مهم‌ترین موانع ساماندهی رمزارزها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، بالاخره مسئولان مجبور به کنار آمدن با پدیده رمزارزها و ارزهای دیجیتال شده‌اند. پس از آنکه وزیر نیرو از راهی شدن لایحه ساماندهی رمزارزها به مجلس خبر داد، شواهد حاکی از وجود موانع متعدد بر سر راه ساماندهی رمزارزها است.

به عقیده فرزین فردیس، موانع متعددی بر سر راه ساماندهی رمزارزها وجود دارد. وی تضاد منافع ساختاری را یکی از این موانع می‌داند. به گفته وی، نامشخص بودن اولویت‌های ملی در عرصه اقتصاد از دیگر دلایل ابتر ماندن چنین قوانینی در لایه‌های پایین‌تر سطوح اجرایی است.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران در ادامه صحبت‌های خود به موارد دیگری نیز در این زمینه اشاره کرد. وی ضعف ارکان تصمیم‌گیری در حوزه فناوری‌های جدید را از دیگر موانع مهم در این زمینه دانست و اذعان کرد:

به دلیل شتاب تغییرات فناورانه، اعضای تصمیم‌گیرنده در این حوزه، قادر به به‌روزرسانی اطلاعات خود نیستند.

از سوی دیگر برخی از همین افراد تصمیم‌گیرنده، برای حفظ منافع شخصی خود با تکنولوژی‌های جدید مخالفت می‌کنند. به تعبیر دیگر این افراد منافع ملی را قربانی منافع شخصی خود می‌کنند.

وی گریزی نیز به خاموشی‌های اخیر کشور زد و علت آنها را عدم تخصیص مجوز برای ایجاد و راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید عنوان کرد.

فردیس در پایان بار دیگر بر سرعت روزافزون تغییرات در حوزه فناوری‌های جدید تأکید کرد و گفت:

متأسفانه پس از ورود بک فناوری جدید به کشور، ابتدا مسئولین به مخالفت با آن می‌پردازند. اما زمانی که آن فناوری جایگاه خود را در اجتماع پیدا می‌کند، تنها حسرت عدم استفاده از پتانسیل‌های آن پدیده برای ما باقی می‌ماند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments