بازی‌کن پول بگیر!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با نزدیک شدن به پایان 2021، بازی‌هایNFT محور Play-to-earn رفته رفته محبوبیت بیشتری کسب می‌کنند. در این ماه چند بازی جذاب P2E عرضه می‌شود که قطعاً توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب خواهد کرد.

تیم Atari Chain در طول چند روز و ماه گذشته با دقت در حال بررسی و رصد بازار بودند و در نهایت به نتیجه‌های زیر رسیدند:

  • بازی‌های بلاکچینی و دنیای متاورس، آینده هستند. بازار گیمینگ 3.24 میلیارد نفر مخاطب دارد که همواره به این تعداد اضافه می‌شود. المان P2E موجود در بازی‌های بلاکچینی می‌تواند اقتصادی کاملاً نو ایجاد کند.
  • حمایت بسیار عظیمی از طرف نهادها وجود دارد (مثل فیسبوک، گوگل و مایکروسافت) که می‌خواهند در حوزه متاورس سرمایه‌گذاری کنند. از این رو، قیمت توکن بازی‌های کریپتویی و توکن‌های متاورس همواره افزایش می‌یابد.
  • Atari Chain در مراحل بسیار ابتدایی است. توسعه بازی‌های ویدیویی موفق، سال‌ها زمان می‌برد و استودیوهای بازی‌سازی با تجربه که می‌دانند برای عرضه یک محصول به بازار چه تلاش و زمانی نیاز است، برتری بسیار زیادی نسبت به استودیوهای تازه کار دارند.
  • بیشتر این هجمه‌ها موقتی هستند و بسیاری از پروژه‌ها شکست خواهند خورد. تاکنون صدها بازی بلاکچینی عرضه شده و پروژه‌های جدید هم به صورت روزانه عرضه می‌شوند، بسیاری از آن‌ها از طرف توسعه دهندگان بی تجربه عرضه شده است.

بهترین بازی‌های دسامبر 2021

با بررسی Dapp Radar و ارزیابی بازی‌های برتر بلاکچینی بازار حال حاضر دنیای کریپتو، در ادامه برخی از بهترین بازی‌های play-to-earn را معرفی می‌کنیم:

  • Splinterlands: این بازی که به خاطر ممنوعیت فعالیتش در توییتر، در ابتدای امسال ضربه بزرگی خورد، بر بستر بلاکچین Hive و WAX توسعه یافته و در زمان نگارش این مقاله، تعداد کاربران فعال هفتگی آن به 581000 نفر می‌رسد. در حال حاضر در صدر جدول این حوزه قرار گرفته است.
  • Alien Worlds: این بازی که به خاطر NFT های درون بازی خود محبوب شده، بر بستر بلاکچین WAX و Binance Smart Chain توسعه یافته و در زمان نگارش این مقاله، تعداد کاربران فعال هفتگی آن به 547000 نفر می‌رسد.
  • Axie Infinity: این بازی محبوب اولین بازی بلاکچینی بازار بود که به خاطر جهش شدید قیمت توکن AXS آن، مورد توجه کاربران سراسر دنیا قرار گرفت. البته در حال حاضر به رتبه سوم برترین بازی‌های بلاکچینی نزول کرده است. این بازی بر بستر بلاکچین اتریوم توسعه یافته و در حال حاضر هفته ای 370000 کاربر در آن فعالیت می‌کنند.
  • Crypto Mines: این بازی که به خاطر توکن پر نوسان درون بازی خود یعنی ETERNAL محبوب شده، بر بستر Binance توسعه یافته و در حال حاضر به صورت هفتگی 260000 کاربر در آن به بازی مشغول می‌شوند.
  • Atari Games: همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، توکن Atari Chain در صدر این حوزه قرار گرفته است. به طور کلی، ارزش کل بازار پروژه‌های بازی NFT کمتر از 150 میلیون دلار است. Atari Chain برتری زیادی نسبت به رقبا دارد زیرا در صنعت بازی، تجربه ای ده‌ها ساله دارد و این می‌تواند تأثیر زیادی روی آینده بازی‌های آن داشته باشد.

Top Play-To-Earn NFT Games

Atari Chain یکی از برترین توسعه دهندگان بازی در جهان است که در بلند مدت، آینده بسیار روشنی خواهد داشت. در آخر لازم به ذکر است که به زودی چند پروژه کوتاه مدت هیجان انگیز هم عرضه و راه اندازی خواهد شد.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments