این ۵ رمزارز را زیر نظر بگیرید!

زمان مطالعه: 6 دقیقه

پس از آن‌که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین توسط شرکت ون‌اک (VanEck) را رد کرد، احساسات صعودی پیرامون این ارز دیجیتال با شکست جزئی مواجه شد.

با این حال، این تحول منفی با فعال‌سازی موفقیت‌آمیز سافت فورک تپ‌ روت دنبال شد. به گفته هامپوس شوبرگ (Hampus Sjöberg)، توسعه‌دهنده بیت‌ کوین، بزرگ‌ترین پیروزی برای بیت کوین این بود که تپ روت نشان داد ارتقای این شبکه ممکن است و این برای طول عمر شبکه بسیار مهم بود.

تحلیلگران پلتفرم اطلاعاتی دیسنتریدر (Decentrader) خاطرنشان کردند در آخرین ارتقای بزرگ بیت کوین که اجرای سگویت (Segwit) در آگوست سال ۲۰۱۷ بود، این ارز دیجیتال رشد قیمتی چشمگیری را از ۴ هزار دلار به ۲۰ هزار دلار، تنها در عرض چهار ماه تجربه کرد.

حال سوال این است که آیا بیت کوین می‌تواند عملکرد صعودی قبلی خود را پس از ارتقای تپ روت نیز تکرار کند و منجر به رشد آلت کوین‌ها هم شود؟ بیایید نمودار قیمت ۵ ارز دیجیتال برتر را که ممکن است طی چند روز آینده روند صعودی خود را از سر بگیرند، با هم بررسی کنیم.

۱. بیت کوین (BTC/USDT)

قیمت بیت کوین پولبکی به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۲،۹۵۴ دلار) داشته که حمایت مهمی است و باید مراقب آن بود. معامله‌گران به طور کلی در هنگام افت قیمت به متحرک نمایی ۲۰ روزه در یک روند صعودی قوی، اقدام به خرید می‌کنند.

نمودار کندل روزانه BTC/USDT.

میانگین‌های متحرک صعودی نشان می‌دهند که خریداران دست بالا را دارند، اما واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی (RSI) هشدار می‌دهد که مومنتوم صعودی ممکن است در حال تضعیف باشد.

اگر قیمت بیت کوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، گاوها سعی می‌کنند قیمت را به بالای ۶۹ هزار دلار ببرند و روند صعودی را از سر بگیرند. در این صورت، جفت BTC/USDT می‌تواند تا ۷۵ هزار دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، شکست و بسته شدن قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می‌دهد که معامله‌گران ممکن است برای خروج عجله کنند. در این صورت، این جفت می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۷،۹۳۸ دلار) کاهش یابد. شکست قیمت به زیر این حمایت می‌تواند نشانه شروع یک اصلاح عمیق‌تر به ۵۲،۹۲۰ دلار باشد.

۲. لایت کوین (LTC/USDT)

لایت کوین (LTC) با شکست و بستن قیمت خود بالای مقاومت ۲۲۵٫۳۰ دلاری، یک الگوی بازگشتی کف گرد یا Rounding Bottom را تشکیل داد. قیمت این ارز دیجیتال به سرعت شتاب گرفت و به مرز روانی ۳۰۰ دلار رسید؛ جایی که خرس‌ها مقاومت سختی داشتند.

نمودار کندل روزانه LTC/USDT.
این آلت کوین در چند روز گذشته در حال اصلاح بوده است، اما متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۲۴ دلار) شروع به افزایش کرده و RSI درست زیر منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان‌دهنده برتری گاوها است. اگر قیمت لایت کوین از سطح فعلی افزایش یابد یا از سطح ۲۲۵٫۳۰ دلار بازگردد، خریداران تلاش خواهند کرد روند صعودی را از سر بگیرند.

شکست و بسته شدن قیمت بالای ۳۰۰ دلار، می‌تواند مسیر را برای افزایش بیشتر به ۳۴۰ دلار هموار کند. در این میان، خرس‌ها احتمالاً برنامه‌های دیگری خواهند داشت و سعی می‌کنند قیمت را به زیر سطح ۲۲۵٫۳۰ دلار هدایت کرده و همانجا حفظ کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت LTC/USDT ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۹۲ دلار) کاهش یابد.

۳. چین لینک (LINK/USDT)

در روزهای ۹، ۱۰ و ۱۱ نوامبر، گاوها چین لینک را به بالاتر از مقاومت ۳۵٫۲۳ دلار رساندند، اما نتوانستند سطوح بالاتر از آن را حفظ کنند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها با قدرت از این سطح دفاع می‌کنند.

نمودار کندل روزانه LINK/USDT .

هر دو میانگین متحرک شیب صعودی دارند و RSI بالای ۵۵ است، که نشان می‌دهد گاوها هنوز کمی برتری دارند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲٫۲۷ دلار) بازگردد، خریداران تلاش دیگری برای عبور از مقاومت بالاسری خواهند کرد.

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت LINK/USDT می‌تواند یک روند صعودی جدید را آغاز کند. اولین هدف صعودی ۴۲٫۵۰ دلار و سپس ۴۷٫۵۰ دلار است. با این حال، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه صعودی منتفی خواهد شد. چنین حرکتی می‌تواند قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۸٫۸۳ دلار) کاهش دهد.

۴. وی‌چین (VET/USDT)

در تاریخ ۴ نوامبر، وی‌چین از مقاومت بالاسری ۰٫۱۵ دلاری عبور کرد که نشان می‌داد گاوها بر خرس‌ها غلبه کرده‌اند. حال، قیمت به سطح شکست بازگشته و خرس‌ها تلاش می‌کنند قیمت را به زیر آن بکشند و گاوهای تهاجمی را به دام بیندازند.

نمودار کندل روزانه VET/USDT.
شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۵ دلار) در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان‌دهنده یک برتری جزئی برای گاوها است. اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، گاوها سعی خواهند کرد جفت VET/USDT را به بالای ۰٫۱۹ برسانند و حرکت صعودی را از سر بگیرند. پس از آن، این جفت می‌تواند تا ۰٫۲۴ دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت شکسته شود و به زیر ۰٫۱۵ دلار برسد، نشان می‌دهد که بازار سطوح بالاتر را رد کرده ‌است. در این شرایط، این جفت می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۱۲ دلار) و سپس به ۰٫۱ دلار کاهش یابد.

۵. اکسی اینفینیتی (AXS/USDT)

در چند روز گذشته، اکسی اینفینیتی در یک روند صعودی در حال اصلاح بوده و در محدوده یک الگوی کانال صعودی معامله می‌شود. قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۴۱ دلار) رسیده و گاوها برای جلوگیری از کاهش آن، تلاش می‌کنند.

نمودار کندل روزانه AXS/USDT.

متحرک نمایی ۲۰ روزه افت کرده و RSI نزدیک به نقطه میانی کاهش یافته است که نشان می‌دهد خریداران ممکن است کنترل خود را از دست بدهند. شکست قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند قیمت را به خط حمایت این کانال بکشاند.

انتظار می‌رود خریداران از این سطح به شدت دفاع کنند. اگر قیمت از این خط حمایت خارج شود، نشان می‌دهد که حرکت صعودی ادامه خواهد داشت. جفت AXS/USDT سپس سعی خواهد کرد تا به بالاترین سطح تاریخی خود در ۱۶۶٫۰۹ دلار صعود کند.

شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این سطح تاریخی می‌تواند مسیر را برای صعود احتمالی به خط مقاومت این کانال در ۱۸۳ دلار هموار کند. در صورت شکست و بسته شدن قیمت در زیر این کانال صعودی، این نمای مثبت باطل می‌شود.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments