تتلو: از شهرت من سوءاستفاده شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همان‌طور که در اخبار قبلی گزارش شد، اخیرا راه‌اندازی یک ارز دیجیتال توسط امیرحسین مقصودلو (تتلو) سروصدای زیادی را در جامعه کریپتو به پا کرد. از آن‌جایی که خود این خواننده معروف اطلاعاتی در مورد بازار رمزارزها نداشت، فردی به نام هومن کرمی، مسئولیت این پروژه را بر عهده گرفته بود.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت اقتصاد آنلاین، توکن TNT در تاریخ ۲۱ خرداد به صورت عمومی عرضه شد و با این‌که بارها کارشناسان بازار رمزارزها در مورد آن هشدار دادند، افراد زیادی آن را خریدند. اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد و از آن‌جایی که کرمی سابقه خوبی در این بازار نداشت، تتلو نیز به شدت مورد انتقاد قرار گرفت که چگونه این پروژه را به چنین فردی سپرده است.

کرمی در ایران نیز در حوزه رمزارزها فعالیت داشته است. اما پس از کلاهبرداری‌هایی که او در ایران انجام داد، به صورت غیرقانونی و با پاسپورت جعلی به ترکیه فرار کرد و پس آن نیز، ماجرای راه‌اندازی توکن کلاهبرداری CCN و تبلیغ آن در کنسرت تتلو را داشت.

توکنی هم که به نام تتلو ساخته شد، پر از مشکل بود. تتلو بارها از کرمی در مورد عدم انتشار وایت پیپر این توکن پرسیده بود و او در جواب می‌گفت که به دلیل مسائل مربوط به ترجمه، انتشار آن به تعویق افتاده است. اما اکنون و بعد از گذشت یک هفته، تتلو اعلام کرده که این پروژه منتفی بوده و کرمی را کلاهبردار خوانده است. به گفته تتلو، هدف اصلی کرمی از راه‌اندازی توکن جدید TNT، در واقع این بوده که با استفاده از شهرت تتلو، توکن CCN خود را بالا بکشد. این خواننده در توییت جدید خود نوشته که کرمی باید یک میلیون دلار خسارت به وی پرداخت کند.tataloo-token-tnt-scam

با این حال، به نظر می‌رسد که تتلو قصد کناره‌گیری از بازار ارزهای دیجیتال را ندارد. او در توییت جدید خود می‌نویسد:

شنیدم که یه آقایی به اسم امیر سلیمانی در کار ان اف تی و کریپتو پیشینه قوی‌ای دارن! لطفا ایشون رو پیدا کنید که یه صحبتی باهاشون راجع به این مسائل داشته باشیم و راهنمایی بگیریم.

در نهایت، به کاربران توصیه می‌شود که هرگز به چنین پروژه‌هایی اعتماد نکنند و به هیچ وجه سرمایه خود را به آنها نسپارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments