اولین پیروزی ریپل در مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت ریپل لبز (Ripple Labs) اجازه دسترسی به اسناد کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده را که شامل نظرات این کمیسیون در مورد دارایی‌های رمزارزی است، دریافت کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سارا نتبورن (Sarah Netburn)، قاضی دستیار رسیدگی به این پرونده، با درخواست متهمان مبنی بر استفاده از صورتجلسه‌ها یا یادداشت‌های کمیسیون SEC در مورد ارزهای دیجیتال، موافقت کرده است. نتبورن اظهار داشت که نیازی به بررسی ایمیل کارمندان این کمیسیون نیست. او همچنین اجازه اعتراض به این تصمیم را برای ریپل و کمیسیون SEC صادر کرده است.

در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، کمیسیون SEC با ادعای کسب درآمد ۱٫۳۸ میلیارد دلاری از طریق عرضه بدون مجوز اوراق بهادار از آگوست سال ۲۰۱۳، از شرکت ریپل و دو تن از مدیران آن – برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیر عامل و کریستین لارسن (Christian Larsen)، رئیس شرکت – شکایت کرد.

شرکت ریپل در دفاع از خود، ادعا کرده است که ارز دیجیتال ریپل (XRP) شبیه بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) است که هر دو توسط کمیسیون SEC به عنوان «کالا» دسته‌بندی شده‌اند. علاوه بر این، ریپل با انتقاد از SEC اظهار داشت که چرا این کمیسیون بعد از ۸ سال چنین شکایتی را مطرح کرده است.

متیو سولومون (Matthew Solomon)، وکیل گارلینگهاوس، با اشاره به این که حوزه نظارتی SEC فراتر از اوراق بهادار نیست، اعلام کرد که اگر آنها شواهدی را مبنی بر یکسان بودن XRP با BTC و ETH پیدا کنند، این پرونده می‌تواند مختومه شود.

از سوی دیگر، با توجه به این که هشت سال طول کشید تا کمیسیون SEC شکایت خود را علیه ریپل مطرح کند، وکلای این شرکت معتقدند که می‌توانند اسنادی را ارائه دهند که نشان‌دهنده تصمیمات متناقض این کمیسیون در مورد طبقه‌بندی XRP است.

با این حال، دوگان بلیس (Dugan Bliss)، وکیل کمیسیون SEC از متهمان انتقاد کرده است که به جای دفاع از اقدامات غیرقانونی خود، به دنبال موشکافی در بررسی‌ها و اسناد داخلی این کمیسیون هستند.

در جریان دادرسی، قاضی نتبورن به توجه مردم به این جلسه نیز اشاره و اعلام كرد که بیش از ۵۰۰ نفر از طریق شماره تلفن عمومی برای پیگیری این پرونده تماس گرفته‌اند. نتبورن همچنین نسبت به پخش صحبت‌های این جلسه دادگاه که برخلاف مقررات نیویورک است، هشدار داد.

خارج از دادگاه

در تاریخ ۶ آوریل، جرمی هوگان (Jeremy Hogan)، وکیلی که این پرونده را دنبال می‌کند، در توییتر به یک پرونده مختومه در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد که در آن، ریپل لبز به عنوان یک شرکت فعال در حوزه ارز دیجیتال توصیف شده است. هوگان افزود:

کمیسیون SEC اکنون باید به دادگاه توضیح دهد که چگونه یک شرکت فعال در حوزه ارز دیجیتال به یک شرکت فعال در حوزه اوراق بهادار دیجیتال تبدیل شده است.

قیمت ارز دیجیتال ریپل (XRP) علی‌رغم شکایت کمیسیون SEC از این شرکت، در ماه جاری یک روند صعودی داشته و از ابتدای آوریل تقریباً ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. در زمان انتشار این خبر، XRP با قیمت ۰٫۹۷۸ دلار معامله می‌شود که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰٫۳ و طی هفته گذشته، بیش از ۷۶ درصد رشد دارد.

نمودار کندل یک ماهه قیمت ارز دیجیتال ریپل (XRP).
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments