوباره پس بگیرد.

پنج ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار| ریپل در جایگاه چهارم.

علاوه بر این، قیمت جفت ارز معاملاتی ریپل / بیت کوین (BTC) نیز به بالاتر از منطقه مقاومتی حرکت کرده و مومنتوم تکنیکال قابل توجهی را تجربه کرده است.

اما علت این رالی صعودی ریپل چیست؟

بیشتر یک رالی تکنیکال است تا فاندامنتال!

هنگامی که ریپل در محدوده قیمتی ۰٫۷۵ دلار معامله می‌شد، معامله‌گران ارزهای دیجیتال خاطرنشان کردند که ساختار بازار XRP صعودی است.

در همین راستا، کنترینگ کلارک (Cantering Clark)، معامله‌گر بازار مشتقه، اظهار داشت كه XRP تمام مؤلفه‌های تکنیکال برای صعود را دارد. از آن زمان، قیمت کوین ریپل از ۰٫۷۵ دلار به بیش از ۱ دلار رسید.

یکی دیگر از معامله‌گران مشهور با نام مستعار کالیو (Kaleo) نیز خاطرنشان کرد که شکست قیمت جفت ارز ریپل / بیت کوین به بالاتر از منطقه مقاومتی، بسیار خوش‌بینانه است. کالیو بعد از افزایش قیمت ریپل به بیش از ۱ دلار، توضیح داد که XRP در آستانه شکست روند نزولی ۳ ساله خود در برابر بیت کوین قرار دارد.

قیمت جفت ارز معاملاتی ریپل / بیت کوین در صرافی پولونیکس (Poloniex).

حجم اجتماعی ریپل در حال رشد است!

یکی دیگر از کاتالیزورهایی که باعث افزایش قابل توجه قیمت XRP شده، رشد فزاینده شاخص حجم اجتماعی (Social volume) آن بوده است.

به گفته تحلیل‌گران سانتیمنت (Santiment)، یک پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌های رمزارزی، شاخص حجم اجتماعی XRP همزمان با چندین ارز دیجیتال دیگر، مانند تزوس (XTZ)، فانتوم (FTM) و بیت کوین گلد (BTG)، به سرعت در حال رشد است.

در صورتی که ساختار تکنیکال ریپل دست نخورده باقی بماند و حجم اجتماعی آن به طور مداوم افزایش یابد، شتاب حرکت XRP می‌تواند این ارز دیجیتال را به سطح مقاومتی بعدی برساند. از لحاظ تکنیکال، سطح مقاومتی بعدی برای ریپل در حدود ۱٫۲ دلار است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments