استخراج رمزارزها سخت‌تر شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مصوبه جدید هیات دولت در خصوص نحوه استخراج رمزارزها در کشور جنجال‌ساز شد. این مصوبه که هنوز به تصویب قطعی نرسیده است، بسیار ریزبینانه‌تر از آخرین دستورالعمل استخراج ارزهای دیجیتال در مرداد سال 98 است. در این طرح که آن را می‌توان یک طرح جدا از مصوبه قبلی دانست، علاوه بر اختیارات و وظایف وزارت صمت، وظایف وزارت نیرو نیز مشخص و در صورت تصویب به آن ابلاغ خواهد شد. تنها نقطه اشتراک بین طرح قبلی و این طرح، قبول خطرات موجود در این حوزه از سوی طرفین معامله است.

بر اساس این طرح، کلیه امور مربوط به تولید، نصب تجهیزات، فروش و سایر خدمات این حوزه فقط با دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر خواهد بود.

در ماده دیگری از این مصوبه با تاکید بر نقش وزارت نیرو در پروسه راه‌اندازی فارم، از لزوم دریافت مجوز از وزارت نفت برای مراکز استخراجی که برق خود را از سوخت فسیلی به دست می‌آورند، سخن به میآن آمده است.new rule for iran crypto minning

اگر استخراج‌کنندگان رمزارز می‌خواهند از سوخت فسیلی استفاده کنند، صدور مجوز برای آنها منوط به دریافت تاییدیه از سوی وزارت نفت خواهد بود.

علاوه بر اینها در این مصوبه، به نحوه برخورد استخراج کنندگان غیرمجاز نیز اشاره شده است. برهمین اساس، در صورت کشف مراکز غیرمجاز، برق مجموعه به مدت 3 ماه قطع و جریمه‌هایی نیز برای صاحبان آنها در نظر گرفته شده است. در صورت تکرار تخلف، مجوز استخراج فرد خاطی باطل خواهد شد.

در بخش‌های دیگر این طرح، از لزوم همکاری وزارت ارتباطات، نیروی انتظامی، شورای تامین استانها و سایر مراکز و سازمان‌ها سخن به میان آمده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

اگر مرکز غیر مجاز باشد معنی لغو مجوز در صورت تکرار چیست؟

منظورشون مراکز استخراجی هست که از برق غیرمجاز استفاده میکنن