۵ رمزارز مستعد رشد در این بازار قرمز!

زمان مطالعه: 7 دقیقه

اگر بیت کوین (BTC) بتواند سطح حمایت 49000 دلار را حفظ کند، اتریوم (ETH)، پالی گان (MATIC)، الگوراند (ALGO) و الروند (EGLD) می‌توانند در طول «فاز اصلاح» بیت کوین، به سطوح بالاتری صعود کنند.

بیت کوین (BTC) و اغلب آلت کوین‌های بازار در روز 4 دسامبر سقوط شدیدی را تجربه کردند و لیکوئیدیشن بسیار بزرگی هم در بازار مشتقات ایجاد کردند. داده‌ها حاکی از آن است که در این 24 ساعت، بیشتر از 2.5 میلیارد دلار پوزیشن لیکوئید شدند.

در طول سقوط اخیر، اتر (ETH) به عملکرد بهتر از بیت کوین خود ادامه داد. در حالی که نرخ تسلط بیت کوین بر بازار به زیر 41 درصد کاهش یافته، اتر به افزایش سهم خود از بازار ادامه داده و حالا نرخ تسلط آن به بیش از 21 درصد رسیده است.

Top 5 cryptocurrencies BTC, ETH, MATIC, ALGO, EGLD

برخی از تحلیلگران معتقدند که اصلاح شدید قیمت بیت کوین در چند روز اخیر، می‌تواند منجر به دوره طولانی تثبیت قیمت شود. filbfilb، هم‌مؤسس پلتفرم Decentrader انتظار دارد که بیت کوین تا سه ماهه اول سال میلادی آینده به تثبیت خود ادامه دهد. لکس موسکوفسکی (Lex Moskovski)، مدیر ارشد فناوری اطلاعات Moskovski Capital نیز انتظار «حرکت صعودی آهسته» از بیت کوین را دارد.

آیا بیت کوین می‌تواند در روزهای آینده دوباره به کف قیمت خود برسد؟ بیاید با هم به تحلیل 5 کوین برتری که می‌توانند بازار را به روزهای خوب برسانند، بپردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC/USDT)

بیت کوین (BTC) در اواخر سپتامبر در سطح میانگین متحرک ساده 100 روزه (54496 دلار) حمایت خوبی دریافت کرد و این باعث شد که دفاع از این سطح برای گاوها بسیار مهم باشد.Top 5 cryptocurrencies BTC, ETH, MATIC, ALGO, EGLD

با این حال، خرس‌ها برنامه‌های دیگری داشتند. آنها در روز 3 دسامبر توانستند قیمت را به زیر SMA100 بکشانند و این منجر به فعال شدن حد ضرر بسیاری از معامله‌گران شد. همین اتفاق منجر به فروش پانیک شد و باعث شد که جفت ارز BTC/USDT در روز 4 دسامبر تا سطح 42000 دلار سقوط کند. اما همانطور که از دم بزرگ کندل این روز پیداست، گاوها در این سطح به شدت شروع به خرید کردند.

شیب منفی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (56219 دلار) و نزدیک شدن شاخص قدرت نسبی (RSI) به نقطه بیش فروش، نشان‌دهنده آن است که قدرت دست خرس‌ها است. اگر بیتکوین به حرکت نزولی خود ادامه دهد، مقصد بعدی می‌تواند سطح حمایت قدرتمند 40000 دلار باشد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطوح کنونی به سمت بالا حرکت کند، نمودار قیمت می‌تواند تا SMA100 که حالا به مانعی سخت تبدیل شده، صعود کند. شکست و تثبیت قیمت بالای این سطح، می‌تواند اولین نشانه از ریکاوری قدرتمند بیت کوین باشد.

تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH/USDT)

اتر (ETH) در چند روز اخیر بین سطوح 4868 و 3900 دلار حرکت بی‌روند داشته است. با اینکه خرس‌ها توانستند قیمت را در روز 4 دسامبر به زیر کف این محدوده بکشانند، ولی نتوانستند سطوح در سطوح پایین‌تر تثبیت کنند. گاوها به شدت از این کاهش قیمت جلوگیری کردند و این از دم بلند کندل این روز مشخص است.Top 5 cryptocurrencies BTC, ETH, MATIC, ALGO, EGLD

اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای سطح 3900 دلار تثبیت کنند، جفت ارز ETH/USDT می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4326 دلار) صعود کند. شکست و تثبیت بالای این سطح می‌تواند مسیر را برای حرکت به سمت قله تاریخی 4868 دلار هموار کند. البته برای اینکه گاوها ادامه روند را تأیید کنند، باید از این قله هم عبور کنند.

برخلاف این نظریه، اگر قیمت از سطوح کنونی به پایین برگردد، خرس‌ها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر 3900 دلار بکشانند و در زیر آن تثبیت کنند. اگر موفق شوند، این جفت ارز می‌تواند تا سطح حمایت قدرتمند 3400 دلار سقوط کند.

تحلیل تکنیکال پالی گان (MATIC/USDT)

پالی گان یا پولیگان (MATIC) در چند روز گذشته در یک کانال صعودی خرید و فروش ‌شده است. البته گاوها در روز 3 دسامبر تلاش کردند که قیمت را به بالای سقف این کانال بکشانند، ولی نتوانستند سطوح بالاتر را تثبیت کنند. از این رو در روز 4 دسامبر معامله گران به ثبت سود پرداختند.Top 5 cryptocurrencies BTC, ETH, MATIC, ALGO, EGLD

جفت ارز MATC/USDT در این روز تا میانگین متحرک ساده 100 روزه (1.54 دلار) سقوط کرد ولی گاوها مداخله کردند و در این سطح شروع به خرید کردند. اگرچه شاخ بلند کندل امروز نشان‌دهنده آن است که خرس‌ها در نزدیکی خط مقاومت سریعاً شروع به فروش می‌کنند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.85 دلار) به سمت بالا متمایل شده و RSI هم در محدوده مثبتی قرار دارد و این برتری خریداران را می‌رساند. اگر برگشت قیمت کنونی تثبیت شود، گاوها بار دیگر برای شکست سقف کانال صعودی تلاش خواهند کرد.

از طرف دیگر، شکست خط حمایت میانگین متحرک ساده 50 روزه (1.76 دلار) می‌تواند منجر به سقوط دوباره قیمت تا SMA100 شود.

تحلیل تکنیکال الگوراند (ALGO/USDT)

الگوراند (ALGO) در روز 4 دسامبر به زیر سطح حمایت حیاتی 1.5 دلار کشیده شد، ولی گاوها به شدت در این سطح شروع به خرید کردند و این از دم بلند کندل این روز پیدا است. حالا گاوها برای عبور قیمت از میانگین متحرک‌ها تلاش می‌کنند.Top 5 cryptocurrencies BTC, ETH, MATIC, ALGO, EGLD

اگر موفق شوند، جفت ارز ALGO/USDT می‌تواند تا خط روند نزولی صعود کند. دفاع از این خط برای خرس‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا شکست آن می‌تواند الگوی مثلث نزولی را نقض کند. در این صورت قیمت می‌تواند تا 2.36 دلار و بعد 2.55 دلار صعود کند.

برخلاف این نظریه، اگر قیمت از زیر میانگین متحرک‌ها به پایین برگردد، نشان‌دهنده تمایل خرس‌ها به فروش جهش‌ها است. در این صورت این جفت ارز می‌تواند سطح حمایت 1.5 دلار را دوباره تست کند. شکست این سطح و تثبیت نمودار در سطوح زیر آن، این الگوی نزولی را تکمیل خواهد کرد. در چنین حالتی نمودار می‌تواند تا 0.8 دلار هم سقوط کند.

تحلیل تکنیکال الروند (EGLD)

جهش تند قیمت الروند (EGLD) از 286 دلار 17 نوامبر به 544.25 دلار 31 نوامبر باعث شد که RSI به اعماق محدوده بیش از خرید نفوذ کند. معمولاً جهش‌های عمودی با سقوط‌های آبشاری هم همراه هستند و در چند روز گذشته هم چنین اتفاقی برای این کوین افتاده است.Top 5 cryptocurrencies BTC, ETH, MATIC, ALGO, EGLD

EGLD/USDT از قله تاریخی خود به طور شدیدی سقوط کرد و در روز 4 دسامبر به سطح 224.62 دلار رسید. این یعنی اصلاح 100 درصدی از لگ صعودی اخیر خود.

نکته مثبت کوچک این رفت و برگشت این است که گاوها در سقوط 4 دسامبر شروع به خرید کردند و این از دم بلند کندل این روز پیدا است. خریداران در حال حاضر تلاش دارند که از خط روند صعودی خود دفاع کنند و قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه (324 دلار) برسانند.

اگر در این کار موفق شوند، این جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (364 دلار) صعود کند، جایی که خرس‌ها به احتمال زیاد مقاومت زیادی از خود نشان خواهند داد. اگر گاوها بتوانند این مانع را رد کنند، نمودار می‌تواند تا 425 دلار هم صعود کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده 100 روزه (271 دلار) کشیده شود و زیر آن تثبیت کند، ادامه اصلاح تا 200 دلار را شاهد خواهیم بود.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

ممنون-عالی بود