یک نود اتریوم به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در تاریخ ۳ ژوئن، بنیاد اسپیس چین (SpaceChain) اعلام کرد که با همکاری شرکت فضایی اسپیس ایکس (SpaceX) یک نود بلاکچین اتریوم را به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) ارسال کرده است. به گفته اسپیس چین، این اقدام به امنیت بیشتر اتریوم و پذیرش گسترده‌تر آن کمک می‌کند.

نکسوس (Nexus)، به عنوان یکی از مشتریان اسپیس چین، راه‌حل مورد نیاز برای نصب نود اتریوم در ایستگاه فضایی را ارائه داده است.

اسپیس چین، یک شرکت فضایی مستقر در سنگاپور است که تمرکز خود را بر روی ادغام بلاکچین با فناوری‌های فضایی قرار داده و پروتکل‌ها و شبکه‌های بلاکچین را در فضای واقعی ایجاد می‌کند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، در این ماموریت اشتراکی نود اتریوم بر روی یک ماهواره YAM-2 حمل‌شده توسط موشک فالکون ۹ (Falcon 9) اسپیس ایکس قرار گرفته و به عنوان چهارمین محموله بلاکچینی وارد فضا شده است. گفته می‌شود که این حرکت، نمایشی از ادغام فناوری اتریوم در سخت افزار آن در ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

اما دلیل این کار چیست؟ به گفته اسپیس چین، نود فضایی امنیت کلی شبکه اتریوم را افزایش می‌دهد و کاربران را قادر می‌سازد تا از پرکاربردترین بلاکچین جهان به روشی کاملا خصوصی، مستقل و بدون نیاز به اعتماد (trustless) استفاده کنند.

در واکنش به این اقدام، برخی از فعالان دنیای ارزهای دیجیتال از جمله تیم دراپر (Tim Draper)، سرمایه‌گذار معروف، اعلام کردند که این پرتاب نقطه شروعی برای پذیرش گسترده فناوری بلاکچین در کسب و کارهای تجاری و برنامه‌های فین‌تک است.

محموله‌های رمزارزی شرکت اسپیس ایکس به همین‌جا ختم نمی‌شود. این شرکت در سفر دیگری به ایستگاه فضایی بین‌المللی در اواخر این ماه، از موشک فالکون ۹ خود برای حمل سه نود ایجادشده برای شرکت‌های Biteeu، Divine و Nexus Inc استفاده خواهد کرد.

علاوه بر این، اسپیس ایکس قرار است ماهواره DOGE-1 را نیز در سال ۲۰۲۲ میلادی به ماه بفرستد و تمام هزینه‌های مربوط به این پروژه‌ که DOGE-1 Mission to the Moon نام دارد، با استفاده از دوج کوین پرداخت خواهد شد.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments