وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستار نظارت سریع بر استیبل کوین ‌ها شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ژانت یلن (Janet Yellen) وزیر خزانه‌داری آمریکا از مقامات ایالت متحده خواست که سریعا بر استیبل کوین ها نظارت کنند چون استیبل کوین ها به سرعت درحال رشد هستند و هیچ نظارت درستی روی آنها وجود ندارد.

وی از ناظران مالی آمریکا خواست تا قوانین جدیدی برای استیبل کوین ها قرار دهند. او معتقد است که این نوع از ارز دیجیتال به سرعت در حال گسترش است و مقامات باید سریع اقدام کنند.

بلومبرگ گزارش داد که در جریان جلسه اخیر کارگروه رئیس جمهور در مورد بازارهای مالی، وزیر خزانه داری آمریکا – ژانت یلن – هشدار داد که استیبل کوین ها در ایالات متحده به درستی نظارت نمی‌شوند. به همین دلیل، قانون‌گذاران باید سریع اقدام کنند و آنها را تحت یک چارچوب نظارتی قرار دهند. وزارت خزانه‌داری اظهار کرد:

وزیر امور خارجه بر ضرورت اقدام سریع برای اطمینان از وجود چارچوب نظارتی مناسب ایالات متحده برای استیبل کوین ها تأكید كرد.

در این نشست، مقامات آمریکایی همچنین در مورد رشد سریع استیبل کوین ها، مزایای احتمالی آنها به عنوان روش پرداخت و خطرات احتمالی که ممکن است برای سیستم مالی و کاربران ایجاد کند، بحث کردند. گزارش شده است که ناظران برجسته آمریکایی طرحی را برای رفع هرگونه خلا قانونی در مورد ارز های دیجیتال در ماه‌های بعدی ارائه می‌دهند.

در حالی که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) ، اتریوم(ETH) ، دوج کوین (DOGE) و بسیاری دیگر می‌توانند گزینه‌های جذابی برای سرمایه‌گذاری باشند، آنها همچنین می‌توانند بی‌ثبات و در نتیجه بسیار خطرناک باشند. از طرف دیگر، استیبل کوین ها با هدف اتصال به دارایی‌های جامد مانند ارزهای ملی یا فلزات گرانبها، برای ایجاد امنیت بیشتر طراحی شده‌اند.

هفته گذشته، رئیس فدرال رزرو، جروم پاول (Jerome Powell) نیز موضوع ارزهای دیجیتال و قانون‌گذاری آنها را مطرح کرد. وی گفت که ایالات متحده گزارشی را در ماه سپتامبر منتشر می‌کند و دارایی‌های دیجیتال، استیبل کوین ها و CBDC را در آن قرار می‌دهد:

ما قصد داریم پرداخت دیجیتال را به طور گسترده بررسی کنیم. که شامل استیبل کوین ها، ارزهای دیجیتال و همچنین CBDC می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments