فروش XRP در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی دو برابر شده است!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت ریپل، علی‌رغم درگیری قانونی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده، از افزایش ۹۷ درصدی فروش XRP در سه ماهه اول سال جاری میلادی خبر داد. این شرکت دلیل اصلی رشد خود را افزایش تقاضا برای سرویس نقدشوندگی آنی (On-Demand Liquidity) ریپل نت عنوان کرده است.

در تاریخ ۶ می، ریپل با انتشار گزارش بازار خود برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام کرد که فروش خالص XRP از ۷۶٫۲۷ میلیون دلار در سه ماهه چهارم سال گذشته به ۱۵۰٫۳۴ میلیون دلار در سه ماهه اول سال جاری افزایش یافته است.

ریپل خاطرنشان کرد:

افزایش فروش XRP را می‌توان به افزایش تقاضا برای خدمات نقدشونگی آنی یا ODL ریپل نت نسبت داد. ریپل به عنوان بخشی از تأمین نقدینگی XRP برای بهبود تجربه ODL مشتریان، حذف نیاز به پیش پرداخت و امکان پرداخت سریع جهانی، به فعالیت خود در زمینه پشتیبانی از ODL و زیرساخت‌های اصلی ادامه می‌دهد.

به گزارش پلتفرم کریپتوکامپر (CryptoCompare)، فروش کل ریپل در سه ماهه اول ساری جاری تنها ۰٫۰۷ درصد از حجم جهانی XRP را شامل می‌شود.

ripple-sold-twice-xrp

به گفته ریپل، سرویس ODL مشتریان ریپل نت را قادر می‌سازد تا به نقدینگی فوری XRP دسترسی داشته باشند که ظرف مدت سه ثانیه به ارزهای بین‌المللی تبدیل می‌شود و نیازی به داشتن حساب‌های پیش پرداخت برای پرداخت‌های بین‌المللی ندارد.

برخی احیای اخیر XRP را تا حدودی به خرید ۴۰ درصد از سهام شرکت پرداخت‌های برون مرزی ترنگلو (Tranglo) توسط ریپل لبز نسبت می‌دهند. با خرید بخش عمده‌ای از سهام این شرکت، ریپل قصد دارد مشارکت و خدمات ODL خود را در جنوب شرقی آسیا گسترش دهد.

علاوه بر این، تعداد کیف پول‌های دارای ۱ میلیون تا ۱۰ میلیون XRP با یک رشد ۶٫۳ درصدی، از ۱،۱۱۲ عدد در سه ماهه چهارم سال گذشته به ۱،۱۹۶ عدد در سه ماهه اول سال جاری رسیده است.

به نظر نمی‌رسد شکایت کمیسیون SEC از شرکت ریپل و مدیران آن، مانعی برای افزایش دارایی نهنگ‌های XRP بوده باشد. بر اساس گزارش شرکت ریپل، تعداد نهنگ‌های XRP در سه ماهه اول سال جاری ۳٫۵ درصد افزایش یافته است.

ریپل همچنین با ارائه اطلاعات منتشرشده توسط شرکت تحلیلی سنتیمنت (Santiment) اعلام کرد که تعداد کیف پول‌های متعلق به نهنگ‌ها با موجودی ۱۰ میلیون XRP یا بیشتر، از ۳۰۸ عدد در سه ماهه چهارم سال گذشته به ۳۱۹ عدد در سه ماهه اول سال جاری افزایش یافته است.ripple-sold-twice-xrp

براساس داده‌های وب‌سایت کوین گیکو (CoinGecko)، قیمت XRP طی ۱۲ ماه گذشته ۶۴۸ درصد افزایش یافته است. برخی از تحلیل‌گران معتقدند که دستاوردهای XRP به طور کل تحت تأثیر روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال بوده است، نه مجموعه پیروزی‌های قانونی این شرکت در پرونده کمیسیون SEC.

در ۲۴ ساعت گذشته، حجم معاملات XRP نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار بوده است. این ارز دیجیتال در حال حاضر با قیمت ۱٫۵۹ دلار معامله شده و با ارزش بازار ۵۵ میلیارد دلاری خود در جایگاه پنجم فهرست ارزهای دیجیتال برتر قرار دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments