نظر رئیس‌جمهور درباره ارزهای دیجیتال!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: محسن رضایی که معاونت اقتصادی ریاست جمهوری را بر عهده دارد، از تدوین قانون ارزهای دیجیتال در مدت 3 تا 4 ماه آینده خبر داد. وی که متولی جدید ارزهای دیجیتال در کشور است از نظر مساعد رئیس جمهور نسبت به ارزهای دیجیتال خبر داد.

نظر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور نسبت به ارزهای دیجیتال مثبت است.

محسن رضایی در این زمینه گفت:

نظر من و رئیس‌جمهور نسبت به این موضوع مثبت است، ولی این موضوع باید قانونی شود. از حالت‌های مخفی و پنهانی به صورت آشکار تغییر کند؛ افراد فعال در این زمینه اظهارنامه پر کنند و مالیات دهند. گاز و برقی که مصرف می‌کنند باید با قیمت‌های درستی خریده شود.

وی در پایان نیز گفت:

این مسئله باید مراحل قانونی خود را طی کند. من موافقم، اما باید قانون در هیئت دولت تصویب شود. در حال حاضر در حال تدوین این مراحل هستیم و این فرایند بیش از ۳ تا ۴ ماه نباید طول بکشد.

به نظر می‌رسد که این خبر بتواند موج جدیدی از واکنش‌ها را به همراه داشته باشد. از سویی این خبر می‌تواند فعالیت صرافی‌های دیجیتال و مراکز مشابه را به سمت قانونی شدن و بالطبع آن فراگیری بیشتر ارزهای دیجیتال در جامعه سوق دهد. از سوی دیگر نیز ممکن است کاربران تازه‌کار مانند افرادی که اقدام به خرید زمین‌های متاورس کردند در دام شیادان بیفتند. با این‌ همه به نظر می‌رسد تأثیرات مثبت این اقدام بیش از تأثیرات منفی آن باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments