تداوم سرکوب ارزهای دیجیتال در چین| ویبو مسدود کردن حساب‌های رمزارزی را از سر گرفت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مقامات چینی مسدود کردن حساب‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را در ویبو (Weibo)، غول رسانه‌های اجتماعی این کشور، از سر گرفتند.

به گزارش کالین وو (Colin Wu)، روزنامه‌نگار حوزه رمزارزها در چین، شبکه اجتماعی ویبو که به عنوان توییتر چینی نیز شناخته می‌شود، مسدود کردن حساب اینفلوئنسرهای رمزارزی و شرکت‌های فعال در حوزه کریپتو را مجدداً آغاز کرده است.

طبق گزارش‌ها، این بار بیش از ۱۰ حساب، از جمله حساب متعلق به جاستین سان (Justin Sun)، بنیانگذار و مدیر عامل بنیاد ترون (Tron)، در این پلتفرم مسدود شده است.

پیش‌تر و در تاریخ ۹ ژوئن گزارش شد که موتورهای جستجوگر چینی، از جمله بایدو (Baidu)، نتایج جستجو برای صرافی‌های رمزارزی، مانند بایننس (Binance)، اوکی‌اکس (OKEx) و هوبی (Huobi) را مسدود می‌کنند.

در آن زمان، شبکه‌های اجتماعی این کشور، از جمله ویبو نیز همین کار را در قالب مسدود کردن صفحات صرافی‌های رمزارزی و حساب‌های مرتبط با کسب و کارها و علاقه‌مندان به کریپتو انجام دادند. حال به نظر می‌رسد که دور دوم مسدود کردن حساب‌های مرتبط با رمزارزها در ویبو آغاز شده است.

این اقدام در شرایطی صورت گرفته که چین سرکوب گسترده‌ای را علیه کل صنعت کریپتو آغاز کرده است. به گفته مقامات چینی، بیت کوین و دیگر رمزارزهایی که بر اساس الگوریتم اجماع اثبات کار (Proof-of-Work) اجرا می‌شوند، به دلیل استفاده از منابع انرژی فسیلی، مشکلات زیست محیطی زیادی را ایجاد می‌کنند.

سرکوب شرکت‌های فناوری بزرگ در چین

در حال حاضر، مقامات چینی قوانین نظارتی جدیدی را بر روی غول‌های فناوری و پلتفرم‌های اینترنتی مانند علی بابا (Alibaba)، تنسنت (Tencent) و غیره، اعمال می‌کنند. بر اساس پیش‌نویس این قوانین جدید که توسط اداره دولتی تنظیم بازار چین (SAMR) منتشر شده، مقامات استانی هم‌اکنون می‌توانند از انجام فعالیت‌های نامناسب شرکت‌های اینترنتی در فضای مجازی جلوگیری کنند.

در روزهای گذشته نیز گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این‌که، شعبه شنژن بانک خلق چین در تلاش برای محدود کردن تراکنش‌های غیرقانونی ارزهای دیجیتال و سفته‌بازی آنلاین ارزهای خارجی، ۱۱ شرکت معاملاتی ارزهای دیجیتال را تعطیل کرده است. طبق گزارش‌ها، بانک خلق چین علاوه ‌بر پلتفرم‌های معاملاتی رمزارزها، شرکت‌های فعال در زمینه معاملات آنلاین فارکس و سهام را نیز هدف قرار داده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments