روش جدید کسب درآمد با استخراج بیت کوین

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تا چند سال پیش امکان کسب سود از استخراج انفرادی بیت کوین وجود داشت اما با افزایش هش ریت و تعداد ماینرها به نظر می‌رسد دیگر ماین انفرادی فعالیتی منطقی نباشد. با این حال طی ماه‌های اخیر خبرهایی منتشر شده است که می‌تواند برای ماینرهای انفرادی امیدوارکننده باشد.

استخراج بیت کوین چیست؟

به گزارش سایت کریپتو نیوز، فرایند استخراج بیت کوین امنیت شبکه را تامین کرده و بلاک‌های جدید را ایجاد می‌کند. استخراج یا ماینینگ در واقع پیدا کردن پاسخ تابع هش بیت کوین است. ماینری که بتواند پاسخ صحیح را حدس بزند، 6.25 BTC دریافت خواهد کرد. هر چهار سال یکبار این میزان کاهش پیدا می‌کند. در حال حاضر روزانه ۹۰۰ واحد بیت کوین استخراج می‌شود.

استخراج بیت کوین می‌تواند به صورت انفرادی یا در استخرهای استخراج صورت پذیرد. در استخرها قدرت ماینرها تجمیع می‌شود و شانس حل کردن تابع هش افزایش می‌یابد. با توجه به شلوغی شبکه و افزایش تعداد ماینرها، اکثر مشارکت‌کنندگان به استخرها می‌پیوندند تا شانس بیشتری برای کسب درآمد داشته باشند.

اگر یک استخر موفق به حل تابع هش شود، پاداش بین ماینرها به نسبت توان پردازشی به اشتراک گذاشته تقسیم می‌شود. در طرف مقابل، اگر یک ماینر انفرادی بتواند بلاکی استخراج کند کل پاداش شبکه را به خود اختصاص می‌دهد. حال اگر یک ماینر خوش‌شانس باشد و بتواند فقط یک بار تابع هش را حل کند، ثروتمند خواهد شد.

اخبار حل کردن بلاک‌ها به صورت انفرادی

از چند ماه پیش دوباره تمایل به استخراج انفرادی افزایش یافته است. خبرهایی از استخراج بلاک جدید به صورت ماین انفرادی باعث شده تا افراد زیادی شانس خود را برای کسب درآمد از این راه امتحان کند. با در نظر گرفتن قیمت امروز بیت کوین، پاداش تولید یک بلاک جدید به روش استخراج انفرادی حدود ۲۵۰ هزار دلار است.

در ماه ژانویه، یک ماینر انفرادی با ۱۲۶ تراهش قدرت پردازش توانست بلاکی جدید ماین کند. تنها یک هفته بعد ماینر دیگری توانست پاداش شبکه اتریوم برای استخراج را کسب کند. این پاداش ۱۶۸ اتریومی در آن زمان حدود ۵۲۰ هزار دلار ارزش مالی داشت. داستان زمانی جالب می‌شود که بدانیم این دو ماینر بلاک‌های جدید را در اولین ماه فعالیت خود حل کرده‌اند.

آیا باید استخراج انفرادی را در خانه شروع کنید؟

داستان این دو ماینر باعث شده تا افراد زیادی به فکر شروع فعالیت ماینینگ انفرادی بیفتند. در این بین باید به حقایق و واقعیت‌ها نیز توجه کرد. هزینه اولیه خرید و راه‌اندازی ماینر بسیار زیاد است و علاوه بر آن، مخارج تامین برق، تجهیزات خنک‌کننده و … ممکن است بسیار سرسام‌آور شود. اگر بخواهید به عنوان ماینر انفرادی وارد شبکه شوید، باید این ریسک را بپذیرید که ممکن است ماه‌ها درآمد قابل توجهی نداشته باشید. مشارکت در استخرهای استخراج حداقل‌هایی را برای شما تضمین خواهد کرد اما ماین انفرادی ریسک نسبتا بالایی دارد.

در حقیقت، کسب پاداش از طریق ماین انفرادی را می‌توان به قرعه‌کشی یا لاتاری تشبیه کرد. شانس شما برای ایجاد بلاک‌های جدید و کسب پاداشی قابل توجهی اندک است. شاید اگر تعداد زیادی ماینر در اختیار داشته باشید، شانس شما افزایش پیدا کند اما هزینه راه‌اندازی یک فارم کوچک بسیار زیاد است.

حالا شما باید انتخاب کنید؛ پذیرفتن ریسک پرداخت هزینه‌های سنگین برای کسب درآمدی شگفت‌انگیز یا استفاده از راه‌های منطقی و دریافت پاداشی قابل قبول.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

9 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام دوستان عزیز …
مرسی از اطلاعات بروز و متفاوت شما …
اگر امکان داره روش راهندازی یک استخر کوچیک برای تعدادی ماینر رو برام توضیح دهید یا لینک اموزش رو برام بفرستید . خیلی گشتم ولی برای ساخت استخر ، مطلبی پیدا نکردم …

خانم بااین جنگ روسیه قیمت ارز بیشتر میشه ساکن تر

با سلام ایا میشه با گوشی بیت کوین استخراج کرد

با سلام خیر نمیشه

باسلام.
چگونه مجوز بهره بردای برای استخراج انفرادی از مراجع بگیریم که مشکلی پیش نیاد چنین مجوزی امکان پذیر یا باید بصورت مزرعه مجوز گرفت.؟
سپاس

با سلام هنوز قوانین روشنی برای این کار وجود ندارد

باسلام الان بهترین دستگاه که حداقل ماهی ۵میلیون بدهد کدوم. دستگاه را
شما تایید میکنید؟

سلام در لینک زیر لیست کاملی از ماینر ها و درآمدشون آمده می تونید استفاده کنید
https://ramzarz.news/mining-asics/

T2tz