توکن تتلو، کلاهبرداری یا پر سود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بر اساس اخبار منتشر شده از محمد جرجندی، کارشناس جرایم سایبری، جدیدترین کلاهبرداری که اکنون شاهد آن هستیم، مربوط به توکن CCN که توسط محمدرضا کرمی پور (هومن کرمی) راه‌اندازی شده، است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت اصلاحات نیوز، هومن کرمی که اکنون در ترکیه مستقر است، برای تبلیغ توکن خود اسپانسر کنسرت تتلو (امیرحسین مقصودلو) در تاریخ 12 اردیبهشت 1401 شده بود. تبلیغ این توکن که در واقع یک شت‌کوین به شمار می‌رود و پشتوانه قابل اطمینانی نیز ندارد، در این کنسرت به صورت گسترده انجام شد و در تلاش برای کلاهبرداری از افراد ناآگاه بوده است.

تبلیغ شت‌کوین CCN در کنسرت تتلو

به گفته جرجندی، پیش از این نیز کرمی در ایران با روش پامپ و دامپ، کلاهبرداری و فرار کرده بود؛ اکنون نیز با استفاده از این روش، در حال تبلیغ یک توکن بی‌ارزش است و افراد ناآگاه را به راحتی اغفال می‌کند.tatalo CCN scam token

توکن CCN به تازگی، یعنی مارس 2022 راه‌اندازی شده و از این پس نیز شاهد تبلیغات گسترده آن در پلتفرم‌هایی همچون تلگرام و اینستاگرام خواهیم بود.

بر اساس نظر کارشناسان حوزه رمزارز، کلاهبرداری بودن این توکن تایید شده و عملا هیچ پشتوانه و ارزشی ندارد و هومن کرمی نیز اکنون با استفاده از آن در حال کلاهبرداری از مردم است.

همچنین لوگوی این توکن کاملا مشابه شبکه خبری CNN است و سازنده آن قصد داشته از این روش نیز برای تاثیر گذاشتن روی ذهن مخاطبان خود و فروش آن استفاده کند.tatalo CCN scam token

دلایل اصلی کلاهبرداری بودن توکن CCN

بر اساس نتایج بررسی‌های کارشناسان، دلایلی مبنی بر کلاهبرداری بودن توکن CCN ارائه شده است:

  • توکن CCN روی شبکه بایننس اسمارت چین ساخته شده است.
  • با توجه به آمارهای بلاکچین بایننس، این توکن تقریبا 16 هزار و 800 هولدر دارد که تمام آدرس این ولت‌ها فیک است.

tatalo CCN scam token

  • استخر نقدینگی که هومن کرمی برای CCN در پنکیک سواپ در نظر گرفته تنها 2 دلار است.

tatalo CCN scam token

  • با توجه به اسمارت کانترکت این توکن، قابلیت‌های burn ،access control ،blacklist وpause و دسترسی‌های دیگر را برای صاحب اسمارت کانترکت فراهم کرده است.

با توجه به موارد فوق، اگر افراد این توکن را خریداری کرده و در کیف پول خود نگه دارند، صاحب کانترکت می‌تواند این توکن را در ولت بسوزاند، بلاک کند، داخل بلک لیست فروش بگذارد و حتی انتقال آن روی بلاکچین را محدود کند و عملا افراد هیچ مالکیتی روی توکن نخواهند داشت و تمام دسترسی‌ها در اختیار صاحب کانترکت (اسکمر) خواهد بود!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

8 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

نیم ساعت کنسرت گذاشت ۵۰ میلیارد گیرش آمد. حالا یک میلیاردشو بزن ببند با کلاهبردارا بکنه چیزیش میشه؟

مثل روز روشنه کلاهبرداریه!!! تتلو برای پول هر کاری میکنه، تبلیغات میکنن شاید یه سری تتلیتی ساده لوح هالو برن پول بزارن، بعد یه مدت پولشون رو که خوردن تتلو میاد فوش میده میگه منم خبر نداشتم چه میدونستم یارو قسم خورد گفت سودش خوبه

واقعا از ماست که بر ماست
خب مردم چرا بدون تحقیق میرن پول بابت این ارزها میدن

عجب.

غلط کردی

آخه طرفدارای این آدم یه مشت بی سواد و افراد سطح پایین هستن اینها چه میدونن ارز دیجیتال چیه!

خحوب برادر من هر کی هوادار یه چیزیه خجالت نمیکشی اینو کامنت کردی الان نزدیک ۹۰ درصد مردم زیر خط فقر هستن بعد اصلا تو از کجا میدونی بی سوادن نمیدونن ارزدیجیتال چیه اینم یه توکنه و هر کی هم خواست چه ۱۰ دلار چه هزار دلار سرمایه گذاری میکنه و هیچکسم ربطی نداره هر کسی حق انتحاب داره

فقط اینطوری تو پاچه طرفداراش نکرده بود که بحمدالله این کارم کرد