سرمایه گذاری ۱ میلیون دلاری نیمار روی رمزارزها

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نیمار جونیور، فوتبالیست پرآوازه دو توکن NFT مربوط به کالکشن میمون Bored Ape را خریداری کرده است. او تا امروز بیش از ۱ میلیون دلار روی توکن‌های NFT و آدرس‌های ENS سرمایه‌گذاری کرده است. این فوق‌ستاره برزیلی باشگاه PSG فرانسه، یکی از جدیدترین اعضای انجمن Bored Ape Yacht Club است.

نیمار خبر خرید دومین میمون را در توییتر به اشتراک گذاشت. او عکسی از میمون صورتی جدیدش را به همراه هشتگ BordApeYC# منتشر کرد.
Neymar Jr. Buys new Bored Ape

نیمار جونیور عاشق NFT است

در 20 ژانویه، نیمار تصویر پروفایل خود را به میمون شماره 6633 تغییر داد. این فوتبالیست پرحاشیه 159.99 اتر برای این میمون پرداخت کرده است. با در نظر گرفتن قیمت فعلی ETH نیمار حدود 481.6 هزار دلار برای تصاحب این عکس خرج کرده است. این میمون یک ماه قبل‌تر به قیمت ۹۶ اتر فروخته شد بود و در مدتی کوتاه بیش از 66٪ افزایش قیمت پیدا کرده است.

اما میمون شماره 6633 تنها توکن NFT نیمار نیست. این بازیکن برزیلی صاحب میمون گران‌تر دیگری به نام Ape 5269 بوده که برای آن 189.69 اتر (بیش از 570 هزار دلار) پرداخت کرده است. این میمون گران‌قیمت چشم‌های لیزری دارد.Neymar Jr. Buys new Bored Ape

میمون‌های نیمار به دلایل امنیتی از حساب EneJay نیمار به حساب دیگری با نام EneJayVault منتقل شده‌اند.

علاوه بر میمون‌های گران‌قیمت، نیمار NFT‌های دیگری از مجموعه‌های ACESnikers،Flipped BAYC، Flipped CryptoPunks، و Flipped Doodles دارد.

نیمار همچنین مالک نیم‌سرور neymar-loves-rarepepes.eth است. به کمک این سرویس سایرین می‌توانند توکن NFT یا میم کوین برای این ورزشکار مشهور ارسال کند.

NFTها هر روز کاربردی‌تر و گران‌تر می‌شوند

معاملات NFT در ماه‌های اخیر پس از ورود برندهای بزرگ، سلبریتی‌ها، ورزشکاران و هنرمندان مشهور بسیار گسترش یافته است.

NFTهای BAYC به عنوان آواتارهای نماینده و نشانه عضویت در یک باشگاه اجتماعی آنلاین عمل می‌کنند. این آثار در آوریل 2021 با قیمت اولیه 0.08ETH عرضه شدند. طی این مدت دائما قیمت این تصاویر افزایش یافت و به یکی از مهمترین کالکشن‌های مبتنی بر توکن NFT تبدیل شدند.

اخیراً توییتر یک سرویس تأیید NFT راه‌اندازی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های خود را در یک قاب خاص نمایش دهند تا ثابت شود که مالک واقعی آثار هستند. به این ترتیب، کاربران انتقادات برخی از کارشناسان را بی‌اثر می‌کنند. این منتقدان ادعا می‌کنند ذخیره یک کپی از تصویر مربوط به NFT برای داشتن آن و اثبات مالکیت کافی است.

NFTها در وهله اول برای امور نظری و هنری استفاده شدند اما ممکن است در آینده کاربردی‌تر شوند. شرکت‌های توسعه‌دهنده بازی و نرم‌افزار از NFT‌ها برای نمایش اشیاء در متاورس استفاده می‌کنند. همچنین کاربردهای این توکن‌ها در زنجیره تأمین، سیاست‌ها رمزنگاری و تأیید هویت در حال بررسی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

۲ بهمن ماه یه روز بعد خرید نیمار ارزها سقوط کردن.