بانک‌های ایالات متحده به دنبال ارائه معاملات بیت کوین هستند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک‌های ایالات متحده قصد دارند وارد حوزه معاملات بیت کوین (BTC) شوند و به زودی امکان خرید این ارز دیجیتال از طریق حساب‌های بانکی را برای مشتریان خود فراهم خواهند کرد.

به نظر می‌رسد دوره‌ای که بانک‌های آمریکایی ارزهای دیجیتال را دشمن و رقیب خود می‌پنداشتند، رو به پایان است.

به گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC)، گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG) با شرکت خدمات اطلاعات فیدلیتی نشنال (FIS) با هدف ایجاد چارچوبی برای بانک‌های ایالات متحده جهت ارائه خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال به مشتریان خود همکاری می‌کند.

طی این مشارکت، شرکت FIS از طریق برنامه تلفن همراه Digital One خود، یک رابط کاربرپسند را برای خدمات معامله بیت کوین ارائه خواهد کرد. در حالی که گروه NYDIG، مسئولیت محافظت از سرویس امانی (custody) و اجرای این سرویس معاملاتی را برعهده خواهد داشت.

به گفته پاتریک سلز (Patrick Sells)، مدیر بخش راهکارهای بانکی NYDIG، در حال حاضر چندین بانک در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند که بیشتر آنها موسسات مالی کوچک هستند. با این حال، سلز اظهار داشت که این شركت با بانك‌های آمریكایی بزرگ نیز برای مشاركت در این برنامه مذاكره می‌کند.

به گفته مدیر اجرایی گروه NYDIG، ممکن است بانک‌های بزرگی مانند بنک آو آمریکا (Bank of America) و جی‌پی مورگان (JPMorgan) پس از کسب سود بانک‌های کوچکتر از پذیرش ارزهای دیجیتال، به این برنامه ملحق شوند. بنک آو آمریکا یکی از مخالفان سرسخت ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است که ارزش بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال را انکار می‌کند.

به عنوان بخشی از همکاری میان گروه NYDIG و شرکت FIS، بانک‌های شرکت‌کننده قادر خواهند بود به صورت مستقیم و از طریق حساب‌های موجود، امکان انجام معاملات رمزارزی را برای مشتریان فراهم کنند.

از سوی دیگر، چراغ سبز این بانک‌ها به معاملات رمزارزها می‌تواند رقابت آنها با پلتفرم‌هایی مانند رابین‌هود (Robinhood)، کوین‌بیس (Coinbase) و اسکوئر (Square) را به همراه داشته باشد. بر اساس داده‌های منتشرشده، حدود ۹٫۵ میلیون مشتری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی از طریق پلتفرم رابین‌هود اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کرده‌اند.

به گفته یان ژائو (Yan Zhao)، مدیر گروه NYDIG، در واقع درآمدهای کلان گزارش‌شده توسط پلتفرم‌هایی مانند رابین‌هود و کوین‌بیس، مهم‌ترین عامل برای ترغیب بانک‌های ایالات متحده برای ورود به این حوزه بوده است.

ارائه خدمات معاملات ارزهای دیجیتال توسط بانک‌های ایالات متحده در تناقض با موضع موسسات مالی این کشور در مورد رمزارزها است.

از سوی دیگر، بانک‌هایی مانند گلدمن ساکس (Goldman Sachs) و مورگان استنلی (Morgan Stanley) نیز اخیراً از برنامه‌های خود برای ارائه صندوق بیت کوین به مشتریان سازمانی خود خبر داده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments