هشدار: مراقب کلاهبرداری توکن جدید تتلو باشید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اخیرا امیرحسین مقصودلو (تتلو)، خواننده، با کمک فردی به نام هومن کرمی وارد بازار رمزارزها شده و توکن مخصوص خود به نام TNT را راه‌اندازی کرده است. اما با توجه به عوامل مختلف، بسیاری از کارشناسان بر کلاهبرداری بودن این پروژه تاکید دارند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت اقتصاد آنلاین، بامداد روز شنبه، ۲۱ خرداد، تتلو با برگزاری یک لایو اینستاگرامی، اعلام کرد که ICO یا عرضه اولیه توکن خود را آغاز کرده است. در این لایو، تتلو به صراحت اعلام کرد که تخصصی در این زمینه ندارد و هومن کرمی در خصوص این پروژه توضیح داد.tataloo-tnt-token-scam

کرمی در توضیحات خود اعلام کرد که TNT اکنون از سایت خود آن قابل‌خریداری بوده و به مردم هشدار داد که گول سایت‌های کلاهبرداری مشابه را نخورند! در این لایو که در همان دقایق نخست بیش از ۲۰ هزار نفر حضور داشتند، کرمی اعلام کرد که عرضه اولیه توکن را ابتدا به مدت چند روز به صورت خصوصی انجام می‌دهند تا از پامپ شدن قیمت‌ها جلوگیری شود و همه بتوانند با قیمتی ثابت این توکن را خریداری کنند. کرمی گفت:

اگر TNT روی پنکیک‌سواپ می‌رفت، پامپ می‌شد، به همین دلیل در ابتدا آن را به صورت خصوصی به فروش گذاشتیم.

طبق گزارش‌ها، ۱۰ هزار توکن در این ICO عرضه شده، قیمت کف برای خرید تعیین نشده و اعلام شده که افراد حتی به اندازه یک دلار هم می‌توانند خرید کنند، در حالی که سقف خرید برابر با ۵۰۰ دلار تعیین شده است. همچنین به گفته کرمی، افرادی که بیش از ۲۵ دلار از توکن تتلو را خریداری کنند، ۱۰ درصد توکن اضافه دریافت خواهند کرد. همچنین پس از خرید، یک کد معرفی به کاربر داده می‌شود که می‌توانند با معرفی افراد جدید برای خرید، ۱۰ درصد دیگر توکن دریافت کنند.

همچنین در ادامه گفته شد که خرید TNT را می‌توان به دو صورت OTC یا وصل کردن کیف پول انجام داد. کرمی در ادامه توضیح داد که از کل پروژه TNT، مقدار ۵۰ درصد عرضه می‌شود، ۲۰ درصد سهم صاحبان توکن است، ۲۰ درصد برای توکن‌سوزی بوده و ۱۰ درصد نیز صرف هزینه‌ها خواهد شد.

گفته می‌شود در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه پس از عرضه اولیه، بیش از ۱۰۰ نفر این توکن را خریداری کردند.

لازم است بدانید که کرمی در ایران نیز در حوزه رمزارزها فعالیت داشته است. اما پس از کلاهبرداری‌هایی که او در ایران انجام داد، به صورت غیرقانونی و با پاسپورت جعلی به ترکیه فرار کرد و پس آن نیز، ماجرای راه‌اندازی توکن کلاهبرداری CCN و تبلیغ آن در کنسرت تتلو را داشت که با توجه به نظر کارشناسان، این توکن و توکن جدید، هر دو قطعا کلاهبرداری هستند.

در همین راستا، انجمن فناوران زنجیره بلوک نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، در مورد کلاهبرداری بودن توکن تتلو هشدار داده است. به گفته این انجمن، توکن TNT بدون هیچ پشتوانه علمی و حتی وایت پیپر مشخص و با همکاری افرادی با سابقه غیرشفاف منتشر شده که به شدت ریسک دارد و کاربران بهتر است با هیچ دلیل و عنوانی به این پروژه وارد نشوند.

بارها هشدار داده شده که هرگونه وعده پرداخت سود ثابت یا قول دادن برای رشد قیمتی یک دارایی دیجیتال، از مهم‌ترین نشانه‌های ناسالم بودن، خطر کلاهبرداری و بی‌ارزش شدن سرمایه مردم است که این وعده‌ها، در پروژه توکن تتلو هم داده شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

از این وصله ها به تتلو نمیخوره

تتل هر آدمی باشه ولی حق مردم و نمیخوره بدبخت سایت شرط‌بندی شو ول کرد