سقوط ۲۲ درصدی قیمت ریپل؛ بازار ارزهای دیجیتال دوباره قرمز شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت ریپل (XRP)، سومین ارز دیجیتال از لحاظ ارزش جاری بازار، بیش از ۲۲ درصد کاهش یافته است.

ارز دیجیتال ریپل پس از رسیدن به بالاترین قیمت خود، یعنی ۰٫۷۱ دلار، در حال حاضر با قیمت ۰٫۵۳۸ دلار معامله می‌شود و ارزش جاری بازار آن نیز، برابر با ۲۴٫۵۴ میلیارد دلار گزارش شده است.

ripple-drop-red نمودار یک روزه‌ی قیمت و ارزش جاری بازار ارز دیجیتال ریپل

با این حال، این افت قیمت در پی یک جهش قیمت بزرگ در بازار رخ داده و این ارز دیجیتال، همچنان در بازه‌ی هفتگی، یک رشد ۸۸٫۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است، ریپل تنها ارز دیجیتالی نیست که در روز گذشته دچار افت قیمت شده است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، تقریبا ۹۵ درصد از ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار (به‌جز ارزهای دیجیتال پایدار) در ۲۴ ساعت گذشته، کاهش قیمت قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند.

به‌ عنوان مثال، بیت‌کوین (BTC)، بزرگترین ارز دیجیتال از لحاظ ارزش جاری بازار، با یک افت ۱۰٫۳۳ درصدی روبه‌رو شده و در حال حاضر با قیمت ۱۷،۲۸۲ دلار معامله می‌شود. علاوه‌ بر این، اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار نیز مستثنی نبوده و در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته، با یک کاهش ۱۲٫۶۴ درصدی، به ۵۲۳٫۹۹ دلار رسیده است.

ripple-drop-red1

روز قرمز بازار ارزهای دیجیتال

همزمان با افت قیمت ارزهای دیجیتال، بازارهای سهام ایالات متحده نیز با ریزش قیمت مواجه شدند. شاخص بازار S&P 500 از بالاترین سطح خود سقوط کرد و شاخص داو جونز (Dow Jones) نیز به زیر ۳۰هزار واحد پایه اصلاح شد.

با این حال، تمام ارزهای دیجیتال برتر نسبت به هفته‌ی گذشته رشد داشته و عملکرد بهتری نسبت به خود سابق و قبل از آغاز بازار صعودی سال جاری میلادی نشان داده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments