رشد قیمت بیت کوین پس از اضافه شدن به توییتر!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

توییتر، غول رسانه‌های اجتماعی، به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای حمایت از اکوسیستم ارزهای دیجیتال، گزینه پاداش‌دهی با بیت کوین را به بخش Tip Jar خود اضافه کرد.

به این ترتیب، از این پس تمامی کاربران توییتر می‌توانند از طریق شبکه لایتنینگ و با استفاده از برنامه پرداخت استرایک (Strike) و یا اضافه کردن آدرس بیت کوین به پروفایل شخصی خود، به سایر کاربران این شبکه اجتماعی بیت کوین پاداش دهند.

استر کرافورد (Esther Crawford)، مدیر محصول توییتر، در پست وبلاگی جدید خود اعلام کرد که قابلیت پاداش‌دهی با بیت کوین در حال حاضر برای همه کاربران iOS در سراسر جهان در دسترس است و این پلتفرم قصد دارد در هفته‌های آتی این ویژگی را برای کاربران اندروید نیز فعال کند.

به گفته کرافورد، کاربران می‌توانند از طریق اتصال برنامه‌های پرداخت شخص ثالثی همچون کش اپ (Cash App)، پاترون (Patreon)، ونمو (Venmo)، چیپر (Chipper) و غیره به بیوی توییتر و یا توییت‌های خود نیز از این قابلیت جدید توییتر بهره‌مند شوند.

کرافورد می‌گوید:

ما می‌خواهیم همه در توییتر به شیوه‌هایی برای پرداخت دسترسی داشته باشند. ارزهای دیجیتال افراد بیشتری را به مشارکت در اقتصاد تشویق می‌کنند و مردم با استفاده از آنها می‌توانند به صورت برون مرزی برای یکدیگر پول ارسال کنند. به ما کمک کنید تا به این مرحله برسیم.

به گفته کرافورد، توییتر از این کار بهره‌ای برای خود برنمی‌دارد.

جک مالرز (Jack Mallers)، مدیرعامل شبکه پرداخت استرایک نیز می‌گوید:

آن‌چه که اینترنت برای ارتباطات انجام داد، بیت کوین و شبکه لایتنینگ برای پول انجام می‌دهند.

همان‌طور که پیش‌تر گزارش شد، جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیرعامل توییتر، اوایل ماه جاری از ارائه قابلیت پاداش‌دهی با رمزارزها در توییتر خبر داده بود. به گفته دورسی، شرکت پرداخت اسکوئر (Square) نیز برنامه‌هایی برای ایجاد یک صرافی غیرمتمرکز برای بیت کوین دارد.

رشد ارزش بیت کوین و سهام توییتر

به دنبال انتشار این خبر، قیمت بیت کوین (BTC) روز جمعه ۲۴ سپتامبر به بالاترین سطح چهار روزه خود یعنی ۴۵،۱۸۰ دلار صعود کرد.
twitter-launches-crypto-tipping
نمودار کندل یک ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

ارزش سهام توییتر نیز بلافاصله نسبت به این خبر واکنش نشان داد و روز گذشته را با یک رشد تقریبا ۴ درصدی به پایان رساند.

رشد قابل‌توجه تعداد نودها و کانال‌های شبکه لایتنینگ

شبکه لایتنینگ یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه دوم است که با هدف تسریع و کاهش کارمزدهای تراکنش‌های بیت کوین، از طریق عبور تراکنش‌ها از کانال‌ها و بدون نیاز به استفاده از بلاکچین بیت کوین برای تأیید هر تراکنش، طراحی شده است.

twitter-launches-crypto-tipping
نحوه عملکرد شبکه لایتنینگ بیت کوین.

به دنبال فعال‌سازی قابلیت پاداش‌دهی با بیت کوین در توییتر از طریق شبکه لایتنینگ، این پروتکل لایه دوم بیت کوین نیز رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم 1ML، تعداد نودها و کانال‌های جدید در شبکه لایتنینگ بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۲۵ درصد و ۲۲٫۸۲ درصد افزایش یافته است.
twitter-launches-crypto-tipping
تعداد نودها و کانال‌های فعال در شبکه لایتنینگ بیت کوین.

ظرفیت شبکه لایتنینگ نیز ۲۰ درصد افزایش یافته و اکنون فاصله بسیار کمی با نقطه عطف جدید ۳ هزار بیت کوین قفل‌شده در کانال‌های پرداخت این شبکه دارد.

جف گالاس (Jeff Gallas)، مدیرعامل و بنیانگذار Fulmo، یک استارتاپ شبکه لایتنینگ مستقر در برلین، گفت:

بسیار هیجان‌انگیز است که شاهد پذیرش شبکه لایتنینگ در دنیای واقعی باشیم. اکنون قطعات بیشتری از این پازل در کنار هم قرار می‌گیرند.

به گفته گالاس، پشتیبانی از شبکه لایتنینگ در توییتر به مردم این امکان را می‌دهد تا به هر کسی در سراسر جهان پول ارسال کنند:

آنی، با کارمزد بسیار پایین، به سراسر جهان. این قدرت نوآوری پولی متن باز است!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments