آخرین واکنش رئیس جمهور و مجلس در خصوص رمزارزها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس جمهور در سخنانی در هیئت دولت استفاده جامعه از اینترنت و ارتباطات را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر خواند و اظهار کرد:

باید برای اتصال روستا‌های فاقد شبکه ارتباطات، اقدامات ضروری انجام شود تا دانش‌آموزان، مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

رئیس‌جمهور همچنین به موضوع رمزارز‌ها اشاره کرد و اهمیت ساماندهی آن را بیان کرد و گفت:

 با توجه به اینکه استخراج رمزارز‌های فاقد مجوز، می‌تواند مشکلاتی در شبکه برق کشور ایجاد کند، ضرورت دارد با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط، مقررات استخراج رمزارز‌ها بازنگری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با رئیس قوه قضائیه یکی از چالش‌های اقتصادی و اجتماعی حال حاضر کشور را موضوع رمز ارزها عنوان کرد و گفت:

متاسفانه در شرایطی که صدها صرافی به صورت مجازی اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند، فقدان اطلاعات کافی کاربران و همچنین شفاف نبودن اقدامات سبب وقوع جرایمی همچون پولشویی در این بستر شده است.

او همچنین اضافه کرد هم‌اکنون تعداد زیادی از مراجعین در دادسراهای تهران درگیر موضوع رمزارزها هستند. او پیشنهاد داد که یک هیئت ویژه در دولت برای مدیریت این بخش ایجاد شود و همچنین قوانین جدید جهت پیشگیری از وقوع جرایم مشابه جرایم کنونی درمجلس تصویب شود.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این نشست به اهمیت موضوع رمزارزها اشاره کرد و گفت:

طرح تدوین قانون برای موضوع رمزارزها در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد.

روبرت بگلریان نیز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: گزارشی از طریق کمیسیون برق برای کمیسیون انرژی تهیه شده است که در آن گزارش، بیش‌تر مشکلات حوزه رمز ارزها مطرح است. کمیسیون اقتصادی نقطه نظرات را از جنبه‌های اقتصادی مورد ارزیابی قرار داده است. آنچه فعلاً محل مناقشه است، بحث چگونگی تأمین برق و نحوه قیمت‌گذاری هست. بحث ماینرهایی که در حال حاضر در کشور وجود دارند، مطرح است که با این طرح و قانون چه زمینه‌هایی برای ماینرها ایجاد می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments