دونالد ترامپ: بیت کوین یک کلاهبرداری است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه
دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، بار دیگر بیت کوین (BTC) را مورد انتقاد قرار داد. ترامپ با بیان این‌که دلار باید واحد پول جهانی باشد، بیت کوین را یک طرح کلاهبرداری خواند.

رئیس جمهور سابق ایالات متحده روز دوشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس بیزنس (FOX Business) گفت:

بیت کوین کلاهبرداری به نظر می‌رسد. من آن را دوست ندارم؛ چون ارزی است که با دلار رقابت می‌کند. اساساً، بیت کوین یک ارز در حال رقابت با دلار است. من می‌خواهم که دلار ارز جهانی باشد، این همان چیزی است که همیشه گفته‌ام.

اظهارات اخیر ترامپ با نظرات قبلی او در مورد بیت کوین مطابقت دارد. او در ژوئیه سال ۲۰۱۹ میلادی نیز اعلام کرده بود که طرفدار بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیست.

در آن زمان، ترامپ با بیان این‌که ارزهای دیجیتال پول نیستند و ارزش آنها به صورت باد آورده تعیین می‌شود، نوسانات قیمتی را دلیل اصلی موضع ضدکریپتویی خود اعلام کرده بود.

در واقع، دولت ترامپ همواره سعی در ایجاد سیاست‌های ضدکریپتویی داشت. حتی ادعا می‌شود که ترامپ به استیو منوشین (Steve Mnuchin)، وزیر سابق خزانه‌داری ایلات متحده، گفته است به دنبال بیت کوین برود.

در روزهای پایانی دولت ترامپ نیز، خزانه‌داری این کشور مقررات جنجالی نظارت بر کیف پول‌های خود میزبان (self-hosted) را مطرح کرد. این سیاست دوران ترامپ با مدیریت جو بایدن حتی بیشتر از قبل گسترش یافته است.

با این حال، نمایندگان طرفدار ارزهای دیجیتال در کنگره، مانند سناتور سینتیا لومیس (Sen. Cynthia Lummis) و نماینده وارن دیویدسن (Warren Davidson) همچنان به دفاع از حقوق حریم خصوصی کیف پول‌های رمزارزی می‌پردازند.

در ماه می، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این‌که، دولت بایدن در حال بررسی شکاف‌های موجود در قوانین رمزارزی در پی رکود اخیر قیمت‌ها در بازار است. همچنین، سرویس درآمد داخلی این کشور نیز به دنبال بستن روزنه‌های فرار مالیاتی مربوط به ارزهای دیجیتال است.

با این حال، به نظر می‌رسد این روزها بیشتر بحث و گفتگوها در مورد مقررات ارزهای دیجیتال در ایالات متحده به سمت باج افزارها رفته است. احتمالاً حملات باج افزاری اخیر در ایالات متحده، عامل اصلی این تغییر رویه است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments