تراکنش‌های مونرو قابل ردیابی است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال سایفرتریس (CipherTrace) ادعا می‌کند که قادر به شناسایی استفاده‌ی غیرقانونی‌ از ارز دیجیتال مونرو (XMR) است. این شرکت روز ۲۰ نوامبر اعلام کرد که دو حق اختراع را برای فناوری ردیابی تراکنش‌های ارز دیجیتال حریم خصوصی محور مونرو ثبت کرده است.

شرکت سایفرتریس اظهار داشت که حق اختراع ثبت‌شده شامل ابزارهای قانونی برای شناسایی تراکنش‌های مونرو با هدف کمک به تحقیقات مالی، روش‌های آماری و احتمالی برای امتیازدهی به معاملات و دسته‌بندی دارندگان کیف پول رمزارزها است. همچنین، این فناوری شامل ابزارهای تجسمی و راه‌هایی برای ردیابی استفاده‌ی غیرقانونی از مونرو می‌باشد.

به گفته‌ی سایفرتریس، قابلیت ردیابی رمزارز مونرو این امکان را برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی فراهم می‌کند که تراکنش‌های مشتریان را با توجه به مقررات مورد بررسی قرار دهند. این شرکت، هدف خود از ارائه‌ی این فناوری را شناسایی مجرمان و به این ترتیب، افزایش ایمنی و پایداری ارزهای دیجیتال حریم خصوصی محور، مانند مونرو عنوان کرده است.

در حالی که استفاده از بیتکوین (BTC) هنوز توسط بسیاری از کاربران بازار سیاه ترجیح داده می‌شود، اما پذیرش رمزارزهای حفظ حریم خصوصی، مانند مونرو نیز میان مهاجمان افزایش یافته است. در حالی که آژانس‌های اجرای قانون هنوز نتوانسته‌اند یک روش قابل‌اعتماد برای ردیابی مونرو ارائه دهند، شرکت سایفرتریس ادعا می‌کند که به این فناوری دست یافته است. این شرکت از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی در این زمینه کار می‌کند.

دیو جوانز (Dave Jevans)، مدیر عامل شرکت سایفرتریس برای اولین بار در ماه آگوست اعلام کرده بود که این شرکت ابزاری را برای ردیابی تراکنش‌های مونرو توسعه داده است. به گفته‌ی جوانز، چنین ابزاری می‌تواند به انجام تحقیقات در مورد جرائم مالی کمک کرده و پولشویی را کاهش دهد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که ابزارهای ردیابی مونرو را به‌عنوان بخشی از یک پروژه‌ی مشترک با وزارت امنیت داخلی ایالات متحده توسعه داده است. در ماه سپتامبر سال جاری، سازمان خدمات درآمدهای داخلی آمریکا نیز اعلام کرده بود به هر کسی که بتواند حریم خصوصی رمزارز مونرو را بشکند، ۶۲۵ هزار دلار پاداش خواهد داد.

قابلیتهای ابزار ردیابی ارائه‌شده توسط شرکت سایفرتریس هنوز تأیید نشده است. یکی از نمایندگان مونرو در ماه اکتبر اعلام کرده بود که نسبت به هرگونه ادعایی مبنی‌بر ردیابی تراکنش‌های مونرو مشکوک است و هر شرکتی که بتواند این کار را انجام دهد، بعید است که قادر به ردیابی کیف پول یا مبالغ مربوط به هر تراکنش نیز باشد.

در زمان انتشار این خبر، ارز دیجیتال مونرو با یک کاهش ۳٫۶ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته، با قیمت ۱۲۳٫۳۷ دلار معامله می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments