نبرد غول‌های گیمینگ بر سر پذیرش بازی‌های رمزارزی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

توسعه‌دهنده و ناشر بازی‌های ویديویی اپیک (Epic) در اطلاعیه جدید خود اعلام کرد که بازی‌های مبتنی بر فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال را می‌پذیرد.

این اطلاعیه تنها یک روز پس از آن منتشر شد که فروشگاه بازی‌های آنلاین استیم (Steam) از ممنوع شدن انتشار بازی‌های بلاکچینی و رمزارز محور در این پلتفرم خبر داد.

اپیک یکی از بزرگترین رقبای شرکت والو (Valve)، تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای و توسعه‌دهنده فروشگاه استیم، به شمار می‌رود.

تیم سوینی (Tim Sweeney)، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت اپیک، در توییتی نوشت:

فروشگاه بازی‌های اپیک از بازی‌هایی که از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند، استقبال می‌کند، به شرط این که از قوانین مربوطه پیروی کنند، شرایط شفافی داشته باشند و توسط یک گروه متخصص رده‌بندی سنی شوند.

وی افزود:

ما از نوآوری در حوزه‌های فناوری و امور مالی استقبال می‌کنیم.

گفته می‌شود اپیک قصد دارد با توسعه‌دهندگان دنیای توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) نیز همکاری کند.

این در حالی است که شرکت والو در دستورالعمل به‌روز شده خود به کاربران اطلاع داده است که مجاز به انتشار محتوای مربوط به ارزهای دیجیتال یا توکن‌های NFT در بازار استیم نیستند.

شرکت اپیک سازنده بازی محبوب فورتنایت (Fortnite) است که یک ارز درون بازی به نام V-Bucks دارد. در سال ۲۰۱۹ میلادی رمزارز حریم خصوصی محور مونرو به طور تصادفی به لیست گزینه‌های پرداخت در فروشگاه فورتنایت اضافه شده بود، اما بلافاصله حذف شد.

از سوی دیگر، استیم بزرگترین توزیع‌کننده دیجیتال بازی‌های کامپیوتری در جهان است که کاربران می‌توانند بازی‌ها را از طریق این پلتفرم خریداری یا بارگذاری کنند. شرکت والو در مورد این که چرا بازی‌های مبتنی بر بلاکچین را ممنوع کرده، توضیحی نداده است.

با این حال، امی وو (Amy Wu) از شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر Lightspeed، در توییت خود نوشت که این حرکت استیم مورد انتظار بوده است. وی گفت:

پلتفرم‌های متمرکز Web2 از تمام ارزش تولیدشده در اکوسیستم خود، بهره‌ای را برای خود برمی‌دارند. فناوری بلاکچین از این موضوع جلوگیری می‌‌‌کند و ارزش تولیدی را به سازندگان بازی و کاربران باز می‌گرداند.

توسعه‌دهندگان بازی‌های رمزارز محور مانند ایج آو راست (Age of Rust) که بر روی پلتفرم استیم عرضه شده‌اند، به سرعت این اقدام شرکت والو را مورد انتقاد قرار دادند. توسعه‌دهنده این بازی در توییتر نوشت:

من اساساً معتقدم که NFT ها و بازی‌های بلاکچینی، آینده بخش گیمینگ هستند.

در همین حال، شرکت اپیک در تلاش است تا موقعیت خود را به عنوان رهبر آینده دنیای بازی‌های مبتنی بر بلاکچین و رمزارز محور تثبیت کند. بعید به نظر می‌رسد که بازی‌های متمرکز و قدیمی در چنین دنیایی جایی داشته باشند!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments