قرارداد هوشمند بیت کوین در راه است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تلاش‌ها برای گسترش عملکرد بیت کوین برای پرداخت‌ها، قراردادهای هوشمند و Web 3.0 به خوبی در حال انجام است و راه را برای پذیرش فعالیت‌های گسترده‌تری باز می‌کند.

بنیاد Dfinity یک بلاکچین کامپیوتر اینترنتی با قابلیت‌های قرارداد هوشمند را به شبکه بیت کوین (BTC) می‌آورد و به طور بالقوه راه را برای موارد جدید استفاده از این رمزارز برتر باز می‌کند.

بنیاد Dfinity روز سه‌شنبه اعلام کرد که کامپیوتر اینترنتی از زنجیره معروف رمزنگاری خود برای ادغام با بیت کوین استفاده می‌کند و راه را برای قراردادهای هوشمند با آدرس‌های محلی که مستقیماً در کامپیوتر اینترنتی میزبانی می‌شود هموار می‌کند.

دومینیک ویلیامز، بنیانگذار و دانشمند ارشد بنیاد Dfinity، توضیح داد:

قراردادهای هوشمند کامپیوتر اینترنتی به نقدینگی بیت کوین دسترسی پیدا می‌کنند و بیت کوین قابلیت‌های جدید قرارداد هوشمند را بدون نیاز به خدمات پل ارتباطی که ممکن است ناامن و دست و پا گیر باشد، به دست می‌آورد.

قراردادهای هوشمند در کامپیوتر اینترنتی دارای آدرس‌های بیت کوین هستند و به آنها دسترسی مستقیم به تراکنش‌های بلاکچین بیت کوین را می‌دهند. نهایی شدن تراکنش در کامپیوتر اینترنتی دو ثانیه طول می‌کشد، در حالی که در خود بلاکچین بیت کوین این زمان حدود 40 دقیقه است. برای حل این مشکل، می‌توان از بانک‌های بیت کوین به طور مستقیم در کامپیوتر اینترنتی استفاده کرد و تراکنش‌های سریع دو ثانیه‌ای را امکان‌پذیر کرد.

در اوایل سال جاری، بنیاد Dfinity یک برنامه 223 میلیون دلاری برای توسعه اکوسیستم خود برای پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و توسعه بلاک‌چین راه‌اندازی کرد. این پروژه که در سال 2014 آغاز شد، از برخی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری رمزارزی، از جمله Andreessen Horowitz و Polychain Capital، پشتیبانی مالی دریافت کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments