سولانا دوباره جان گرفت! آغاز صعود مجدد SOL!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۲۱ اکتبر و با تغییر تمرکز معامله‌گران از بیت کوین (BTC) به امیدوارکننده‌ترین آلت کوین‌ها، سولانا (SOL) رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت ارز دیجیتال SOL در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۱ درصد افزایش داشته و به حدود ۲۰۳ دلار رسیده است که بالاترین سطح قیمتی این ارز دیجیتال از تاریخ ۱۱ سپتامبر به شمار می‌رود.
solana-gains-over-26-in-two-days
نمودار کندل یک روزه قیمت ارز دیجیتال سولانا (SOL) در صرافی کوین بیس (Coinbase).

قیمت سولانا که از آن تحت عنوان «قاتل اتریوم» نیز یاد می‌شود، در یک هفته اخیر بیش از ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گفته تحلیلگران، ثبت اوج قیمتی جدید توسط بیت کوین در تاریخ ۲۰ اکتبر منجر به افزایش قیمت در بازار آلت کوین‌ها نیز شده است.

به عنوان مثال، اتریوم (ETH) روز گذشته توانست رکورد تاریخی جدیدی را در ۴،۳۷۵ دلار ثبت کند. در مقابل، بیت کوین بیش از ۳٫۵ درصد اصلاح شد و قیمت آن به زیر ۶۳ هزار دلار رسید.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که در ۲۴ ساعت گذشته سولانا بهترین عملکرد را در میان ۱۰ رمزارز برتر بازار داشته و عملکرد آن در دو روز گذشته حتی بهتر از بیت کوین نیز بوده است.

هدف بعدی سولانا چیست؟

جدیدترین رالی قیمتی سولانا به عنوان یک شکست صعودی از کانال تثبیت چند ماهه این ارز دیجیتال ظاهر شده است.

سولانا پس از رشد بیش از ۲۰۰ درصدی خود در ماه‌های آگوست-سپتامبر، شروع به تثبیت قیمت خود در یک محدوده معاملاتی مثلثی کرده بود. در نتیجه، تشکیل بیش از دو کف بالاتر (higher low) و سقف پایین‌تر (lower high)، همراه با کاهش حجم معاملات، تشکیل الگوی پرچم (pennant) در نمودار قیمتی سولانا را تأیید کرد.

از آن‌جایی که پرچم معمولاً یک شاخص تداوم روند است، شکل‌گیری این الگو در نمودار سولانا پس از افزایش قیمت چشمگیر آن، چشم‌انداز رشد قیمتی SOL به سطوح بالاتر را افزایش می‌دهد. هدف ساختاری این الگو، برابر با اندازه روند صعودی قبلی است.

solana-gains-over-26-in-two-days
نمودار کندل روزانه SOL/USD به همراه الگوی پرچم صعودی.

بنابراین، انتظار می‌رود که قیمت SOL تا پایان ماه جاری تا ۲۵۰ دلار افزایش یابد. با این حال، آزمایش مجدد خط روند بالایی پرچم به عنوان حمایت، می‌تواند ریسک باطل شدن روند صعودی این ارز دیجیتال را به همراه داشته باشد.

رکوردشکنی TVL پروتکل‌های دیفای مستقر در سولانا!

همزمان با رشد قیمتی قابل‌توجه سولانا در روزهای اخیر، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در پروتکل‌های دیفای مستقر در این شبکه نیز به رکورد جدیدی دست یافته است.

به گزارش دیفای لاما (Defi Llama)، در تاریخ ۲۱ اکتبر ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای مستقر در سولانا به رکورد جدید ۱۲٫۷ میلیارد دلار رسید.
solana-gains-over-26-in-two-days
ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای مستقر در سولانا.

رکورد قبلی این رقم در تاریخ ۱۲ سپتامبر و در حدود ۱۲٫۲ میلیارد دلار ثبت شده بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments