نصب ۲۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین در فروشگاه‌های والمارت!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، غول خرده‌فروشی والمارت (Walmart) با همکاری دو شرکت کوین استار (Coinstar) و کوین می (Coinme) ۲۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین را در برخی از فروشگاه‌های خود نصب و راه‌اندازی کرده است.

به این ترتیب، از این پس مشتریان این فروشگاه می‌توانند با استفاده از بیت کوین هزینه خریدهای خود را پرداخت کنند.

ماه گذشته، نام والمارت و لایت کوین (LTC) در خبری کنار هم آمد که ادعا می‌کرد این شرکت قصد دارد امکان پرداخت با این ارز دیجیتال را برای مشتریان خود فراهم کند. این خبر شور و اشتیاق زیادی را در بازار دارایی‌های دیجیتال به همراه داشت. با این حال، والمارت با انتشار بیانیه‌ای این خبر را تکذیب کرد و همین موضوع باعث شد که بازار رمزارزها و به ویژه لایت کوین، یک روند نزولی به خود بگیرد.

با این حال، اکنون بلومبرگ در گزارش معتبری اعلام کرده که والمارت با شرکت کوین استار همکاری کرده است و در نتیجه، ۲۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین در فروشگاه‌های این خرده‌فروشی در سراسر ایالات متحده نصب شده است. طبق گزارش‌ها، والمارت قصد دارد تعداد این دستگاه‌ها را در آینده نزدیک به ۸ هزار عدد برساند.

سم داکتر (Sam Doctor)، مدیر ارشد استراتژی در کارگزاری رمزارزی BitOoda، گفت که نصب خودپردازهای بیت کوین در فروشگاه‌های ایالات متحده روند رو به رشدی دارد. با این حال، وی اشاره کرد که والمارت با رقبای خود متفاوت است؛ چراکه دامنه آن می‌تواند درصد قابل‌توجهی از جامعه را در بر بگیرد:

والمارت دسترسی افراد بیشتری را به بیت کوین فراهم می‌کند و به این ترتیب، به این ارز دیجیتال مشروعیت بیشتری می‌بخشد.

مشتریانی که مایل به استفاده از این سرویس جدید هستند، باید اسکناس نقدی را در دستگاه‌های کوین استار قرار داده و یک کوپن کاغذی دریافت کنند. آنها همچنین باید یک حساب کاربری در کوین می ایجاد کرده و یک فرم بررسی سابقه را برای دریافت کد بازخرید، تکمیل کنند. لازم به ذکر است که استفاده از این سرویس کارمزدهایی نیز دارد که شامل ۴ درصد برای گزینه بیت کوین و ۷ درصد برای تبادل آن با پول فیات است.

به گفته داکتر، اگرچه این یک روش گران برای خرید با استفاده از ارزهای دیجیتال است، اما برای کسانی که می‌خواهند خرید با بیت کوین را برای اولین بار تجربه کنند، روش آسانی محسوب می‌شود.

دستگاه‌های خودپرداز فقط مختص به بیت کوین نیستند!

اگرچه بیت کوین، ارز دیجیتال پیشرو و مسلماً مشهورترین رمزارز در جهان است، اما رمزارزهای دیگری نیز هستند که ساکنان ایالات متحده می‌توانند از برخی از دستگاه‌های خودپرداز خریداری کنند.

اوایل سال جاری میلادی، شرکت کوین فلیپ (CoinFlip) تصمیم گرفت که دوج کوین (DOGE) را در ۱،۸۰۰ دستگاه خودپرداز رمزارزی خود در ۴۶ ایالت آمریکا لیست کند. در آن زمان، دنیل پولوتسکی (Daniel Polotsky)، مدیرعامل و بنیانگذار این شرکت، گفت که این حرکت به عموم مردم اجازه می‌دهد تا به‌راحتی از این میم کوین محبوب استفاده کنند.

بررسی دقیق تعداد دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال در سراسر جهان نشان می‌دهد که ایالات متحده در صدر این فهرست قرار دارد. بر اساس آخرین داده‌ها، بزرگترین اقتصاد جهان ۱۷،۴۳۶ دستگاه خودپرداز رمزارزی دارد که به معنای وجود یک دستگاه به ازای هر ۱۹،۰۲۳ شهروند آمریکایی است. پس از آن، کانادا با در اختیار داشتن تنها ۱،۴۰۰ دستگاه خودپرداز رمزارزی، در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفته است.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments