زمان مطالعه: 2 دقیقه

حمایت پوتین از رمزارزها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس‌جمهور روسیه، ولادمیر پوتین، اخیراً نظر خود را در مورد ارزهای دیجیتال به‌صورت علنی اعلام کرده است. وی استفاده از ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک روش پرداخت برون‌مرزی و تجارت جهانی، پذیرفته است.

ولادمیر پوتین گفت:

از ارزهای دیجیتال می‌توان به‌عنوان یک روش پرداخت در آینده استفاده کرد.

وی در مصاحبه با CNBC که به طور کامل در وب‌سایت کرملین منتشر شده است، خاطرنشان کرد که بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال روزی به‌عنوان یک ارز رسمی استفاده خواهند شد.

وی همچنین بیان کرده است که به نظر می‌رسد استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه معاملات نفتی به دلیل ماهیت ناپایدارشان، هنوز ایده خوبی نباشد، اما قطعاً این نوع دارایی پتانسیل خوبی در بخش پرداخت‌های آنلاین دارند.

پوتین همچنین افزود که ارزهای دیجیتال هیچ‌گونه پشتوانه محسوس و مشخصی ندارد و همین مسئله تردیدها را در خصوص استفاده از این دارایی‌ها برای انجام معاملات نفتی بیشتر می‌کند.

با این‌ وجود، رئیس‌جمهور روسیه خوش‌بین است که فضای کافی برای توسعه دارایی‌های دیجیتال در حال ظهور وجود دارد تا جایی که به‌عنوان جایگزینی مناسب برای دلار آمریکا در انجام معاملات منابع انرژی مانند نفت انتخاب شوند.

رئیس‌جمهور روسیه گفت:

روسیه مانند چین نیست!

گرچه روسیه از نظر فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال کشور چندان مطلوبی نیست، اما قطعاً به‌ اندازه چین هم با این پدیده نوظهور سرسختانه برخورد نمی‌کند. اگرچه مقامات این کشور در تلاش هستند تا مقررات جدیدی برای محدودکردن سرمایه‌گذاری در رمزارزها توسط سرمایه‌گذاران غیرمعتبر اعمال کنند، اما معاون وزیر دارایی روسیه تصریح کرد که این کشور بیت‌کوین را ممنوع نمی‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments