دلیل افزایش قیمت ریپل چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت ارز دیجیتال ریپل (XRP) در طی یک ماه گذشته ۹۱ درصد افزایش یافته است. داده‌ها نشان می‌دهند که سه عامل اصلی باعث افزایش قابل‌توجه قیمت رمزارز ریپل شده است؛ افزایش آدرس‌های منحصر به فرد ریپل، بازخرید رمزارزهایXRP  توسط خود شرکت ریپل و عرضه‌ی محصول جدید توسط این شرکت.

نمودار هفتگی قیمت و ارزش بازار ریپل/ دلار آمریکا.

افزایش آدرس‌های منحصر به فرد ریپل

داده‌های درون‌زنجیره‌ای برای به تصویرکشیدن احساسات کلی پیرامون یک ارز دیجیتال بسیار مفید هستند، زیرا فعالیت‌های یک شبکه‌ی بلاکچینی را به‌طور دقیق منعکس می‌کنند. این داده‌ها، از افزایش چشمگیر تعداد آدرس‌های منحصر به فرد ریپل خبر می‌دهند. این روند زمانی شدت گرفت که قیمت رمزارز ریپل در تاریخ ۲۲ نوامبر، ۲۷ درصد افزایش یافت.

افزایش قابل‌توجه تعداد آدرس‌های ریپل در طی یک روز.

به گفته‌ی تحلیل‌گران شرکت سانتیمنت (Santiment)، از تاریخ ۱ ماه مِه این اولین باری است که در طی یک روز، تعداد آدرس‌های فعال ریپل چنین افزایشی را تجربه می‌کند.

به چند دلیل، افزایش تعداد آدرس‌های فعال ریپل می‌تواند به‌صورت هم‌زمان قیمت این ارز دیجیتال را نیز افزایش دهد. اول، هر چه تعداد آدرس‌هایی که رمزارز ریپل را نگهداری می‌کنند، بیشتر باشد، احتمال جهش قیمت آن هم بیشتر می‌شود. دوم، افزایش تعداد آدرس‌های فعال ریپل بیانگر افزایش کلی فعالیت کاربران در این شبکه‌ی بلاکچینی است.

بازخرید رمزارزهایXRP  توسط شرکت ریپل

طی سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ میلادی، شرکت ریپل ۴۵٫۵ میلیون دلار رمزارز XRP را بازخرید کرد. این شرکت، هدف خود از این اقدام را حمایت از بازارهای سالم توصیف کرد. بازخرید یک دارایی (سهام، کالا یا ارز دیجیتال)، می‌تواند تقاضای خریدار برای آن را افزایش دهد. اگر چه مبلغ ۴۵٫۵ میلیون دلار ممکن است تأثیر چندانی بر ارزش رمزارز ریپل در میان بازار ارزهای دیجیتال نداشته باشد، اما می‌تواند احساسات بازار پیرامون آن را افزایش دهد.

ارائه‌ی سرویس جدید توسط شرکت ریپل

در اوایل ماه نوامبر، شرکت ریپل از ثبت یک علامت تجاری برای محصولی جدید به نام Paystring در اداره‌ی ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده خبر داد. طبق گزارش‌ها، Paystring به‌عنوان محصولی در دسته‌ی خدمات الکترونیکی مالی، برای دریافت و ارسال حواله و همچنین، مبادله‌ی ارزهای فیات با ارزهای دیجیتال از طریق شبکه‌های رایانه‌ای، توصیف شده است.

به گفته‌ی تحلیل‌گران، ترکیب سه عامل بالا می‌تواند از عوامل اصلی افزایش قیمت رمزارز ریپل به بالاترین سطح خود در ۱۶ ماه گذشته باشد.

در حال حاضر، ریپل از لحاظ ارزش جاری بازار، سومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) است. در زمان انتشار این خبر، این ارز دیجیتال با قیمت حدود ۰٫۶ دلار معامله شده و ارزش جاری بازار آن نیز برابر با ۲۸٫۲۶۳ میلیارد دلار گزارش شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments