پروژه جدید ریپل برای توسعه یک رمزارز ملی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه پرداخت دیجیتال ریپل از آغاز همکاری خود با جمهوری پالائو، به منظور توسعه ارز دیجیتال ملی این کشور خبر داد.

هدف اصلی این مشارکت، توسعه یک ارز دیجیتال با پشتوانه دلار آمریکا برای کمک به تسهیل پرداخت‌های فرامرزی پالائو خواهد بود. به گزارش ریپل، این همکاری می‌تواند منجر به راه‌اندازی اولین استیبل کوین ملی تحت حمایت دولت در نیمه اول سال ۲۰۲۲ شود.

البته ریپل خاطرنشان کرد که این ارز دیجیتال ملی جدید ممکن است لزوماً یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نباشد.

در همین راستا، رئیس جمهور پالائو می‌گوید:

بررسی یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا و موارد استفاده مرتبط در XRP Ledger می‌تواند جایگزین مناسبی برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی برای کشورهایی مانند پالائو باشد.

به عنوان یک کشور جزیره‌ای، پالائو در برابر برخی از اثرات تغییرات آب و هوایی آسیب‌پذیر است و این یکی از دلایل اصلی برای انتخاب ریپل بوده است. به گفته ریپل، میزان کربن تولیدی توسط XRP Ledger صفر است و از لحاظ مصرف انرژی، این اکوسیستم ۱۲۰ هزار برابر کارآمدتر از بلاکچین‌های مبتنی بر گواه اثبات کار است.

ریپل با ملاحظات آب و هوایی غریبه نیست. در فوریه سال جاری، ریپل از هدف خود مبنی بر صفر شدن میزان کربن تولیدی این شبکه تا سال ۲۰۳۰ خبر داد و اقدام به ساخت ابزار EW Zero کرد. EW Zero یک راه‌حل متن باز است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد با خرید انرژی‌های تجدیدپذیر توکنیزه‌شده، شبکه خود را عاری از کربن کنند.

در همین حال، ریپل هنوز در نبرد حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) آمریکا است. دسامبر سال گذشته بود که کمیسیون SEC یک دادخواست ۱٫۳ میلیارد دلاری علیه شرکت ریپل و دو تن از مدیران آن – برد گارلینگهاوس و کریس لارسن – تشکیل داد. در این دادخواست، این تنظیم‌کننده ادعا می‌کند که ریپل توکن‌های XRP را در قالب اوراق بهادار ثبت‌نشده به فروش رسانده است. با این حال، گارلینگهاوس اخیراً اعلام کرده که این پرونده پیشرفت خوبی داشته است و در سال ۲۰۲۲ به پایان خواهد رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments