ردیت خبرساز، NFT باز می‌شود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در حالی که بزرگترین شبکه‌های اجتماعی جهان همچون توییتر و فیس‌بوک برای حمایت از توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) فعالیت می‌کنند، به نظر می‎رسد رسانه‌ اجتماعی ردیت (Reddit) نیز به دنبال استخدام کارشناسانی برای پشتیبانی، طراحی و ساخت پلتفرمی برای توکن‌های NFT است.

انجمن ردیت یکی از قطب‌های اصلی اخبار روز دنیا محسوب می‌شود و تقریبا منبع تمامی اخبار و شایعات مهم به آن‌ برمی‌گردد. روزانه میلیون‌ها نفر از ردیت بازدید می‌کنند و در مورد موضوعات مدنظرشان به بحث و گفت‌و‌گو با کاربران دیگر می‌پردازند.

با توجه به آگهی استخدامی که در سایت کاریابی گرین هاوس (Greenhouse) منتشر شده، ردیت به دنبال استخدام یک برنامه‌نویس ارشد بک‌اند (backend) است که مسئولیت طراحی و ساخت پلتفرمی برای ایجاد، خرید، فروش و استفاده از کالاهای دیجیتال با پشتیبانی NFT را برای میلیون‌ها کاربر بر عهده خواهد داشت.

این موقعیت شغلی به حداقل پنج سال تجربه در زمینه توسعه بک‌اند و همچنین توانایی طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های پیچیده توزیع‌شده، نیاز دارد.

در این آگهی استخدامی آمده است:

آن‌چه که در مورد NFTها مورد توجه قرار گرفته است، قدرت باورنکردنی آنها در ایجاد حس مشارکت و تعلق است.

به گفته ردیت، با هر پروژه جدید NFT، جامعه‌ای پر جنب و جوش از مالکان نیز با آن ظاهر می‌شود. امروزه طرفداران سازندگان و برندهای بزرگ برای حمایت، دسترسی به آثار منحصر به‌ فرد و ایجاد ارتباط بیشتر با آنها، کالاهای دیجیتالی آنها را جمع‌آوری می‌کنند. ردیت معتقد است که با گذشت زمان، این بخش رشد بیشتری خواهد داشت و توکن‌های NFT نقش اساسی در چگونگی حمایت طرفداران از آثار تولیدکنندگان محتوا و جوامع مورد علاقه خود، ایفا خواهند کرد.

ردیت سال‌هاست که به عنوان رسانه‌ای برای گرد هم آوردن کاربران رمزارزی عمل کرده است و ساب‌ردیت‌های این پلتفرم بارها باعث افزایش چشمگیر قیمت توکن‌های مختلفی از جمله دوج کوین (DOGE) شده‌اند.

در حالی که بسیاری از صرافی‌های رمزارزی در حال توسعه بازارهای NFT خود هستند، رسانه‌های اجتماعی نیز برای حمایت از این فناوری تلاش می‌کنند. اخیرا غول شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک اعلام کرد که کیف پول نووی (Novi) این شرکت به احتمال زیاد از توکن‌های NFT پشتیبانی خواهد کرد. توییتر نیز در ماه سپتامبر اعلام کرد که در تلاش است به کاربران اجازه دهد تا NFTهای خود را در پروفایل خود به نمایش بگذارند.

ردیت می‌گوید:

جنبش NFTها تازه آغاز شده است.

لازم به ذکر است که این اولین تلاش ردیت برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال نیست. این شبکه اجتماعی پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که از راه‌حل مقیاس‌پذیر و لایه دوم آربیتروم (Arbitrum) برای مدیریت مقیاس‌پذیری سیستم امتیازات اجتماعی مبتنی بر اتریوم خود استفاده می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments