پاراگوئه به دنبال پذیرش رسمی بیت کوین| قیمت BTC به ۳۵ هزار دلار صعود کرد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه
در پی انتشار اخباری مبنی بر این‌که قانون‌گذاران پاراگوئه قصد دارند در تاریخ ۱۴ ژوئیه لایحه‌ای را برای پذیرش رسمی بیت کوین (BTC) در این کشور ارائه دهند، قیمت ارز دیجیتال برتر جهان به ۳۵،۴۸۷ دلار افزایش یافت.

مقامات پاراگوئه به دنبال آن هستند با پذیرش بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی و ترویج استخراج بیت کوین با انرژی سبز، این کشور را به قطب ارزهای دیجیتال تبدیل کنند. به دنبال السالوادور و پاراگوئه، اکنون مقامات آرژانتین و برزیل نیز بررسی این موضوع را آغاز کرده‌اند.

از سوی دیگر، خبر راه‌اندازی صندوق ۲٫۲ میلیارد دلاری ارز دیجیتال توسط غول سرمایه‌گذاری خطرپذیر آندرسن هوروویتز (Andreessen Horowitz) نیز می‌تواند یکی دیگر از دلایل بهبود نسبی بازار رمزارزها باشد.

به دنبال احیای نسبی بازار ارزهای دیجیتال، شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز از «ترس شدید» به «ترس» تغییر وضعیت داده و از سطح ۱۴ در ۲۳ ژوئن به سطح ۲۷ در ۲۵ ژوئن رسیده است.
paraguay-proposes-btc-bill
شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال بیت کوین.

در حالی که احساسات معامله‌گران اندکی بهبود یافته، اما مارسل پچمن (Marcel Pechman)، تحلیلگر کوین تلگراف (Cointelegraph)، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند که قبل از هر اقدام جدی، منتظر انقضای ۶ میلیارد دلار از قراردادهای آتی سه ماهه بیت کوین و اتریوم (ETH) در تاریخ ۲۵ ژوئن، باشند.

صعود بازار سهام و آلت کوین‌ها!

بازار ارزهای دیجیتال تنها بازاری نبود که امروز صعود کرد. پس از آن‌که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، اعلام کرد که در مورد طرح اختصاص ۹۵۳ میلیارد دلار به امور زیربنایی با مجلس سنای این کشور به توافق رسیده است، بازارهای سنتی نیز به بالاترین سطح خود رسیدند.

پس از اعلام این خبر، شاخص‌های S&P 500 و Nasdaq هرکدام به بالاترین سطوح روزانه رسیده و روز معاملاتی خود را به ترتیب با ۲۴٫۶۵ و ۹۷٫۹۸ واحد افزایش به پایان رساندند. شاخص Dow نیز روز معاملاتی خود را با یک رشد ۳۲۲ واحدی بست.

paraguay-proposes-btc-bill
عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، با افزایش قیمت بیت کوین و صعود بازارهای سنتی، آلت کوین‌ها نیز با رشد قیمت مواجه شدند. قیمت اتریوم بار دیگر به بالای سطح روانشناختی ۲ هزار دلار بازگشت و ترون (TRX) و سلو (CELO) نیز به ترتیب ۲۶ و ۲۸ درصد رشد داشتند. به نظر می‌رسد که افزایش قابل‌توجه قیمت سلو به دلیل لیست شدن استیبل کوین یوروی سلو (cEUR) در صرافی کوکوین (KuCoin) بوده است.

در حال حاضر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال برابر با ۱٫۴ تریلیون دلار بوده و میزان تسلط بیت کوین بر بازار نیز حدود ۴۸ درصد گزارش شده است.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments