کمیسیون بورس آمریکا سهام شرکت‌های بیت کوینی را تأیید کرد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در حالی که دنیای ارزهای دیجیتال در انتظار تأیید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده است، این آژانس با تأیید صندوق ETF انقلاب صنعت کریپتو شرکت ولت اکوئیتی (Volt Equity) گام مهم دیگری در این راستا برداشت.

طبق گزارش‌ها، این صندوق جدید امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در سهام شرکت‌های انقلابی را که به نحوی با بیت کوین سر و کار دارند، مقدار قابل‌توجهی از این ارز دیجیتال را در ترازنامه خود نگهداری می‌کنند یا اکثریت درآمد خود را از بیت کوین به دست می‌آورند، فراهم می‌کند.

شرکت ولت در درخواست اولیه خود که در ماه ژوئن ثبت شد، اعلام کرده بود که ۲۵ درصد از دارایی‌های این صندوق را سهام شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) – یک شرکت امنیت سایبری که مقدار زیادی بیت کوین خریداری کرده است – تشکیل خواهد داد. اما تاد پارک (Tad Park)، بنیانگذار ولت در مصاحبه اخیر خود گفت زمانی که این صندوق با نماد BTCR در بورس نیویورک ثبت شود، این درصد ممکن است کمی کمتر باشد.

پارک افزود که دارایی‌های این صندوق شامل سهام تقریباً ۳۰ شرکت بزرگ سرمایه‌گذار در بیت کوین از جمله تسلا (Tesla)، اسکوئر (Square)، کوین بیس (Coinbase) و پی‌پال (PayPal) خواهد بود. وی همچنین گفت که ولت تصمیم دارد سهام توییتر – که اخیراً استفاده از بیت کوین را در بخشی از عملیات‌های خود آغاز کرد – و شرکت‌های استخراج بیت کوین مانند ماراتون (Marathon) – که این ارز دیجیتال را در خزانه شرکت خود نگه می‌دارد – را نیز به صندوق ETF جدید خود اضافه کند.

به گفته پارک، ارزش صندوق ETF انقلاب صنعت کریپتو ولت اکوئیتی پایدارتر از خود ارزهای دیجیتال خواهد بود؛ چراکه تغییرات قیمتی بیت کوین تأثیر چندانی بر سهام شرکت‌هایی مانند تسلا یا پی‌پال ندارد. مانند سایر ETFها، کارمزد صندوق ETF ولت کم و برابر با ۰٫۸۵ درصد از هزینه مدیریت سالانه است.

در حالی که چراغ سبز کمیسیون SEC به صندوق ETF ولت، هنوز با تصویب یک ETF خالص بیت کوینی فاصله زیادی دارد، اما نشان می‌دهد که مواضع سخت این آژانس نسبت به بیت کوین کمی نرم‌تر شده است.

گمانه‌زنی‌های بسیاری وجود دارد مبنی بر این‌که کمیسیون SEC طی هفته‌های آتی، اولین ETF بیت کوین را تأیید خواهد کرد. افزایش خوش‌بینی‌ها در این مورد باعث رشد قابل‌توجه قیمت بیت کوین در اوایل هفته جاری شد.

در ۲۴ ساعت گذشته نیز روند صعودی بیت کوین همچنان ادامه داشت و قیمت این ارز دیجیتال با بیش از ۳ درصد رشد به نزدیکی ۵۶ هزار دلار رسید.
sec-approves-volt-equity-etf
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).
داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین در یک هفته اخیر بیش از ۱۷ درصد رشد داشته است.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments