آیا لونا یک طرح کلاهبرداری بود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دو روز از زمانی که UST پشتوانه دلاری خود را از دست داد، می‌گذرد و به نظر می‌رسد هر تلاشی برای بازگشت به شرایط عادی شکست خورده است. سقوط UST این ادعا را بیان کرده که این استیبل کوین همراه با لونا و اکوسیستم Terra بزرگترین طرح پانزی تاریخ بازار ارزهای دیجیتال بوده است. در سال 2020 نیز هشدارهایی در مورد خطرات احتمالی مرتبط با استیبل کوین‌های الگوریتمی داده شده بود. به طوری که نوین فریمن از Reserve Protocol درباره خطرات سقوط یک استیبل کوین بزرگ به ارزش میلیاردها دلار هشدار داده بود.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت ای‌ام‌بی‌کریپتو، ادعاهایی مبنی بر اینکه UST یک کلاهبرداری بوده ناشی از فقدان اقدامات کافی برای کاهش خطرات مرتبط با آن جذب درصد بالای سرمایه از سوی کاربران ناشناس است. گروه دیگری از کاربران توییتر معتقد هستند که سقوط UST و لونا نتیجه یک حمله هماهنگ به سیستم بوده است. OnChainWizard، کاربر توییتر و تحلیلگر رمزارزها، موضوعی قانع‌کننده ارائه کرده است که در آن چگونگی این حمله توضیح داده شده است.

این توییت به این موضوع اشاره دارد که خرید BTC Terra نقش مهمی در ایجاد فرصت برای این حمله ایفا کرده است. برداشت‌های UST از استخرهای نقدینگی هم وضعیت را بدتر کرده و در نتیجه توانایی آن را برای نگه ‌داشتن وضعیت با ثبات خود دچار مشکل کرده است.

مکانیسم‌های عملکردی لونا هم احتمالاً در افت قیمت نقش داشته زیرا UST پشتوانه خود را از دست داده است. در حال حاضر رمزارز لونا از حدود 63 دلار در 9 می کاهش شدیدی داشته و بر روی قیمت 1.15 دلار معامله می‌شود. این عدد کاهش 98 درصدی قیمت آن را از ماه آوریل تا کنون نشان می‌دهد. با توجه به آسیب شدید وارد شده هنوز مشخص نیست که آیا این رمزارز می‌تواند از این شرایط نجات یابد یا خیر. اما هر آنچه که اتفاق بیافتد، بی‌اعتمادی به استیبل کوین‌های الگوریتمی جبران ناپذیر خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

لونا ۴تا صفر اضافه کرده، قبل ارسال خبر اطلاعاتتونو اپدیت کنید لطفا

سلام. ممنون از نظر ارزشمند شما.
قیمت ها دقیقا در لحظه انتشار خبر در نظر گرفته می شوند و با توجه به نوسانات شدید این ارز، ممکن است در چند ثانیه بعد تغییر بسیاری داشته باشند.