بیت کوین ۶۰ هزار دلاری آماده برای بزرگترین طوفان تاریخی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نظر می‌رسد انتظار طولانی مدت سرمایه‌گذاران برای تأیید اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده، به زودی پایان می‌یابد.

به گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود که اولین صندوق ETF بیت کوین در آمریکا از هفته آینده معاملات خود را آغاز کند.

بلومبرگ با استناد به منابع آشنا با این موضوع، گزارش کرده که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا آماده تصویب اولین صندوق ETF بیت کوین در این کشور است.

به گفته اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ، ETF استراتژی بیت کوین شرکت پروشیرز (ProShares) اولین صندوق این چنینی در صف تأیید است. وی اطمینان دارد که این صندوق در تاریخ ۱۸ اکتبر توسط کمیسیون SEC تأیید خواهد شد. انتظار می‌رود ETF استراتژی بیت کوین شرکت اینوسکو (Invesco) نیز روز بعدی و بدون هیچ تأخیری به تصویب کمیسیون SEC برسد.

بالچوناس با انتشار توییتی در تاریخ ۱۵ اکتبر نوشت:

تقریباً بیشتر کارها انجام شده است. انتظار می‌رود که اولین ETF بیت کوین هفته آینده راه‌اندازی شود. احتمال چنین چیزی در حال حاضر ۹۰ درصد است.

اخیراً گزارش شد که شرکت مدیریت سرمایه آرک اینوست (Ark Invest) نیز با هدف ایجاد یک ETF مبتنی بر معاملات آتی بیت کوین با ۲۱ شیرز (21Shares)، ارائه‌دهنده محصولات سرمایه‌گذاری مستقر در سوئیس، وارد همکاری شده است. این موضوع نیز نشان می‌دهد این شرکت‌ها اطمینان دارند که صندوق ETF بیت کوین به زودی تأیید خواهد شد.

افزایش خوش‌بینی‌ها در مورد تأیید قریب‌الوقوع اولین ETF بیت کوین در ایالات متحده باعث شد که در تاریخ ۱۵ اکتبر، قیمت ارز دیجیتال برتر جهان برای اولین بار از ماه آوریل سال جاری، از مرز ۶۰ هزار دلار فراتر رود.

sec-likely-to-allow-bitcoin-etf
نمودار کندل یک ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین از ابتدای ماه جاری به صورت تدریجی در حال افزایش بوده است. به این ترتیب، بیت کوین در حال حاضر تنها ۷ درصد با بازپس گیری اوج تاریخی خود در ۱۴ آوریل، یعنی ۶۴،۸۰۴ دلار فاصله دارد.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط وب‌سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)، ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر برابر با ۱٫۱۲۲ تریلیون دلار بوده و میزان تسلط آن بر بازار رمزارزها نیز برابر با ۴۶ درصد گزارش شده است.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments