هک دوباره صرافی تورچین به مبلغ ۸ میلیون دلار!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک نفوذ دیگر در سیستم امنیتی تورچین اتفاق افتاد و این بار هکرها به ارزش 8 میلیون دلار ارز دیجیتال از شبکه خارج کردند.

پروتکل دیفای بین زنجیره‌ای تورچین با 8 میلیون دلار متحمل هک عمده دیگری شد. هفته گذشته نیز در حمله دیگری این پروتکل بیش از 8.3 میلیون دلار از دست داد.

THORChain دوباره مورد حمله قرار گرفت

صرافی غیرمتمرکز بین زنجیره‌ای تورچین یک حمله پیچیده به روتر اتریوم (ETH Router) خود را تجربه کرد. این پروتکل در توییتر اعلام کرد که این بار عاملان این هک حدود 8 میلیون دلار اتر تخلیه کردند:

THORChain یک حمله پیچیده حدود 8 میلیون دلار به روتر اتریوم (ETH Router) متحمل شده است.

با این حال، تیم تورچین اضافه کرد که مهاجمان آسیب خود را محدود کردند و به نظر می‌رسد هکر‌های کلاه سفید هستند و آنها 10٪ مقدار هک شده را به عنوان پاداش درخواست کرده‌اند.

این هکرهای ناشناس هشدار دادند که آنها چندین نقطه ضعف مهم پیدا کرده‌اند و می‌توانستند خسارت‌های زیادی مانند اختلاس مقدار زیادی بیت کوین، بایننس کوین، Lycancoin و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر انجام دهند.

تیم ارز دیجیتال THORChain گفت که حملات مکرر هکری مسئله جدی جامعه و پروژه تورچین است و اعتراف می‌کند که یک مشکل واقعی وجود دارد. حتی اگر خزانه‌داری آن بتواند بودجه را پوشش دهد، پروتکل DeFi می‌خواهد کاری کند که دیگر این مسئله تکرار نشود.

حمله هفته گذشته

فقط هفت روز پیش، THORChain یک نقض امنیت چندین میلیونی داشت. در ابتدا، مقدار سرقت‌شده تأییدنشده باقی ماند؛ زیرا برآوردهای اولیه نشان داد که این مبلغ بیش از 13000 ETH بوده است؛ ارزش تقریبی 27 میلیون دلار با قیمت‌های امروز. اما، تیم پروتکل‌ها بعداً اطلاعات را با عدد جدید 4000 ETH یا حدود 8.3 میلیون دلار به‌‎روز کرد.

پس از آن، این تیم قول داد که خزانه‌داری بودجه لازم را برای جبران خسارت تمام قربانیان در اختیار دارد و از هکرها خواست تا با آنها تماس بگیرند:

در حالی که خزانه‌داری بودجه لازم را برای پوشش مبلغ سرقت‌شده دارد، ما از مهاجم می‌خواهیم با تیم تماس بگیرد تا درباره بازپرداخت وجوه و پاداش متناسب با کشف نقص امنیتی صحبت کنند.

تیم THORChain همچنین یک طرح جبران ارائه داد. این تیم گفت که پروتکل DeFi شبکه خود را مجدداً راه‌اندازی می‌کند، وجهی را مجدداً به استخر ETH اهدا می‌کند تا وجوه ازدست‌رفته را بازگرداند و با شرکت‌های امنیتی برای بررسی شبکه کار می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments