زمان مطالعه: 6 دقیقه

۵ ارز دیجیتال با بهترین عملکرد در هفته پیش‌رو

زمان مطالعه: 6 دقیقه

بازارهای سهام ایالات متحده هفته گذشته شاهد رشد قابل‌توجهی بود که توسط شاخص نزدک کامپوزیت (Nasdaq Composite)، با ۷٫۵ درصد رشد، رهبری شد. همزمان با این موضوع و با ادامه همبستگی بازار کریپتو با بازار سهام، ارزهای دیجیتال نیز تلاش می‌کنند تا وضعیت خود را بهبود دهند. در این میان، اگرچه رشد بیت کوین (BTC) چندان قابل‌توجه نبود، اما برخی از آلت کوین‌ها جهش چشمگیری داشتند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

حال، سوالی که وجود دارد، این است که آیا رالی بهبود بیت کوین و آلت کوین‌ها می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد؟ بیایید نمودار ۵ ارز دیجیتال را که می‌توانند در کوتاه‌مدت عملکرد بهتری داشته باشند، با هم بررسی کنیم.

۱. بیت کوین

به گزارش سایت کوین تلگراف، همان‌طور که از فتیله بلند کندل روز ۲۶ ژوئن مشاهده می‌شود، رالی بهبود بیت کوین با مقاومت سختی در نزدیکی سطح ۲۲ هزار دلار روبه‌رو است. این نشان می‌دهد که خرس‌ها حاضر به عقب‌نشینی نیستند و در رالی‌ها می‌فروشند.

top-5-cryptos-btc-uni-xlm-theta-hnt
نمودار روزانه BTC/USDT.

فروشندگان اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به حمایت حیاتی ۲۰ هزار دلار برسانند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود؛ چون جهش از آن نشان می‌دهد که گاوها در تلاش برای تشکیل یک کف بالاتر (higher low) هستند. در صورت حفظ این حمایت، احتمال افزایش قیمت به بالاتر از میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه (۲۳،۱۵۵ دلار) افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی، جفت BTC/USDT می‌تواند شاهد تغییر روند باشد. گاوها سپس سعی خواهند کرد قیمت را به سمت میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه (۲۷،۴۲۴ دلار) سوق دهند.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کند، نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان کنترل بازار را در دست دارند. سپس، فروشندگان سعی خواهند کرد جفت BTC/USDT را به سطح حیاتی ۱۷،۶۲۲ دلار کاهش دهند.

۲. یونی سواپ

در تاریخ ۱۸ ژوئن، قیمت یونی سواپ از ۳٫۳۳ دلار به‌شدت رشد کرد و به مقاومت بالاسری در ۶٫۰۸ دلار رسید. اگرچه خرس‌ها به‌شدت از این سطح دفاع می‌کنند، اما یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها زمین را به طور کامل رها نکرده‌اند.

top-5-cryptos-btc-uni-xlm-theta-hnt
نمودار روزانه UNI/USDT.

در همین حال، میانگین‌‌های متحرک در آستانه تکمیل یک تقاطع صعودی هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد مسیر صعود با کمترین مقاومت مواجه است. اگر خریداران قیمت را به بالای ۶٫۰۸ دلار برسانند، شتاب صعودی می‌تواند افزایش یابد و جفت UNI/USDT تا ۸ دلار صعود کند. این سطح می‌تواند دوباره به عنوان یک مانع سخت عمل کند، اما اگر گاوها بر آن غلبه کنند، هدف بعدی می‌تواند ۱۰ دلار باشد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر (EMA) ۲۰ روزه (۴٫۹ دلار) برسد، نشان می‌دهد که روند نزولی همچنان باقی مانده و معامله‌گران نزدیک به سطوح مقاومتی می‌فروشند. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند تا ۴ دلار سقوط کند.

۳. استلار

استلار در یک روند نزولی قوی بوده است، اما گاوها در تلاشند تا کف قیمتی را نزدیک به سطح ۰٫۱ دلار تشکیل دهند. خریداران در ۲۴ ژوئن قیمت را به بالای (EMA) ۲۰ روزه (۰٫۱۲ دلار) رساندند، اما نتوانستند مانع (SMA) ۵۰ روزه (۰٫۱۳ دلار) را از میان بردارند.

top-5-cryptos-btc-uni-xlm-theta-hnt
نمودار روزانه XLM/USDT.

یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر (EMA) ۲۰ روزه کاهش یابد. صاف شدن شیب منحنی (EMA) ۲۰ روزه و قرار داشتن RSI نزدیک به نقطه میانی، نشان می‌دهد که گاوها در حال تلاش برای بازگشت هستند. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از (SMA) ۵۰ روزه برسانند، جفت XLM/USDT می‌تواند به مقاومت بالاسری در ۰٫۱۵ دلار برسد. اگر این مقاومت از میان برداشته شود، یک روند صعودی جدید آغاز خواهد شد.

در مقابل، اگر قیمت پایین‌تر رود و به زیر (EMA) ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه مثبت می‌تواند در کوتاه‌مدت باطل شود. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند تا ۰٫۱۱ دلار سقوط کند.

۴. تتا نتورک

تتا نتورک در چند روز گذشته در محدوده بین ۱ دلار تا ۱٫۵۵ دلار در حال تثبیت بوده است. هرچه مدت زمان صرف‌شده در یک محدوده طولانی‌تر باشد، خروج از آن قوی‌تر خواهد بود.

top-5-cryptos-btc-uni-xlm-theta-hnt
نمودار روزانه THETA/USDT.

هر دو میانگین متحرک در آستانه تکمیل یک تقاطع صعودی هستند و RSI هم در محدوده مثبت قرار دارد. این موضوع نشان می‌دهد که گاوها در حال به دست گرفتن کنترل بازار هستند. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۱٫۵۵ دلار افزایش دهند، یک حرکت صعودی جدید آغاز خواهد شد. سپس، جفت THETA/USDT می‌تواند به هدف ۲٫۱ دلاری برسد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از ۱٫۵۵ دلار کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها به دفاع تهاجمی از این مقاومت ادامه می‌دهند. این موضوع می‌تواند جفت را برای چند روز دیگر در این محدوده نگه دارد.

۵. هلیوم

هلیوم یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده که نشان‌دهنده عدم تصمیم‌گیری میان گاوها و خرس‌ها است. معمولاً مثلث متقارن به عنوان یک الگوی ادامه‌دهنده عمل می‌کند، اما در برخی موارد هم نشان‌دهنده یک الگوی بازگشتی است.

top-5-cryptos-btc-uni-xlm-theta-hnt
نمودار روزانه HNT/USDT.

میانگین‌های متحرک یک تقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند و RSI هم در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها کنترل بازار را در دست دارند. در این میان، قیمت در چند روز گذشته بین خط مقاومت مثلث و (EMA) ۲۰ روزه (۱۰٫۵ دلار) محدود بوده است. این یک علامت مثبت است؛ چون نشان می‌دهد که احساسات از «فروش در رالی» به «خرید در کف» تغییر کرده است. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای خط مقاومت کانال برسانند، روند تغییر خواهد کرد. در چنین شرایطی، جفت HNT/USDT می‌تواند تا ۱۶٫۵ دلار و حتی تا ۱۸٫۵ دلار (هدف الگو) صعود کند.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر (EMA) ۲۰ روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. این موضوع می‌تواند مسیر را برای سقوط احتمالی به خط حمایت مثلث هموار کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments