لابی اتریوم و sec برای شکست ریپل!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرعامل ریپل می‌گوید SEC به اتریوم کمک کرده تا از XRP به‌عنوان دومین رمزارز برتر، پیشی بگیرد. در واقع رئیس کمپانی توسعه دهنده ریپل ادعا میکند که با شرکت ریپل ناعادلانه رفتار شده و همین موضوع موجب برتری اتریوم نسبت به این رمزارز شده است.

مدیرعامل ریپل در طی سخنرانی‌اش در کنفرانس مجازی DC Fintech Week در 21 اکتبر، اعلام کرده است که چراغ سبزی که از سوی کمیته نظارتی به اتریوم داده شد، موجب پیشی گرفتن این رمزارز از ریپل شده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده پیگیر ادعای ریپل مبنی بر ثبت نشدن آن به‌عنوان اوراق بهادار است. در ماه ژانویه، ریپل درخواست Freedom of Information Act را مبنی بر اینکه چرا ETH اوراق بهادار در نظر گرفته نمی‌شود، ارسال کرد. شش ماه بعد در ماه ژوئیه، قاضی به شرکت اجازه داد تا یک مقام سابق SEC را که در سال 2018 اعلام کرد ETH یک اوراق بهادار نیست، برکنار کند.

گارلینگ هاوس (Garlinghouse) به‌وضوح بیان کرده که فرایند رسیدگی به درخواست او با مشکلات زیادی همراه بوده است؛ این در حالی بوده که نحوه برخورد SEC با درخواست اتریوم به‌ مراتب بهتر است. وی با بیان اینکه این امر بر بازار تأثیر می‌گذارد، افزود:

در چند سال گذشته، XRP دومین رمزارز برتر بود. اما همراهی و صدور مجوز SEC برای ورود اتریوم با بورس اوراق بهادار، شانس افزایش قیمت این رمزارز را چندین برابر کرد.

گارلینگ هاوس همچنین اظهار داشت که SEC با اقدامات اخیر علیه شرکت ریپل و Coinbase موضعی تهاجمی در برابر ارزهای دیجیتال داشته است. وی در مورد مقابله ریپل با تنظیم کننده مالی اظهار داشت که SEC ادعا می‌کند که از مصرف‌کنندگان محافظت می‌کند:

 نزدیک به 50،000 آمریکایی که در XRP سرمایه‌گذاری کرده‌اند، سعی دارند از SEC به دلیل «محافظت از آنها» شکایت کنند.

در اوایل ماه جاری یک قاضی منطقه‌ای ایالات متحده اعلام کرد که افرادی که دارای توکن XRP هستند نمی‌توانند به‌عنوان متهم در این دعوی شرکت کنند.

درخواست SEC برای تمدید مهلت تکمیل پرونده در جریان دعوی خود در مورد Ripple Labs و مدیران آن تأیید شده و به 14 ژانویه 2022 منتقل شده است. این در حالی است که ریپل ادعا می‌کند هرگونه تأخیر بیشتر در حل این پرونده «به نفع متهمان است و به دارندگان XRP آسیب جدی  وارد میکند.» دادگاه به این امر اذعان کرد اما اظهار داشت که «زمان اضافی مورد درخواست SEC تاثیری در برنامه حل و فصل پرونده نخواهد داشت.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments