دست تتر زیر ساطور FATF! قربانی شدن کاربران ایرانی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت تتر (Tether) در اطلاعیه جدید خود از آغاز همکاری با شرکت ارائه‌دهنده خدمات امنیت پرداخت نوتابین (Notabene) خبر داد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این همکاری با هدف کمک به کشورها و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی (VASP) برای مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و پیروی از قوانین تحریم، صورت می‌گیرد.

ارائه‌دهنده بزرگترین استیبل کوین جهان از لحاظ ارزش بازار، USDT، روز سه‌شنبه اعلام کرد که راه‌حل نرم افزاری مبتنی بر قانون انتقال اطلاعات (travel rule) شرکت نوتابین را با هدف افزایش امنیت پروسه پرداخت، در اکوسیستم خود ادغام خواهد کرد.

راه‌حل نرم افزاری مبتنی بر قانون انتقال اطلاعات شرکت نوتابین یک فناوری جدید برای نظارت بر تراکنش‌های ارزهای دیجیتال به صورت آنی است که به افزایش هرچه بیشتر شفافیت شبکه‌های بلاکچینی کمک کرده و به قانونگذاران اجازه می‌دهد تا جریان نقدینگی این کلاس دارایی‌ را بهتر پیگیری کنند.

این اقدام به تتر کمک می‌کند تا با دستورالعمل‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) مطابقت داشته باشد و با استفاده از استیبل کوین USDT خود برای فعالیت‌های پولشویی مقابله کند. بر اساس دستورالعمل‌های قانون انتقال اطلاعات گروه FATF، ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی باید فرآیندهای شناخت مشتری (KYC) را به طور کامل انجام داده و برای تراکنش‌های با ارزش بیشتر از یک مقدار مشخص، داده‌های مشتریان را گزارش دهند.

لئوناردو رئال (Leonardo Real)، مدیر ارشد بازرگانی تتر در همین راستا می‌گوید:

از آن‌ جایی که قانون انتقال اطلاعات به طور سنتی برای مؤسسات مالی اعمال می‌شود، ما آن را فرصتی مناسب برای تقویت همکاری در کانال‌های سنتی و دیجیتال، به منظور ارائه خدمات بهتر برای مشتریان در سطح جهانی می‌دانیم. ما مفتخریم که به نمایندگی از همه استیبل کوین‌ها این تغییر مثبت را در جهت محافظت از مشتریانمان ایجاد کنیم.

خبر آغاز همکاری تتر و شرکت نوتابین در حالی منتشر شده که تتر با تحقیقات و شکایت‌های قانونی از سوی قانونگذاران بر سر ذخایر مالی خود و اتهامات از سوی جامعه ارزهای دیجیتال مبنی بر ارائه اطلاعات غیرشفاف، دست و پنجه نرم می‌کند.

همان‌طور که پیش‌تر گزارش شد، شرکت تتر و صرافی بیتفینکس (Bitfinex) اخیراً توسط کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده به دلیل ارائه اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده در رابطه‌ با ذخایر پشتیبان USDT، در مجموع ۴۲٫۵ میلیون دلار جریمه شدند.

با این حال، تتر ادعا می‌کند که از دستورالعمل‌های نظارتی جهانی پیروی می‌کند و به طور کامل به ارائه اطلاعات شفاف متعهد است.

با این حال، مخالفان تتر با این موضوع موافق نیستند. بلومبرگ اخیراً گزارشی بحث‌برانگیز با عنوان «کسی میلیاردها تتر را دیده است؟» منتشر کرد که در آن ادعا می‌کند صادرکننده استیبل کوین تتر یک کلاهبردار است؛ چراکه ذخایر کافی برای پشتیبانی از توکن USDT خود ندارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments