طرح جنجالی مالک توییتر برای استخراج بیت کوین!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت پرداخت اسکوئر (Square)، قصد دارد علاوه بر ساخت کیف پول سخت افزاری، یک سیستم استخراج بیت کوین نیز برای کاربران عادی بسازد.

به نظر می‌رسد جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیرعامل شرکت‌های توییتر و اسکوئر، برنامه‌های بیشتری برای رشد و توسعه شبکه بیت کوین دارد. دورسی به تازگی اعلام کرده که شرکت خدمات مالی اسکوئر در حال بررسی ساخت یک سیستم استخراج بیت کوین با هدف غیرمتمرکزسازی صنعت استخراج این ارز دیجیتال در سراسر جهان است.

غیرمتمرکزسازی استخراج برای افراد و کسب و کارها

روز گذشته مدیرعامل توییتر برنامه‌های خود برای ساخت یک سیستم استخراج بیت کوین را تأیید کرد و توضیح داد که سیستم او چگونه کار می‌کند و چرا لازم است. سیستم ایده‌آل وی از سیلیکون سفارشی (ASICهای مخصوص سفارشی) و توسعه متن باز استفاده خواهد کرد. مانند کیف پول سخت افزاری بیت کوین که اسکوئر در حال ساخت آن است، این سیستم استخراج نیز با همکاری جامعه طراحی می‌شود.

دورسی توضیح داد که برای حفظ امنیت شبکه بیت کوین در طول زمان، پروسه ماینینگ باید توزیع‌شده‌تر شود. در حال حاضر، دسترسی به صنعت ماینینگ به دلیل نیاز به توان هش بسیار بالا برای بازدهی معنی‌دار، یک موضوع چالش‌برانگیز است. استخراج بیت کوین تا همین اواخر در چین بسیار متمرکز بود، اگرچه از زمان ممنوعیت و سرکوب فعالیت ماینرها در این کشور، صنعت استخراج نیز به کشورهای دیگر گسترش یافته است.

علاوه بر این، دورسی معتقد است که فرآیند استخراج باید مصرف انرژی کمتری داشته باشد. اگرچه ممنوعیت استخراج در چین به حذف استفاده از زغال سنگ در این صنعت بسیار کمک کرده است، اما این موضوع هنوز نیاز به کار بیشتری دارد. در حال حاضر، حدود نیمی از هش ریت شبکه از منابع تجدیدپذیر انرژی استفاده می‌کنند و این رقم به صورت فزاینده‌ای در حال افزایش است.

دورسی همچنین معتقد است که طراحی سیلیکون در حال حاضر بسیار متمرکز است و باعث ایجاد تمرکز بیش از حد در عرضه می‌شود. به همین دلیل، وی استخراج را برای افراد عادی غیرقابل دسترسی می‌داند.

تیم اسکوئر در حال حاضر تحقیقات فنی خود را در مورد پروژه جدید آغاز کرده است. به گفته سرپرست پروژه، این تیم کار خود را با نمونه‌سازی سیلیکون، الگوریتم‌های هشینگ و ساختار مصرف انرژی کارآمدتر، آغاز خواهد کرد.

علی رغم سایر دستاوردهای دورسی، وی بیت کوین را مهم‌ترین کار زندگی خود می‌داند. به همین دلیل، او با استفاده از شرکت‌های خود به دنبال افزایش پذیرش و توسعه زیرساخت‌های این ارز دیجیتال است. آخرین نوآوری او در به‌روزرسانی ماه گذشته توییتر بود که به کاربران آمریکایی اجازه می‌داد از طریق شبکه لایتنینگ و با استفاده از برنامه پرداخت استرایک (Strike) و یا اضافه کردن آدرس بیت کوین به پروفایل شخصی خود، به سایر کاربران این شبکه اجتماعی بیت کوین پاداش دهند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

دیدگاهی ندارم