درآمدزایی آمریکا از بازار رمزارزها!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

پس از ماه‌ها بررسی از سوی سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده، لایحه زیرساخت که مورد انتقاد بسیاری از حامیان رمزارزها است، اکنون رسماً به قانون این کشور تبدیل شده است.

روز دوشنبه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مراسمی مقابل کاخ سفید، لایحه اصلاحات زیرساختی آمریکا به ارزش یک تریلیون دلار را در حضور خبرنگاران، قانون‌گذاران و کارگران اتحادیه امضا کرد. در حالی که این قانون دوحزبی با هدف تأمین بودجه برای توسعه جاده‌ها، پل‌ها، دسترسی به اینترنت، پنل‌های خورشیدی، ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی و سایر پروژه‌های زیرساختی بزرگ تدوین شده، اما بیشتر به خاطر مالیاتی که بر کارگزاری‌های ارز دیجیتال اعمال می‌کند، سر و صدا به پا کرده است.

همان‌طور که پیش‌تر گزارش شد، این قانون الزامات گزارش‌دهی سخت‌گیرانه‌ای را برای اعضای جامعه کریپتو در نظر گرفته و آن‌ها را ملزم می‌کند تا تراکنش‌های رمزارزی خود با ارزش بیشتر از ۱۰ هزار دلار را به سازمان خدمات درآمد داخلی (IRS) گزارش کنند. بر اساس این قانون که قرار است از سال ۲۰۲۴ میلادی اجرایی شود، عدم گزارش تراکنش‌های دارایی‌های دیجیتال یک جرم کیفری محسوب می‌شود.

لایحه زیرساخت هنوز قابل اصلاح است!

گروهی از سناتورها در ابتدا اصلاحیه‌ای را برای این لایحه پیشنهاد کردند که الزامات گزارش‌دهی مالیات ارزهای دیجیتال را روشن‌تر می‌کرد، اما این پیشنهاد تأیید نشد. در واقع، بیشتر سناتورهایی که در تلاش برای اصلاح اصطلاح کارگزاری رمزارز در این لایحه بودند، در نهایت به آن رأی مثبت دادند، اما پت تومی (Pat Toomey)، سناتور ایالت پنسیلوانیا در سنای ایالات متحده، معتقد است که این قانون با تحمیل گزارش‌دهی مالیاتی ناقص و در برخی موارد غیرقابل اجرا برای ارزهای دیجیتال، نوآوری‌های فناوری را تهدید می‌کند.

در همین حال، مت وست (Matt West)، توسعه‌دهنده و استراتژیست حوزه دیفای که نامزد دموکرات کنگره شده است، معتقد است که هنوز زمان برای اصلاح مفاد ضدکریپتویی لایحه زیرساخت ایالات متحده وجود دارد.

وست در گفتگوی جدید خود اظهار داشت که این لایحه در حال حاضر فقط امضا شده است، اما هنوز اجرایی نشده است.

او گفت:

همه جزئیات این قانون بسیار تهاجمی است و واقعاً نشان‌دهنده این است که چگونه افراد حاضر در کنگره در حال قانون‌گذاری درباره موضوعاتی هستند که آن را کاملاً درک نکرده‌اند. به همین دلیل، مقرراتی را می‌بینید که واقعاً منطقی نیستند.

وست از نمایندگان کنگره از هر دو حزب بزرگ سیاسی خواست در مورد مسائل ظریفی که ممکن است در نظر نگرفته باشند، آموزش ببینند و مقررات را با دقت بیشتری تدوین کنند. او افزود:

ارز دیجیتال نباید یک موضوع جناحی باشد.

وست اعلام کرده که در صورت انتخاب شدن، برای اصلاح قوانینی که در حال حاضر تصویب شده، مبارزه خواهد کرد.

علاوه بر این، سناتور سینتیا لومیس (Cynthia Lummis) و سناتور ران وایدن (Ron Wyden) امروز طرحی را پیشنهاد کرده‌اند که از صنعت ارزهای دیجیتال کشور با اصلاح برخی مفاهیم کلیدی در لایحه زیرساخت، به ویژه تعریف «کارگزار» محافظت می‌کند.

در لایحه جدید پیشنهادی توسط لومیس-وایدن، تعریف ارائه‌شده برای اصطلاح کارگزار دیگر ماینرها، استیکرها، توسعه‌دهندگان، کیف پول‌ها و متصدیان رمزارزی را شامل نمی‌شود. در واقع، متن لایحه بازنگری در قوانین زیرساخت تنها دارای یک ماده است که آن هم فقط دامنه اصطلاح کارگزار را محدودتر می‌کند.

در صورت تصویب، لایحه لومیس-وایدن یک پیروزی برای علاقه‌مندان به حوزه ارزهای دیجیتال به شمار خواهد رفت.

بازار کریپتو به رنگ قرمز در آمد!

در ۲۴ ساعت گذشته، کندل ماهانه بیت کوین (BTC) به رنگ قرمز در آمد و به این ترتیب، تمام دستاوردهای خود در ماه نوامبر را از دست داد.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت برترین ارز دیجیتال جهان در صرافی بیت استمپ (Bitstamp) با نزدیک به ۸ درصد افت به کانال ۶۰ هزار دلار سقوط کرده است. این کمترین سطح قیمتی است که این ارز دیجیتال از تاریخ ۶ نوامبر تاکنون به خود دیده است.

اتریوم (ETH)، آلت کوین برتر بازار اصلاح شدیدتری نسبت به بیت کوین داشته و اوایل امروز به ۴،۲۴۹ دلار سقوط کرد.

president-biden-signs-infrastructure-bill
وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.
به گزارش پلتفرم Coinglass، به دنبال افت شدید بازار در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۷۷٫۱۳ میلیون دلار موقعیت معاملاتی لانگ (long) لیکوئید شده است.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

ممنون از مطالب مفیدتون