رمزارزهای آماده صعود در این هفته!

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در چند ماه گذشته، شاخص‌های مهم بازار بورس آمریکا در یک روند نزولی قرار داشتند و به دلیل ارتباط تنگاتنگ بیت کوین (BTC) با این بازار، ارز دیجیتال برتر جهان هم برای چند هفته متوالی با فشار فروش مواجه بوده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت کوین تلگراف، عملکرد بیت کوین در پنج ماه اول امسال، بدترین عملکرد آن از سال ۲۰۱۸ بوده که نشان می‌دهد فروشندگان کنترل بازار را در دست دارند. با این حال، گاوها اکنون در تلاشند تا قیمت بیت کوین را تا آخر این هفته بالاتر ببرند و از یک روند نزولی طولانی‌تر جلوگیری کنند.

سطوح بحرانی که ممکن است آغازگر یک بهبود پایدار باشند، کدام‌اند؟ بیایید نمودار پنج ارز دیجیتال را که ممکن است در کوتاه مدت عملکرد بهتری نسبت به سایر رمزارزها داشته باشند، با هم بررسی کنیم.

۱. بیت کوین

قیمت بیت کوین در ۲۰ می از حمایت مهم ۲۸،۶۳۰ دلار بازگشت که نشان‌دهنده خرید قوی در نزدیکی این سطح است. اکنون گاوها در تلاشند تا قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند که می‌تواند اولین نشانه از کاهش فشار فروش باشد.

top-5-cryptos-btc-bnb-xmr-etc-mana
نمودار روزانه BTC/USDT.

بالاتر از خط روند نزولی، جفت BTC/USDT می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه (۳۱،۸۸۷ دلار) افزایش یابد. خرس‌ها احتمالاً از این سطح با قدرت دفاع خواهند کرد. اگر قیمت از (EMA) ۲۰ روزه کاهش یابد، خرس‌ها بار دیگر سعی خواهند کرد تا قیمت این جفت را به زیر حمایت ۲۸،۶۳۰ دلار کاهش دهند. اگر آنها موفق شوند، این جفت ممکن است تا ۲۶،۷۰۰ دلار هم سقوط کند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود؛ چون شکستن و بسته شدن کندل قیمتی به زیر آن می‌تواند مسیر را برای کاهش قیمت به ۲۵ هزار دلار و حتی، تا ۲۱،۸۰۰ دلار هموار کند.

در مقابل، اگر خریداران قیمت را به بالای (EMA) ۲۰ روزه برسانند، این جفت ارز می‌تواند تا سطح ۶۱٫۸ درصد فیبوناچی اصلاحی در ۳۴،۸۲۳ دلار افزایش یابد. اگر این مانع از سر راه برداشته شود، این جفت می‌تواند تا میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه (۳۷،۲۸۹ دلار) صعود کند.

۲. بایننس کوین

قیمت بایننس کوین از حمایت بحرانی ۲۱۱ دلاری بهبود یافته و به مقاومت بالاسری در (EMA) ۲۰ روزه (۳۲۳ دلار) رسیده است. این یک سطح مهم برای دفاع خرس‌ها است؛ چون بسته شدن کندل قیمتی بالاتر از آن می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که کف قیمت تشکیل شده است.

top-5-cryptos-btc-bnb-xmr-etc-mana
نمودار روزانه BNB/USDT.

بالاتر از (EMA) ۲۰ روزه، جفت BNB/USDT می‌تواند تا ۳۵۰ دلار و پس از آن، تا (SMA) ۵۰ روزه (۳۷۶ دلار) صعود کند. این سطح ممکن است به عنوان یک مانع سخت عمل کند، اما اگر گاوها بتوانند آن را از سر راه بردارند، این جفت می‌تواند به (SMA) ۲۰۰ روزه (۴۵۱ دلار) برسد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از (EMA) ۲۰ روزه کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و به فروش در سطوح بالاتر ادامه می‌دهند. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند تا ۲۱۱ دلار کاهش یابد. اگر قیمت از این سطح بازگردد، قیمت این جفت ممکن است برای چند روز در محدوده ۲۱۱ دلار تا ۳۲۰ دلار تثبیت شود.

۳. مونرو

قیمت مونرو در ۱۲ می به زیر سطح حمایتی ۱۳۴ دلار سقوط کرد، اما خرس‌ها نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند. این نشان‌دهنده خرید تهاجمی در قیمت‌های پایین‌تر است. در حال حاضر، قیمت این رمزارز به (EMA) ۲۰ روزه (۱۷۹ دلار) افزایش یافته است.

top-5-cryptos-btc-bnb-xmr-etc-mana
نمودار روزانه XMR/USDT.

اگر گاوها قیمت را به بالاتر از (EMA) ۲۰ روزه افزایش دهند و حفظ کنند، جفت XMR/USDT می‌تواند به محدوده مقاومتی بین (SMA) ۲۰۰ روزه (۲۰۲ دلار) و (SMA) ۵۰ روزه (۲۱۲ دلار) برسد. انتظار می‌رود که خرس‌ها به شدت از این سطوح دفاع کنند.

اگر قیمت از این محدوده کاهش یابد، اما گاوها این روند نزولی را در (EMA) ۲۰ روزه متوقف کنند، نشان‌دهنده تغییر احتمالی در روند خواهد بود. برعکس، اگر قیمت از این سطح کاهش یابد، خرس‌ها سعی خواهند کرد جفت را به ۱۵۰ دلار و پس از آن، به ۱۳۴ دلار سوق دهند.

۴. اتریوم کلاسیک

قیمت اتریوم کلاسیک از ۵۲ دلار در ۲۹ مارس به ۱۶ دلار در ۱۲ می سقوط کرد.

top-5-cryptos-btc-bnb-xmr-etc-mana
نمودار روزانه ETC/USDT.

اگر قیمت از (EMA) ۲۰ روزه کاهش یابد، خرس‌ها دوباره با کشاندن جفت ارز ETC/USDT به زیر سطح حمایت بحرانی ۱۶ دلار، تلاش خواهند کرد تا روند نزولی را از سر بگیرند.

در مقابل، اگر خریداران قیمت را به بالای (EMA) ۲۰ روزه برسانند، احتمال شروع یک رالی بهبود وجود دارد. واگرایی مثبت در شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به احتمال بهبود در کوتاه مدت اشاره دارد. در این شرایط، این جفت می‌تواند تا سطح ۳۸٫۲ درصد فیبوناچی اصلاحی در ۳۰ دلار افزایش یابد، جایی که خرس‌ها ممکن است یک مقاومت قوی از خود نشان دهند.

۵. دیسنترالند

قیمت دیسنترالند در تاریخ ۱۶ می به کمتر از (EMA) ۲۰ روزه (۱٫۲۴ دلار) کاهش یافت، اما یک نشانه مثبت این‌که گاوها اجازه ندادند قیمت این رمزارز زیر سطح روانی یک دلاری باقی بماند.

top-5-cryptos-btc-bnb-xmr-etc-mana
نمودار روزانه MANA/USDT.

اکنون خریداران بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از (EMA) ۲۰ روزه برسانند. اگر آنها موفق شوند، جفت MANA/USDT می‌تواند تا (SMA) ۵۰ روزه (۱٫۷۲ دلار) صعود کند. خرس‌ها ممکن است دوباره مقاومت سختی در این سطح داشته باشند، اما اگر گاوها این مانع را پشت سر بگذارند، این جفت می‌تواند حرکت رو به بالایی را به سمت (SMA) ۲۰۰ روزه (۲٫۷۲ دلار) آغاز کند.

در مقابل، اگر قیمت به زیر یک دلار سقوط کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا جفت ارز را تا سطح حمایت حیاتی ۰٫۶ دلار پایین ببرند. شکستن و بسته شدن کندل قیمتی به زیر این سطح می‌تواند به معنای شروع مرحله بعدی روند نزولی باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

دیجی بایت ارز خوبی هست ارزغیر متمرکز هست دولتها از این ارز میتونند استفاده کنندبجای پول کاغذی.هم سرعتش چهل برابر بیت کوین وسرعتش وامنیتش و…