معنای ۲ میلیون بیت کوین برای ۱۱۸ سال چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در تاریخ یکم آوریل ۲۰۲۲، تعداد بیت کوین‌های استخراج‌شده به ۱۹ میلیون رسید که یک نقطه عطف مهم و یک لحظه تاریخی برای این ارز دیجیتال به شمار می‌رود. به این ترتیب، در حال حاضر ۱۹ میلیون بیت کوین در گردش بوده و تنها دو میلیون بیت کوین برای استخراج طی ۱۱۸ سال آینده (تا سال ۲۱۴۰ میلادی) باقی مانده است.

به گزارش سایت ای‌ام‌بی‌کریپتو، بلافاصله پس از استخراج ۱۹ میلیونمین بیت کوین توسط استخر SBI Crypto، سختی استخراج در شبکه این ارز دیجیتال به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۲۸٫۵۸۷ تریلیون رسید. بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم Blockchain.com، این رقم از ماه فوریه افزایش قابل‌توجهی داشته است.

only-2-million-btc-for-118-years
سختی استخراج بیت کوین.

سختی، معیاری است که نشان می‌دهد استخراج یک بلاک بیت کوین چقدر دشوار است. سختی بالا به این معنی است که استخراج همان تعداد بلاک به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارد. این موضوع، شبکه بیت کوین را در برابر حملات ایمن‌تر می‌کند.

در این میان، اگرچه سختی استخراج بیت کوین افزایش یافته، اما هش ریت شبکه افزایش مشابهی نداشته است. در زمان انتشار این خبر، هش ریت بیت کوین در حدود ۱۹۶٫۰۷ تراهش بر ثانیه (TH/s) است.
only-2-million-btc-for-118-years
هش ریت شبکه بیت کوین.

این رقم در تاریخ ۱۳ فوریه به اوج خود در ۲۴۸٫۱۱TH/s رسیده بود.

توجه داشته باشید که به طور میانگین در هر ۱۰ دقیقه یک بلاک جدید ایجاد شده و الگوریتم تنظیم سختی (DAA) هر دو هفته یک بار تنظیم می‌شود. زمانی که هش ریت بالاتر باشد، این الگوریتم سختی استخراج را مطابق با آن تنظیم می‌کند و به این ترتیب، یافتن بلاک‌ها برای ماینرها دشوارتر می‌شود.

اکنون که تنها دو میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده، این شبکه قوی‌تر خواهد شد. در واقع، با افزایش سختی و کمتر شدن عرضه، انباشت بیت کوین مشکل‌تر می‌شود.

در این میان، لازم به ذکر است که در سه روز گذشته، شرکت‌های ماینینگ Foundry، F2Pool و Poolin، با در اختیار داشتن و پردازش ۱۸٫۹۳ درصد، ۱۵٫۵۳ درصد و ۱۳٫۳ درصد از قدرت محاسباتی شبکه، به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم ماینرهای بزرگ بیت کوین قرار داشتند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

بیت کوین جای سرمایه گذاری برای تمام دولتها است
که ملتها بتوانند آزاد زندگی کنند