پالی‌گان از اتریوم پیشی گرفت!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در سه ماه گذشته، تعداد آدرس‌های فعال پروتکل مقیاس‌پذیر لایه دوم پالی‌گان (Polygon) ۳۳۰ درصد افزایش یافته است.

پروتکل‌های لایه دوم در سال جاری رشد چشمگیری داشته‌اند و یکی از این پروتکل‌ها اخیراً از لحاظ تعداد آدرس‌های فعال، اتریوم را پشت سر گذاشته است.

به گفته میهایلو بیلیچ (Mihailo Bjelic)، هم‌بنیانگذار پالی‌گان، تعداد آدرس‌های فعال روزانه و منحصر به فرد در شبکه پالی‌گان از اتریوم پیشی گرفته است.

بر اساس آماری که بیلیچ منتشر کرده، پالی‌گان روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر ۳۵۱ هزار آدرس فعال داشته است، در حالی‌که در همان روز اتریوم ۳۲۶ هزار آدرس فعال را ثبت کرده است.
polygon-overtakes-ethereum-for-active-addresses
مقایسه تعداد آدرس‌های فعال روزانه پالی‌گان و اتریوم.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم پالی‌گان اسکن (Polygonscan)، روند افزایشی تعداد آدرس‌های فعال این پروتکل از تاریخ ۲۰ سپتامبر آغاز شده است. به گزارش این پلتفرم، تعداد آدرس‌های فعال پالی‌گان طی سه ماه گذشته ۳۳۰ درصد افزایش یافته، در حالی که تعداد آدرس‌های فعال اتریوم در همان بازه زمانی ۱۲ درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، پالی‌گان در حال حاضر تعداد تراکنش بیشتری را نیز در مقایسه با اتریوم انجام می‌دهد. به طوری که، روز چهارشنبه ۲۹ سپتامبر پالی‌گان ۵٫۷ میلیون تراکنش و اتریوم تنها ۱٫۱ میلیون تراکنش پردازش کرده بود. این موضوع را می‌توان تا حد زیادی به کارمزدهای بالای اتریوم نسبت داد که اخیراً دوباره افزایش یافته است.

از سوی دیگر، به گزارش دیفای لاما (DeFiLlama)، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در تمام پروتکل‌های دیفای مستقر در پالی‌گان حدود ۴٫۸۱ میلیارد دلار است که در مقایسه با اوج ۱۰٫۵۴ میلیارد دلاری خود در اواسط ماه ژوئن، بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. در این میان، پلتفرم وام‌دهی آوه (Aave)، محبوب‌ترین پروتکل در شبکه پالی‌گان است که ارزش دارایی‌های قفل‌شده در آن به ۱٫۷۷ میلیارد دلار یا ۳۷ درصد از کل ارزش دارایی‌های پالی‌گان می‌رسد.

در ماه می، مارک کیوبن (Mark Cuban)، میلیاردر و سرمایه‌گذار معروف نیز در پالی‌گان سرمایه‌گذاری کرد. داده‌های بازار نشان می‌دهند که ارز دیجیتال اختصاصی پالی‌گان که MATIC نام دارد، طی ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۳ درصد رشد داشته و در حال حاضر، در محدوده قیمتی ۱٫۱۶ دلار معامله می‌شود.

polygon-overtakes-ethereum-for-active-addresses
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت ارز دیجیتال پالی‌گان (MATIC) در صرافی کوین بیس (coinbase).
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments