انتقال NFT بین اتریوم و سولانا ممکن شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

Wormhole NFT Bridge به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های NFT را بین اتریوم و سولانا جابجا کنند.

NFT اصلی در یک قرارداد هوشمند قفل می‌شود و نسخه جدیدی بر روی بلاکچین اتریوم ساخته می‌شود.

درست است که اتریوم در حال حاضر به عنوان فضایی برای نگهداری مجموعه‌های NFT ظاهر شده است، اما سولانا به عنوان بلاکچینی که تراکنش‌ها را سریعتر انجام می‌دهد و کارمزد کمتری دارد به عنوان رقیب مهمی ‌برای اتریوم به حساب می‌آید.

اما هنوز شما نمی‌توانید ‌NFT های سولانا را روی سایت OpenSea (پلتفرم خرید و فروش توکن‌های NFT) بخرید یا حتی نمی‌توانید از کیف پول محبوب متامسک استفاده کنید؛ به همین دلیل هنوز فاصله زیادی بین این دو اکوسیستم وجود دارد.

Wormhole NFT Bridge که دیروز راه‌اندازی شد، بلاکچین اتریوم و سولانا را به هم متصل می‌کند تا راهی برای انتقال دارایی‌ها بین بلاکچین‌های رقیب وجود داشته باشد. این یک پل دو جهته است که می‌تواند دارایی‌ها را در هر دو جهت ارسال کند.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک NFT در شبکه سولانا را به اتریوم بیاورید تا در OpenSea بفروشید، این پل ابتدا دارایی NFT اصلی را در قرارداد هوشمند Wormhole قفل می‌کند.

یک قرارداد هوشمند روی سولانا قطعه کدی است که دستورالعمل‌های تنظیم شده‌ای را برای برنامه‌های غیرمتمرکز، پروتکل‌های DeFi و NFTها انجام می‌دهد.

به جای انتقال دارایی از سولانا به اتریوم، NFT در قرارداد هوشمند منجمد می‌شود و سپس نسخه جدیدی در اتریوم ضرب می‌شود. دارایی حاصل از NFT با استاندارد ERC-721 می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و مانند هر NFT بومی ‌اتریوم منتقل شود و شما همیشه می‌توانید آن را دوباره به بلاکچین سولانا برگردانید تا نسخه اصلی قرارداد هوشمند را آزاد کند. پشتیبانی از استاندارد ERC-1155 نیز در برنامه کار قرار دارد.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments