۵ رمزارز با عملکرد افتضاح در هفته گذشته!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازار نزولی اخیر بیت کوین باعث شد که بسیاری از آلت کوین‌ها نیز ضررهای قابل‌توجهی را متحمل شوند و ارزش کل بازار کریپتو از حدود ۳ تریلیون دلار به ۱٫۲۷ تریلیون دلار کاهش یابد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت یاهو و بر اساس داده‌های موجود، در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار ارز دیجیتال وجود دارد که این تعداد، بیش از سه برابر سهام‌های موجود در بورس آمریکا است. زیاد بودن تعداد ارزهای دیجیتال، پیگیری همه محرک‌ها در بازار کریپتو – به جز رمزارزهای بزرگی مانند بیت‌ کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و دوج‌ کوین (DOGE) – را تقریباً غیرممکن می‌کند.

افزایش کوین‌های جدید در بحبوحه بازار صعودی رمزارزها در سال ۲۰۲۱ رخ داد. با این حال، کاهش بیش از ۵۰ درصدی قیمت بیت کوین نسبت به بالاترین سطح آن در ماه نوامبر، اکنون این فضا را به چالش کشیده است؛ به ویژه کوین‌های کوچکتری مانند سولانا (SOL)، کاردانو (ADA) و پولکادات (DOT) را که سال گذشته شاهد پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای بودند.

در این میان، سقوط شوکه‌کننده رمزارز ترا (LUNA) و استیبل کوین اکوسیستم آن، ترا یو اس دی (UST)، اعتماد به فضای کریپتو را هم کاهش داده و منجر به کاهش جزئی ارزش استیبل کوین تتر (USDT) از ۱ دلار شده است.

همان‌طور که می‌دانید، آلت کوین‌ها با نقدینگی کمتر و نوسانات بیشتر خود، می‌توانند سود یا ضرر کلانی را در مدت زمان کوتاه برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشند. به عنوان مثال، سال گذشته ارزش توکن اسکوئید گیم پس از رشد شگفت‌انگیز ۷۵ هزار درصدی، در یک روز ۹۹ درصد سقوط کرد.

بنابراین، بررسی ارزهای دیجیتال با بیشترین سود و ضرر در بازه زمانی هفتگی می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا تشخیص دهند کدام کوین‌ها در جامعه کریپتو شروع به جذب و از دست دادن کشش کرده‌اند.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط وبسایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، پنج ارز دیجیتال با بدترین عملکرد در میان رمزارزهای با ارزش بازار بالاتر از از یک میلیارد دلار، در هفته گذشته عبارتند از؛

۱. ترا

نماد: LUNA

ارزش بازار: ۱٫۴۸۳ میلیارد دلار

عملکرد ۷ روزه: ۹۹٫۷- درصد

were-5-worst-performing-cryptos
عملکرد ۷ روزه ترا.

۲. ترا یو اس دی

نماد: UST

ارزش بازار: ۲٫۱۷۳ میلیارد دلار

عملکرد 7 روزه: ۵۷٫۴- درصد

were-5-worst-performing-cryptos
عملکرد ۷ روزه ترا یو اس دی.

۳. دیسنترالند

نماد: MANA

ارزش بازار: ۲٫۲۴۵ میلیارد دلار

عملکرد 7 روزه: ۵۳٫۱- درصد

were-5-worst-performing-cryptos
عملکرد ۷ روزه دیسنترالند.

۴. کازماس

نماد: ATOM

ارزش بازار: ۳٫۰۲۲ میلیارد دلار

عملکرد ۷ روزه: ۵۱٫۶- درصد

were-5-worst-performing-cryptos
عملکرد ۷ روزه کازماس.

۵. ایپ کوین

نماد: APE

ارزش بازار: ۲٫۳۱۷ میلیارد دلار

عملکرد ۷ روزه: ۵۰٫۹- درصد

were-5-worst-performing-cryptos
عملکرد ۷ روزه ایپ کوین.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments