حمله باج ‌افزاری به تتر| هکرها ۵۰۰ واحد بیت کوین درخواست کرده‌اند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در تاریخ ۲۸ فوریه، شرکت تتر (Tether) اعلام کرد که طی یک حمله باج افزاری، هکرها تهدید کرده‌اند که اسناد حساس این شرکت را منتشر خواهند کرد، مگر این که تتر ۵۰۰ واحد بیت کوین (BTC) را به آدرس مشخصی ارسال کند.
همان‌طور که روز یکشنبه در حساب رسمی توئیتر تتر اعلام شد، گویا هکرها تهدید کرده‌اند که در صورت عدم پرداخت باج درخواستی، اسنادی را منتشر خواهند کرد که به اکوسیستم بیت کوین آسیب می‌رسانند. با این حال، تتر اعلام کرده این تعداد بیت کوین را که ارزش فعلی آنها حدود ۲۴ میلیون دلار است، پرداخت نخواهد کرد.
تتر می‌گوید:

امروز (۲۸ فوریه) تقاضای ارسال ۵۰۰ واحد بیت کوین به آدرس:

bc1qa9f60pved3w3w0p7snpxlnh5t4uj95vxn797a7

را دریافت کردیم. فرستنده گفت، در صورتی که تا فردا (۱ مارس) بیت کوین‌های درخواستی را دریافت نکند، اسنادی را افشا خواهد کرد که به اکوسیستم بیت کوین آسیب می‌رسانند. ما این باج را پرداخت نخواهیم کرد.

این شرکت گفت که انگیزه‌های این اخاذی مشخص نیست و خاطرنشان کرد که این می‌تواند یک سرقت ساده و یا بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای تضعیف تتر و اکوسیستم بیت کوین باشد. در هر صورت، افرادی که به دنبال صدمه زدن به تتر هستند، به اهداف خود نخواهند رسید.
در حال حاضر، از مهلت تعیین شده برای پرداخت باج ۵۰۰ واحد بیت کوین گذشته است. تتر این حمله را یک تلاش کاملا نافرجام از سوی این افراد توصیف می‌کند. با این حال، تتر اعلام کرد که این تهدید را جدی گرفته و آن را به نهادهای قانونی گزارش کرده است. در زمان انتشار این خبر، هویت هکرها همچنان نامعلوم است.

شرکت تتر اخیرا مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته است. تتر در یک پرونده چند ساله که توسط دادستان کل نیویورک علیه این شرکت آغاز شده بود، با این دادستانی به توافق رسید. مقامات نیویورک پیش‌تر تتر را متهم کرده بودند که استیبل کوین‌های تتر (USDT) دارای پشتوانه‌ی ارز فیات کافی نیستند. طی این توافق، تتر مجبور به پرداخت ۱۸٫۵ میلیون دلار خسارت به ایالت نیویورک و گزارش دوره‌ای ذخایر نقدی و غیر نقدی خود شد. علاوه بر این، بر اساس این توافق، تتر باید ارائه خدمات به مشتریان ایالت نیویورک را نیز متوقف کند.
روز یکشنبه ۲۸ فوریه، تتر به مشتریان هشدار داد که اسناد جعلی در اینترنت منتشر شده‌اند که ادعا می‌کنند ارتباطاتی میان تتر و نمایندگان بانک دلتک (Deltec Bank) و صندوق تراست (Trust) وجود دارد. در حال حاضر، حساب توئیتری و توئیتی که اسناد از آن ارسال شده بودند، حذف شده‌اند، اما بحث پیرامون این پست‌ها را هنوز می‌توان در ردیت (Reddit) یافت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments