بلومبرگ: تتر تحت بررسی وزارت دادگستری ایالات متحده قرار گرفت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش بلومبرگ، تتر (Tether)، بزرگترین صادرکننده استیبل کوین در جهان، تحت بررسی وزارت دادگستری ایالات متحده قرار گرفته است.

روز دوشنبه ۲۶ ژوئیه، بلومبرگ با استناد به منابع ناشناس ادعا کرد که وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا مدیران تتر با پنهان کردن ماهیت فعالیت‌های ارز دیجیتال خود، اقدام به کلاهبرداری بانکی کرده‌اند یا خیر.

تتر (USDT) با ارزش بازار تقریبا ۶۲ میلیارد دلاری خود، بزرگترین استیبل کوین صادرشده در جهان است. در صورت ادامه‌دار بودن این تحقیقات، این موضوع به تنهایی می‌تواند تبعات نگران‌کننده‌ای برای بازار ارزهای دیجیتال به همراه داشته باشد.

البته لازم به ذکر است این اولین باری نیست که تتر با مقامات ایالات متحده درگیر می‌شود.

در آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی، لتیتیا جیمز (Letitia James)، دادستان کل نیویورک، ادعا کرد که صرافی رمزارزی بیتفینکس (Bitfinex) حدود ۸۵۰ میلیون دلار از سرمایه‌ خود را از دست داده و سپس، از دارایی‌های تحت کنترل استیبل کوین تتر برای سرپوش گذاشتن بر روی این زیان مالی استفاده کرده است.

این پرونده که یکی از چالش‌برانگیزترین مشکلات حقوقی در دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود، پس از دو سال و با توافق بر سر پرداخت جریمه ۱۸٫۵ میلیون دلاری توسط بیتفینکس و تتر، توقف ارائه خدمات به شهروندان نیویورک و همچنین، گزارش دوره‌ای ذخایر تتر، به پایان رسید.

پاسخ تتر به ادعای جدید بلومبرگ!

صادرکننده استیبل کوین تتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش جدید بلومبرگ بسته‌بندی مجدد ادعاهای قدیمی برای جذب مخاطبان بیشتر است.

همچنین، تتر بار دیگر بر تعهد خود برای همکاری با دولت ایالات متحده و سایر دولت‌های سراسر جهان تأکید کرد:

ما به نقش خود به عنوان رهبران صنعت کریپتو در ارتقای همکاری بین این صنعت و مقامات دولتی ایالات متحده و سراسر جهان افتخار می‌کنیم. ما به مشتریان، این فناوری پیشرو در صنعت و شفافیت منجر به رشد خود، متعهد هستیم.

در انتهای این بیانیه، تتر اعلام کرد که فعالیت خود را به طور معمول ادامه داده و همچنان بر چگونگی ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود متمرکز خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments